Elektronicke zapalovaní
Moderátor: Moderátoři
U starych krabic viem ako to funguje... saša niekde spominal, ze do 500ot je predstih konstantny a od 500 ot ho riadi RJ, ale na zaklade čoho, to neviem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
U "našich" krabic s SPI (jednobod) Je tabulka předstihu naprogramována do ŘJ . Jako hlavní se bere informace o rychlosti otáčení klikovky (motoru) a pak dle teploty vody a podtlaku v sacím potrubí - (výkon motoru) se upravuje předstih . Přotože motor 1.7 SPI není vybaven čdlem detonačního spalování (bohužel velká škoda) bývá vybaven "ručním" korektorem předstihu (né všechny vozy ho mají zapojen) pomocí kterého se dá udělat jistá korekce aby při použití nekvalitního paliva nedocházelo k detonacím .
Pokud je motor vybaven čidlem detonace ŘJ za jízdy "pomalu" zvyšuje předstih až motor "zaklepe" a pak ho trochu sníží , to se stále opakuje dokola . Tím ŘJ drží předstih na hranici detonací kde je nejlépe využité palivo .
Pokud je motor vybaven čidlem detonace ŘJ za jízdy "pomalu" zvyšuje předstih až motor "zaklepe" a pak ho trochu sníží , to se stále opakuje dokola . Tím ŘJ drží předstih na hranici detonací kde je nejlépe využité palivo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
to cory: uz som to tu par krat pisal a minule to popisal celkom dobre aj sasa. spi zap. modul snima polohu kluky a urcuje kedy bude ktora cievka davat iskru. okrem tohoto posiela modul dva druhy impulzov rj ktora snimi pracuje. ak rj zisti ze otacky motora su vysie ako 500 tak na jednom vstupe sa objavi log jednotka ktora da signal modulu ze zapalovanie riadi rj stym ze modul ocakava na inom vstupe signal kedy ma hodit iskru. Ak by si chcel pouzit zapalovaci modul tak by bolo treba dorobit riadenie predstihu. proste by si to vyzadovalo obvod s mikroprocesorom ktory by podla otacok a pripade dalsich cidiel reguloval predstih. vyhoda by bola vtom ze by si nemusel riesit algoritmom ktora cievka ma kedy davat impulz a tak isto by ta netrapilo ani sytenie cievok. vtip je ale vtom ze aj tak by si to vyzadovalo vela casu a usilia kedze to nie je vobec jednoduche. Ono ked uz clovek uvazuje o takychto veciach tak je jednoduksie tam hodit cele icko.
to sasa: drzanie predstihu tesne pod hranicou klepania je co sa tyka vykonu najlepsie riesenie ale motor produkuje vysoke emisie takze taketo riadenie predstihu sa nepouziva
to sasa: drzanie predstihu tesne pod hranicou klepania je co sa tyka vykonu najlepsie riesenie ale motor produkuje vysoke emisie takze taketo riadenie predstihu sa nepouziva
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Jen tak pro doplneni tematu:
dnes mi drobek venoval do vozu svicky Brisk LR15TC-1, ktere jsem mel puvodne dovezt do km novemu Ladystovi pro jeho 1.7i. Sem je tedy dovezl, ale namontovane v motoru a zatim to vypada, ze je uz nevydam .
Jde o svicky s 3 elektrodami a hlavne se vzdalenosti 1mm, urcene pro pouziti se zapalovacim modulem. Zatim se tedy zda, ze elektronicke zapalovani s tim take nema problem. Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h, coz je docela divne a bohuzel tezko urcit cim to bylo. Trochu se mi zda, ze to jde jeste lepe do vyssich otacek, ale to jsou jen velmi predbezne zavery po 30 km dalnice a 10 km okresnich cest a mesta. Horsi jak s L15YC to neni, muze to by tedy jen lepsi KRLES!
dnes mi drobek venoval do vozu svicky Brisk LR15TC-1, ktere jsem mel puvodne dovezt do km novemu Ladystovi pro jeho 1.7i. Sem je tedy dovezl, ale namontovane v motoru a zatim to vypada, ze je uz nevydam .
Jde o svicky s 3 elektrodami a hlavne se vzdalenosti 1mm, urcene pro pouziti se zapalovacim modulem. Zatim se tedy zda, ze elektronicke zapalovani s tim take nema problem. Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h, coz je docela divne a bohuzel tezko urcit cim to bylo. Trochu se mi zda, ze to jde jeste lepe do vyssich otacek, ale to jsou jen velmi predbezne zavery po 30 km dalnice a 10 km okresnich cest a mesta. Horsi jak s L15YC to neni, muze to by tedy jen lepsi KRLES!
