Air box neboli čistič vzduchu a jeho úpravy
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Lepší je vždy teplý vzduch který pomáhá aby nekondezoval benzín na stěnách sání a tím napomáhá lepší rozprášení směsi , a protože čím lepší promísení se vzduchem tím lepší spalování , naopak když bude kondenzovat benzín a bude so tzv. dostávat v kapkách do válce neprohoří celé palivo, kdež jeho zbytky se odpaří ve výfukovém potrubí. ( Tím nemyslím že tam bude nasávat zase horký přehřáty vzduch, to taky není nejlepší). Optimální je teply vzduch jemně nasycený vodní párou. (například v létě po dešti)
Tohle se ale zase nebere treba u turboveho auta.Tam cim studenejsi vzduch,tim lepsi.Kdyz jsem delal jeste v subaru,tak jsem se tam s tim mnohokrat setkaval.Auto rano jelo daleko lepe,nez odpoledne na slunicku.Nebo pres zimu to byla parada.A tohle je overeno od vice lidi.Proto se na turbove auta dava mezichladic stlaceneho vzduchu(intercooler),ktery pomaha chladit stlaceny vzdych mezi turbem a skrtici klapkou.Jelikoz teply vzduch ma velky objem a tolik se ho do valce nedostane,jakoz to,kdyz je ochlazeny,tak ma mensi objem a dokazeme ho tam natlacit daleko vice.Imprezy mely chlazeni i vodou na cooler.Na sprintech se treba chladi suchym ledem,ale bylo by nejlepsi ho mit zachlazeny po celou dobu co jede tu zatez.Pokud to ochladi jenom na startu,tak to tolik nepomaha,chtelo by to stale chlazeni.Jinak tyhle otevrene filtry nemaji moc vyznam.Ten motor to zabije ve spodnich otackach.Sice zmeni zvuk a mozna lehce neco ve vyssich otackach.Ale nejlepsi je sportovni vlozka filtru napr. od K&N.Take je potreba vlozku prat,aby byla dobre cista a pruchodna.A na slabych motorech toho clovek moc nepozna s otevrenyma filtrama.A nejake keci,ze to prida az 5koni,tak to je lez.Toto tak prida na motoru,ktery uz ma cca300koni.Na nejakych 50kw to znat moc neni.
Pokud se chce mit dobrou spotrebu a komfortni jizdu s pravidelnym chodem motoru, pak je potreba u normalniho atmosferickeho benzinoveho motoru mit dobrou teplotu smesy, ktera jde do motoru. Ta je ovlivnovana teplotou nasaveneho vzduchu. Proto je idealni uzit bimetalovy regulator teploty. Pokud se chce nejak to vylepsovat, pak se myslim da motoru pomoct, ale na ukor toho, ze motor nebude uplne idealne pracovat treba za studena, za velkeho vlhka pri nizkych teplotach atd. Zalezi na tom, kdo co chce
VAZ 2104 1.3 1989
Vždy je lepší studený vzduch ! Palivo kondenzuje na studených stěnách sacího potrubí po ohřátí potrubí toto nenastane . Ohřáté potrubí nemá vliv na teplotu a množství nasátého vzduchu . Vzduch se nestačí od potrubí ohřát ! Při stlačování vzduchu turbem už je vjec jiná - vzniká vlivem stlačení velké teplo , proto mezichladič . Ten má za úkol schladit vzduch co možná nejvíc ale bez "podpory" vody - odpařování odebírá teplo nebo CO-2 (suchého ledu) pouze teplotu přiblíží okolní .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Myslím, že kondenzace paliva hrozí jen při krátkých jízdách třeba po městě. Jinak studený vzduch = vyšší účinnost spalovacího cyklu.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
To myslíte vážně, pánové.....?JmJ píše: ...a namrazu v karburatoru...
Polského Fiata i žigulíka jsem mnoho let provozoval v zimě s přepnutým sáním zásadně na studený vzduch a nikdy se mi nic podobného nestalo. A to jsem jezdil hodně na hory i za hodně divokých podmínek. Karburátor má přeci předehřívání, jestli se nepletu.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Teda na Sibiři jsem s žigulem ještě nebyl, to se mi fakt nikdy nestalo
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
On je to spíše problém strojů s karburátorem Ozon a vůbec to nesouvisí se sibiřskou zimou, stává se to, když je tak kolem nuly při vysoké vlhokosti (mlhavé hnusné počasí), ne že by to byl jev častý, jestli se mi to stalo dvakrát, tak moc, ale stalo. Podotýkám, že při provozu na benzín, u LPG to nekumentuji, tam je to jasné, proč se to tu a tam zadaří, ale to už odbíháme.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107