Poruchy

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Zkus ještě toho Lada maníka na Zbraslavi, zda ho něco nenapadne. Ale když viděl kombinaci Lada a plyn, tak se skoro křižoval.....
Jinak já jsem zcela bez fantazie. Čidlo detonací mi měnili už minimálně 2x, ale nemělo to vliv (pozorovatelný vliv) na výkon a spotřebu. To bych vyloučil. Jinak mě nic nenapadá.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

ventilátor

Příspěvek od Jan Vašák »

Takže jsem závadu odstranil. Byl to rozpojený konektor bílo-černého vodiče, který jde od relé ventilátoru (je poměrně vzadu takže není moc vidět od spolujezdce, od řidičře je k němu přístup), relé je po odšroubování krytu u spolujezdce viditelné, jsou tam 3 pod řídící jednotkou, každé má ještě 15A pojistku a u mě je pro ventilátor to blíže k motoru - relátka jsou ve směru jízdy. Ventilátor je spínán relátkem do - !

čau
Jan Vašák
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

JanVAsak: no vzhledem k tomu ze ten vetrak bere za chodu cca 12A tak rozbehovy proud bude kolem 50A zaplatpanbuh za to rele, ze tam nei ten mizernej bimetalovej spinac:-)
Skalous: Nevim asi to necham na Melnik nemam moc casu na experimnety a pokud ma nekdo averzi k plynu tak mu ji nebudu vyvracet a obloukem se mu vyhnu. Bohuzel vetsina plynaru jsou jen montaznici a vetsina lidi v servisu se neumi orientovat v tom co rekne diagnostika ridici jedotky. Proste meni kusy elektroniky jeden za druhym dokud to nezacne chodit.(tohle nei zkusenost z LADY ale z vicero auto v okoli) O tom jake signaly chodi z jakeho cidla a co to ma za dusledek to vi jen malokdo. Uz vim co udelat aby to na LPG takhle nezralo..... V Melnice mi rekli, ze cas budou mit az po 24.10. ....
Potrebuju jezdit a budu rad kdyz to bude levnejsi nez 3,5kc /km takze at zije lpg a kdyz do toho keca ridici jednotka at LPG nebo benzinu tak ji z toho vyradim.....
franta
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

Příspěvek od franta »

chci se Vás zeptat jako odborníků zkušenějších než já. Obpojil jsem baterii a před zimou dolil dobil. Od té doby cca. 400km mě auto žere cca.0,5l/100km víc. check engine nesvítí a diagnostika taky ok, auto se chová stejně, otáčky nekolísají. Je možné, že je to znavuadaptací řídící jednotky?
Franta
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

franta píše:chci se Vás zeptat jako odborníků zkušenějších než já. Obpojil jsem baterii a před zimou dolil dobil. Od té doby cca. 400km mě auto žere cca.0,5l/100km víc. check engine nesvítí a diagnostika taky ok, auto se chová stejně, otáčky nekolísají. Je možné, že je to znavuadaptací řídící jednotky?
Franta
Také jsem za loňské období zimy asi dvakrát vyjmul baterii, dolil a dobil a vše v pohodě. Zvýšená spotřeba o půl litru je těžko pozorovatelná, záleží kam člověk jezdí. Odchylka je navíc 2l/400 km a to je hodně málo na zjištění takové skutečnosti. Na vině může být nepřesné tankování. U check engine mohla prasknout i žárovička, i když je to málo pravděpodobné.
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Franta

Příspěvek od Jan Vašák »

Vzhledem k tomu, že si na autě dělám ledacos sám(alarm, do atd.) jsem baterii odpojoval mnohokrát a nic podobného jsem nepozoroval(pouze se vynuluje počítač kilometrů a diagnostikované závady z řídící jednotky -tedy pouze pokud nejsou "pravdivé" třeba v zimě díky solení atd.) . K ničemu jinému by nemělo dojít.

A mám dotaz k palubnímu počítači, který mi kamarád snad zítra doveze ze Slovenska:
Nevíte někdo co je obsahem dodávky(myslím elektro-instal. materiál apod., návod resp. popis zapojení) a kam se připojuje, co všechno umí, co lze zjistit mimo běžné funkce, nebo nějaké servisní módy a tak?
Jan Vašák
Vaclav

Re: Franta

Příspěvek od Vaclav »

Jan Vašák píše: A mám dotaz k palubnímu počítači, který mi kamarád snad zítra doveze ze Slovenska:
Nevíte někdo co je obsahem dodávky(myslím elektro-instal. materiál apod., návod resp. popis zapojení) a kam se připojuje, co všechno umí, co lze zjistit mimo běžné funkce, nebo nějaké servisní módy a tak?

Je k tomu rusky navod,popis docela podrobnej,jenom se to připojí,je tam konektor už připravenej.Problém,kterej jsem nikdy nedotáh do konce je kalibrování nádrže.Popis funkcí jsem pochopil tak,že se musí po třech litrech přidávat palivo,po každým přilití stisknout něco aby přístroj věděl kolik tam je a ukazoval jak daleko dojede.Tak dobře rusky neumim,abych všechno přeložil ale kromě toho,co jsem napsal ukazuje motohodiny,zapnutý řízení,spotřebovaný palivo,prum.rychlost,moment.rychlost,napětí v síti,no co ty počítače ukazujou V.
franta
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

Příspěvek od franta »

Nevím, co si o tom mám myslet, ale řekl bych, že se začínám vracet k předešlému stavu s tou spotřebou, docela zajímavé, jezdím stále stejné trasy stejným způsobem, vidím to na počítači.
Franta
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

franta: ridici jednotka ma z fabriky pevne nastavene mapy a neustale je modifikuje podle zpusobu jizdy a "opotrebeni" motoru a udaju cidel. Myslim ze delsi odpojeni RJ uplne vygumuje ty naucene hodnoty. Pry vytvoreni novych trva 500-1000km. Hodne zalezi na stylu jizdy. u nekoho se to muze projevit vic u nekoho mene....
tady na foru j e docela dost zajimavyho cteni
http://www.hetcl.cz/index.php?id1=2&id2=3
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Václav - počítač a seřízení hladiny palova

Příspěvek od Jan Vašák »

Ahoj,
dnes jsem dostal ten počítač(večer) a bohužel jsem konektor pro připojení NENAŠEL. Fakt tam je a pokud ano, je kompletně připojený - kde je?

Ale mám návod takže se pokusím ti doslova přeložit(se svou už nyní chabou znalostí jazyka) postup seřízení paliva:

PŘED ZAČÁTKEM SEŘIZOVÁNÍ SE PŘESVĚDČTE O SPRÁVNÉ FUNKCI SIGNÁLU OD UKAZATELE PALIVA A ZVOLTE SPRÁVNĚ JEHO TYP!

Proces seřizování může být proveden podle přání majitele svépomocí.
Pro toto je nutné vypustit benzín z nádrže, ale ponechat tolik, aby bylo zabezpečeno nasávání paliva(pro vozy VAZ jsou to 3 l) - tento objem je dále považován za nulovou hladinu.
Potom při zapnutém zapalování v režimu "množství paliva v nádrži" podržet klávesu >o< po dobu 2 s, při tom se na displeji objeví blikající číslice 0.Podržet klávesu"autíčko" po dobu 1 s do zaznění zvukového signálu potvrzujícího uložení informací.
Potom se na displeji objeví blikající číslice 3. Nalít do nádrže pomocí měrné nádoby 3 l benzínu, počkat než se palivo ustálí, stisknout a podržet klávesu "autíčko" po dobu 1 s do zaznění zvukového signálu potvrzení. Na displeji se objeví číslice 6. Dále pro pokračování kalibrace je nutné opakovat výše popsaný proces, pokaždé dolévat 3 l a tisknout klávesu "autíčko". Při tom je nutné dbát, aby množství paliva v nádrži souhlasilo s údajem na displeji při jednotlivých etapách seřizování. Po dokončení seřizování, po zápisu poslední hladiny paliva, je nutné stisknout klávesu >o<, zapnout a vypnout zapalování.

>o< je ten divný symbol na PP

Toto je neumělý, ale věřím že správný překlad textu na straně 11 orig. návodu k AMK-211000.

Pokud někdo víte něco konkrétnějšího o zapojení - resp. o tom kopnektoru pro připojení, tak to napište ať se moc netrápím. Možná jsem špatně ve tmě hledal... . Mám 2111 výroba 12/03 16V. Možná ho ještě neměly.
Zdar
Jan Vašák
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

vím že existují 2 různé typy konektorů. ale měly by se nacházet na stejném místě - tj pod palubkou pravo .
nic víc nic mín... :-)
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Počítač

Příspěvek od Jan Vašák »

Tak konektor jsem našel, měl zapojeno všechno vč. čidla hladiny paliva v nádrži a dokonce se mi to povedlo zkalibrovat(na 2. pokus - to dolévání po 3 litrech je opravdová pakárna a je třeba nezapomenout na volbu správného typu čidla - u mě elektronické ne elektromechanické!). Zapojit jsem musel jen čidlo venk. teploty a podařilo se mi zprovoznit diagnostiku - je nutné zapojit konektor č. 2 počítače do diaknostické zásuvky pod volantem - mě to ukazuje když je to připojené 2. zdířky zleva ve spodní řadě. Funguje to bez problémů a ukazuje to spoustu věcí - moc dobrá věc!!!

Nepřidělával jste někdo mlhovky? Jaké - rozměr a jak? Nechce se mi vrtat ani sundávat nárazník, odendal jsem kryty, ale systém uchycení jsem nevyzkoumal - není připravený?
Elektrika je na to téměř připravená, to volné relé má trvale kostru takže ho musí spínat + a na zátěžový kontakt už je + připojen z výroby.
Pojistky 4 a 14 jsou vyvedeny na konektor vespod soklu pojistek a stačí je osadit --- do těch pojistek je třeba přivést + z toho relé ---dostane se tam po sepnutí relátka..... ale jak je přidělat?
Jan Vašák
franta
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

Příspěvek od franta »

Nazdar Jendo,
ta diagnostika mě zajímá, tak jak to přesně je? Ten počítač má i konektor, který se dá zapojit do poč. zásuvky pod volantem?

Dík Franta
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

diagnostika

Příspěvek od Jan Vašák »

Ten počítač má sdružený konektor(cca 10 nožových konektorů v pouzdru) - to co tam zasunuješ je tam pouze 1 zdířka.
minimálně 1 vývod není zapojený - je tu tuším(nemám to před sebou) vývod č. asi 2. Na ten vývod je nutné zapojit vodič(s malým nožovým konektorem - autokonektor samice vsune se do pouzdra do vývodu č. 2 počítače, je to popsané) a druhý konec vodiče připojit na tu zásuvku pod volantem do tuším druhé zdířky zleva ve spodní řadě, dá se sehnat i 1 konektor samec na ten vodič, ale nemají ho všude, kdyžtak ten drát pocínuj tak, aby tam solidně pasoval, nepřipojuj to "nafurt", protože při diagnostice v servisu se to má podle návodu odpojovat. Pokud spleteš vývod v té zásuvce pod volantem, tak se nic nestane, protože tam nejde nic co by mohlo způsobit zkrat - poškození.
Diagnostika se zapíná a) 2x stisknutí hodiny - objeví se Er a po chvíli asi 5s En a číslo s poičtem chyb, třeba číslo 0, nebo pokud tam něco máš tak počet chybových hlášek
b) 3x stisknutí, 4x stisknutí - další režimy(čtení parametrů - předstih, otáčky, teploty, prostě jako v servisu na počítači.
Promiň, že to nerozepisuji přesně, ale návod snad máš(já před sebou ne a z hlavy to ještě nevím.
Umožňuje to také smazat chyby z řídící jednotky, což může být dobré, pokud je chyba vyvolána např. přepětím nebo zkratem při vlhku solení, protože počítač si myslí, že je něco špatně a zavede nějaký nouzový režim... . Pokud se chyba po výmazu objeví znovu, tak je pravděpodobné, že je skutečná.

Pokud to nebude pracovat, tak jsi asi dal vodič do špatného místa diagnostické zásuvky - zkoušej dál.
Já mám počítač označený AMK-211000, v návodu je napsané "s diagnostikou", je možné, že některé typy to neumí.
Kontakt č.2 na počítači pro zásuvku pod volantem je v návodu označen jako K-Line.

Nevíte někdo co ty mlhovky - připevnění na auto?

čau
Jan Vašák
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Jarda »

Tak to tedy slušně řečeno koukám. Netušil jsem, že by pal. počítač mohl umět i čtení diagnostiky motoru. Asi se rusáci stále drží toho, že auto musí jít opravit i uprostřed stepy. Dříve jsem PP zavrhl, protože se mi zdál příliš drahý, když ale umí i diagnostiku a byl by ze Slovenska levnější (Jan Vašák - prozraď prosím na kolik přišel) je to lákavé.
Zamčeno

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“