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Che-che, to jsem vydobyl z Rozmaru, který má svíčky a rozdělovač obyčejný, dlouhá léta zjevně svíčky neměněné, kabely zaoxidované, že by jeden zaplakal a to měl ještě dle mého rezervu, nechtěl jsem to hrotit, neb jsem si v těch 155 vzpoměl, že jsem zapoměl přetáhnout přední kola ... .JmJ píše: ... Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h ...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
jaj to je mozne. nerikam, ze to je narodni rekord . ale u werglu II to neni jen tak. on totiz vic jak 140 moc nejezdi. cim to je limitovano sem nezjistil . 2. kvalt 100, 3. kvatl 125 - 130, 4. kvalt 140. a vic po rovine vetsinou nic. a ted prave bylo divny, ze to z velice mirnounkeho kopce jelo 155 a to na 5. kvalt, to je proste divne, divne, zahadna vec . no co, budme radi, ze se to nerozpadlo, kolega Banan radeji drzel dvere a modlil se. myslim, ze k drobkovi uz pomahat nepojede. ne zigulem.Koko Loko píše:Che-che, to jsem vydobyl z Rozmaru, který má svíčky a rozdělovač obyčejný, dlouhá léta zjevně svíčky neměněné, kabely zaoxidované, že by jeden zaplakal a to měl ještě dle mého rezervu, nechtěl jsem to hrotit, neb jsem si v těch 155 vzpoměl, že jsem zapoměl přetáhnout přední kola ... .JmJ píše: ... Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h ...
Naposledy upravil(a) JmJ dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2104 1.3 1989
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
JmJ píše: ktere jsem mel puvodne dovezt do km novemu Ladystovi
Tomu se řiká kamarád..JmJ píše: a zatim to vypada, ze je uz nevydam
Pravděpodobně tim, že úhel φ byl větší než úhel φ kritický, kdy k valení se již přidává i smýkání, tedy celková v roste...JmJ píše: Cestou domu sem po dlouhe dobe vydobyl z Werglu 155 km/h, coz je docela divne a bohuzel tezko urcit cim to bylo
kdyby jste to někdo nechápal, tak vysvětlení je prosté: Už mě z tý školy mr*á, fyzika mě obklopuje všude, bo se učim na pondělní opravnej zápočtovej test...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
njn, jenže ty tam máš Solex, to nemůžeš srovnávat...s tím samým autem sem se dostal dokonce přes 160, dle odhadu v té kulervoucí rychlosti tak 165-168...bohužel soudruh udělal chybu když do tak rychlého stroje dal tacho jen do 160tiKoko Loko píše:Che-che, to jsem vydobyl z Rozmaru, který má svíčky a rozdělovač obyčejný
JmJ: konečně začneš využívat klady elektroického zápalka hlavně ale neznič wergla nebo Banána-vopice by tě neměla ráda
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
no ja nevim, to co sme vezli do prahy melo taky solex a jelo to stejne blbe jako to moje ale to bylo asi nejak cudne serizene, bo to se to nechtelo moc tocitDrobek81 píše:njn, jenže ty tam máš Solex, to nemůžeš srovnávat...s tím samým autem sem se dostal dokonce přes 160, dle odhadu v té kulervoucí rychlosti tak 165-168...bohužel soudruh udělal chybu když do tak rychlého stroje dal tacho jen do 160tiKoko Loko píše:Che-che, to jsem vydobyl z Rozmaru, který má svíčky a rozdělovač obyčejný
JmJ: konečně začneš využívat klady elektroického zápalka hlavně ale neznič wergla nebo Banána-vopice by tě neměla ráda
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
no to kazdopadne melo nejakej zadrhel v nastaveni, melo to i trochu diru v plynu.JmJ píše:no ja nevim, to co sme vezli do prahy melo taky solex a jelo to stejne blbe jako to moje
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
si si jista? Mne kdysi nekdo kamenoval, ze nemuze byt v 1,3 kombik diferak 4,1...ale je tam, vim to jisteKoko Loko píše:Mám tam 4,1 ve stavu těsně před rozpadem na prvočinitele, nemohu se dočkat jara, až nasadím jiný, nehlučící, nechroupající.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.