Ozon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Poraďte prosím někdo, jak jednoduše ověřit zda se otevírá (otevírá dostatečně) druhá komora u Ozona? Stále se mě zdá, že je auto hrozně líný ve vyších otáčkách. Když chci motor na trojku vytočit na max. otáčky (6000) je to neskutečná doba, než se tam ručka vyšplná. Lze to nějak určit z ekonoměru?
BA3 2107, 1988, sky blue
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Jednoduchá zkouška funkčnosti se dá udělat tak, že se při zahřátém motoru prudce (opravdu prudce a dost - nejlépe nadoraz, plný, na tu chvíli to moc nešetři) přidá plyn přímo u karburátoru a při této operaci by se měla druhá komora na chvíli otevřít. Správnost a dostatečné otevření pak zajistí předepsané seřízení tyčky (dle literatury). Ale raději bych se při správném natryskování karburátoru podíval na předstih v otáčkách (je nutný stroboskop).
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Tak jsem provedl zkoušku druhé komory - při zahřátém motoru prudké přidání plynu. Druhá komora se vždy na chvíli celkem dost otevřela - tedy funguje. Otázkou je, zda je správně nastavena tyčka a otevírá se dostatečně. Nejspíš je to dobře, ale ještě to prověřím.
Co se týče předstihu: Zkákladní předstih je nastaven ± dobře (okolo 7 až 8°), špatný předstih v otáčkách bych spíše vyloučil, jelikož rozdělovač má najeto celkem málo a dále uvažuji tak, že pokud by byly unaveny pružinky odstředivé regulace → předstih by se zvětšoval a to by při provozu na LPG bylo vzhledem k vysokému oktanovému číslu spíše pozitivní. Podotýkám že tato zmíněná "lenost" se projevuje úplně stejně i při jízdě na benzín.
Hlavně nemám možnost tento předstih ověřit, jelikož nemám stroboskop a momentálně nevím, kde bych ho půjčil / sehnal.

Nemáte nějaký další nápad co ověřit / podniknout dále, případně další možnou příčinu?
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

pri klasickom rozdelovači nieje potrebny stroboskop, stači ti klasicka skušačka ako na schade... no pokial nemas bezkontakt
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Bezkontakt nemám, ale stejně si to s tou zkoušečkou nedokážu představit.
Na seřízení základního předstihu (statického) mi samozřejmě zkoušečka stačí,
ale na ověření předstihu v různých otáčkách... nevim, nevim.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Podle mě je použití obyčejné zkoušečky velmi problematické už jenom kvůlivá vymezení vůlí při chodu motoru. Možná jako orientační nastavení pro začátek, ale jinak ne.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

tak potom zájdi do nejakého neznačkového servisu že si chceš nastaviť zapalko, nech ti požičaju stroboskop a myslim že za tych par minut ani nebudu chcieť prachy, možno par korun im navrhni :wink: inak ja to robim tiež stroboskopom, ale kedysi neboli a lady jazdili :)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Puhi píše: ...ale kedysi neboli a lady jazdili...
Však se také předstih nastavoval průběžně za provozu. Když to cukalo při přidání plynu, mírně se ubral a tak dál dokud to nejelo dokonale :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Puhi píše:...ale kedysi neboli a lady jazdili
Strobo bylo běžně už v šedesátých letech a to i u nás, takže bych to zase nepřeháněl. Je pravdou, že jej neměl každý garážník, ale v servisech byly. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Hurikán píše:Strobo bylo běžně už v šedesátých letech a to i u nás, takže bych to zase nepřeháněl
Tak toto som nevedel :roll: ale čo ja viem od starších mechanikov, tak sa používali len výhradne skúšačky, stroboskopy hlavne až od favoritov
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ha,ha ja som mal prvu skodu 100 rok vyroby 69 a na uz tej som zasadne nastavoval predstih stroboskopom vlastnej vyroby (najvacsi problem v tych casoch bolo zohnat vybojku, jedina dostupna bola IFK120 z produkcie CCCP), a odtrh som meral elektricky......
Ze by som patril medzi este starsich mechanikov? :D (nie som automechanik)
Roman
Uživatelský avatar
Kalasnikov
Příspěvky: 227
Registrován: pon lis 10, 2008 19:15
Bydliště: Morávka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kalasnikov »

xx
Naposledy upravil(a) Kalasnikov dne čtv lis 04, 2010 19:28, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

mno taka mozno debilna otazka ale v poslednej dobe sa uz len debilne pytam takze mam karb ozon patnasku motor, treba na tom karbe prepinat (alebo kde) zimny alebo letny mod???
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Na karbu ne, přepíná se to u tvé kulaté havnosti :) změnou polohy víka filtrboxu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

1. to neni ohavnost ale klasika (to tu vsak nejdeme rozoberat...)
2.. zmenou polohy filterboxu ???? to je ta velka cierna vec kde je vzduchovy filter ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“