Ozon
Moderátor: Moderátoři
Poraďte prosím někdo, jak jednoduše ověřit zda se otevírá (otevírá dostatečně) druhá komora u Ozona? Stále se mě zdá, že je auto hrozně líný ve vyších otáčkách. Když chci motor na trojku vytočit na max. otáčky (6000) je to neskutečná doba, než se tam ručka vyšplná. Lze to nějak určit z ekonoměru?
BA3 2107, 1988, sky blue
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Jednoduchá zkouška funkčnosti se dá udělat tak, že se při zahřátém motoru prudce (opravdu prudce a dost - nejlépe nadoraz, plný, na tu chvíli to moc nešetři) přidá plyn přímo u karburátoru a při této operaci by se měla druhá komora na chvíli otevřít. Správnost a dostatečné otevření pak zajistí předepsané seřízení tyčky (dle literatury). Ale raději bych se při správném natryskování karburátoru podíval na předstih v otáčkách (je nutný stroboskop).
Tak jsem provedl zkoušku druhé komory - při zahřátém motoru prudké přidání plynu. Druhá komora se vždy na chvíli celkem dost otevřela - tedy funguje. Otázkou je, zda je správně nastavena tyčka a otevírá se dostatečně. Nejspíš je to dobře, ale ještě to prověřím.
Co se týče předstihu: Zkákladní předstih je nastaven ± dobře (okolo 7 až 8°), špatný předstih v otáčkách bych spíše vyloučil, jelikož rozdělovač má najeto celkem málo a dále uvažuji tak, že pokud by byly unaveny pružinky odstředivé regulace → předstih by se zvětšoval a to by při provozu na LPG bylo vzhledem k vysokému oktanovému číslu spíše pozitivní. Podotýkám že tato zmíněná "lenost" se projevuje úplně stejně i při jízdě na benzín.
Hlavně nemám možnost tento předstih ověřit, jelikož nemám stroboskop a momentálně nevím, kde bych ho půjčil / sehnal.
Nemáte nějaký další nápad co ověřit / podniknout dále, případně další možnou příčinu?
Co se týče předstihu: Zkákladní předstih je nastaven ± dobře (okolo 7 až 8°), špatný předstih v otáčkách bych spíše vyloučil, jelikož rozdělovač má najeto celkem málo a dále uvažuji tak, že pokud by byly unaveny pružinky odstředivé regulace → předstih by se zvětšoval a to by při provozu na LPG bylo vzhledem k vysokému oktanovému číslu spíše pozitivní. Podotýkám že tato zmíněná "lenost" se projevuje úplně stejně i při jízdě na benzín.
Hlavně nemám možnost tento předstih ověřit, jelikož nemám stroboskop a momentálně nevím, kde bych ho půjčil / sehnal.
Nemáte nějaký další nápad co ověřit / podniknout dále, případně další možnou příčinu?
Podle mě je použití obyčejné zkoušečky velmi problematické už jenom kvůlivá vymezení vůlí při chodu motoru. Možná jako orientační nastavení pro začátek, ale jinak ne.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Však se také předstih nastavoval průběžně za provozu. Když to cukalo při přidání plynu, mírně se ubral a tak dál dokud to nejelo dokonalePuhi píše: ...ale kedysi neboli a lady jazdili...
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Ha,ha ja som mal prvu skodu 100 rok vyroby 69 a na uz tej som zasadne nastavoval predstih stroboskopom vlastnej vyroby (najvacsi problem v tych casoch bolo zohnat vybojku, jedina dostupna bola IFK120 z produkcie CCCP), a odtrh som meral elektricky......
Ze by som patril medzi este starsich mechanikov? (nie som automechanik)
Ze by som patril medzi este starsich mechanikov? (nie som automechanik)
Roman
- Kalasnikov
- Příspěvky: 227
- Registrován: pon lis 10, 2008 19:15
- Bydliště: Morávka
- Kontaktovat uživatele:
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
mno taka mozno debilna otazka ale v poslednej dobe sa uz len debilne pytam takze mam karb ozon patnasku motor, treba na tom karbe prepinat (alebo kde) zimny alebo letny mod???
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
1. to neni ohavnost ale klasika (to tu vsak nejdeme rozoberat...)
2.. zmenou polohy filterboxu ???? to je ta velka cierna vec kde je vzduchovy filter ?
2.. zmenou polohy filterboxu ???? to je ta velka cierna vec kde je vzduchovy filter ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки