Alternator na Nivě
Moderátor: Moderátoři
Alternátor
Ahoj kluci. Potřebuju poradit. Vrazil jsem do Nivy 72 AH baterku a potřebuju k ní i 70tku alternátor. Z jakýho jinýho auta tam pasuje? Dík za rady.
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Aj keby si tam dal silnejší, tak baterka by sa ti dobíjala tak isto ako keby si mal slabší. Silnejší by si mohol dať vtedy, ak by si dal na Nivu prídavné svetla. Silnejší alternátor ti utiahne viac spotrebičov bez toho aby bola štava braná aj z baterky.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Právě že tam mám přídavky a autoelektrikář mi říkal,ať tam dám silnější nebo si zničím baterku. Že prý ju ten origoš nedobije tak jak má.Marek89 píše:Aj keby si tam dal silnejší, tak baterka by sa ti dobíjala tak isto ako keby si mal slabší. Silnejší by si mohol dať vtedy, ak by si dal na Nivu prídavné svetla. Silnejší alternátor ti utiahne viac spotrebičov bez toho aby bola štava braná aj z baterky.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Co tam máš origo za alternátor? Jsou dva druhy: 21213-3701010 má 55A, 21214-3701010 má 80A. Silnější se používá u stříkaček. Pokud ho budeš měnit tak si sežeň i spodní úchyt alternátoru k motoru protože nejsou záměnný.
P.S.: 21213 má v zadním deklu výstup na odvětrávací hadici, 21214 odvětrání nemá.
P.S.: 21213 má v zadním deklu výstup na odvětrávací hadici, 21214 odvětrání nemá.
VAZ 1117
For Marian 123
S tímhle Ti asi nikdo neporadí . Sám si musíš srovnat v hlavě a hlavně spočítat ,co vlastně chceš. Stačí Ti k tomu dva vzorečky :
P = U x I [ W , V , A ] a Q = I x t [ Ah , A , hod. ]
Vše ostatní je už jenom otočení vzorečku se 3mi proměnnými ev .trojčlenka (4-5 třída ZDŠ) .
Příklad : (nezákonný) budeš – li za jízdy používat osvětleni rampou 4 x 100 W , 2 x 55 W hlavní plus koncová 20 W, zapalování 20 W , ventilátor topení 40 W a nějaké drobnosti (autoradio) 10 W , bude celkový odběr proudu (při 12 V síti) I = P / U , I = 600 / 12 = 50 A , neboli , 50 A alternátor je vytížený “nadoraz” .
Zastavíš , vypneš motor , necháš vše mimo zapalování zapnuto, odběr klesne o 20 W a vše “krmí” akumulátor s kapacitou např. 48 Ah , z něhož budeš odebírat proud I = P / U - pak
I = 580 / 12 = 48,3 A . Za 1/2 hodiny Q = I x t = 48,3 x 0,5 = 24,15 spotřebuješ cca polovinu jejho kapacity a za hodinu (v praxi mnohem dříve ,poněvadž jmenovitá kapacita platí pro nový, dobře zformovaný a nabitý aku) už nenastartuješ . Všude ve výpočtech si nechávej alespoň 20% rezervu ( zkušenost z praxe).
S tímhle Ti asi nikdo neporadí . Sám si musíš srovnat v hlavě a hlavně spočítat ,co vlastně chceš. Stačí Ti k tomu dva vzorečky :
P = U x I [ W , V , A ] a Q = I x t [ Ah , A , hod. ]
Vše ostatní je už jenom otočení vzorečku se 3mi proměnnými ev .trojčlenka (4-5 třída ZDŠ) .
Příklad : (nezákonný) budeš – li za jízdy používat osvětleni rampou 4 x 100 W , 2 x 55 W hlavní plus koncová 20 W, zapalování 20 W , ventilátor topení 40 W a nějaké drobnosti (autoradio) 10 W , bude celkový odběr proudu (při 12 V síti) I = P / U , I = 600 / 12 = 50 A , neboli , 50 A alternátor je vytížený “nadoraz” .
Zastavíš , vypneš motor , necháš vše mimo zapalování zapnuto, odběr klesne o 20 W a vše “krmí” akumulátor s kapacitou např. 48 Ah , z něhož budeš odebírat proud I = P / U - pak
I = 580 / 12 = 48,3 A . Za 1/2 hodiny Q = I x t = 48,3 x 0,5 = 24,15 spotřebuješ cca polovinu jejho kapacity a za hodinu (v praxi mnohem dříve ,poněvadž jmenovitá kapacita platí pro nový, dobře zformovaný a nabitý aku) už nenastartuješ . Všude ve výpočtech si nechávej alespoň 20% rezervu ( zkušenost z praxe).
55A. Nicméně mě zajímá z jakýho jinýho auta se tam dá silnější nabastlit.Vzorečky a různé jiné výpočty nechám na elektrikáři,který mi doporučil výměnu alternátoru za silnější.Luděk Ondrůch píše:Co tam máš origo za alternátor? Jsou dva druhy: 21213-3701010 má 55A, 21214-3701010 má 80A. Silnější se používá u stříkaček. Pokud ho budeš měnit tak si sežeň i spodní úchyt alternátoru k motoru protože nejsou záměnný.
P.S.: 21213 má v zadním deklu výstup na odvětrávací hadici, 21214 odvětrání nemá.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Altík tam nabastlíš jakýkoliv stačí upravit držáky .Marian123 píše:Nicméně mě zajímá z jakýho jinýho auta se tam dá silnější nabastlit
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Chlopi něznam jak Vy, ale mám 1,7i r.v. 1997 a na volnoběh mi alťas dává 18,8 V bez zatížení.Při plném zatížení t.j. zad.mlhka,vyhř.zad.skla, dalkáče,přídavné dálkové 2x 100 Wat+před.mlhovky 2x55 Wat,ventilátor a rádio to píše 18,65 V.Alťas je původní, neizvestno kolik Ah. Podle mne je to v požontku, či ně.
O elektrice vím že kope a není vidět.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno