Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišťáka

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Matematka není moje silná stránka, ale tohle zvládnu. Ford Sierra. 2 klouby na kardanu. Pak 2 klouby na levé poloose, 2 klouby na pravé poloose. To jest 6 kloubů! Pak ještě montáž toho všeho - hardy spojka, uložení nápravnice zadní nápravy, ramena+jejich uložení do nápravnice, komplikovaný prolis pro převodovku v tunelu ...
Ale nic, vlastně nevím o čem se bavíte, jen se tu zapomělo spočítat vše co zadohrab potřebuje.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Hurikán: jasný, celkově to asi vyjde levnějc, i když myslím, že právě cena a náročnost výroby stejnoběžných kloubů dlouho stála přednímu pohonu v cestě (hlavně u nás).

Další velkou výhodou je taky, že při příčný zástavbě odpadá úhlový převod v rozvodovce.

Teepee: výčet jsem dělal pro žigulíka, siera má nezávislý zavěšení zadních kol, takže je tam toho daleko víc, na druhou stranu třeba moskvič myslím má jen ty 2 křížový klouby.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Z bazaru: http://forum.ladaklub.com/posting.php?m ... e&p=190473

mayo456 píše:mne sa vidi kniha od Ivana Škodu automobily Žiguli-Lada vydavatelstvo alfa lepsia.podla mna je praktickejsia
(než Tůma)

A to podle mě teda ne. V Tůmovi jsou i jiný různý rady a je tam toho víc. Eště víc věcí je v dílenskej příručce, ale ta je dělaná spíš pro servisy a má míň praktickou velikost. Jinak ta knížka od I. Škody je prakticky stejná jako ta od L. P. Šuvalova.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

http://forum.ladaklub.com/posting.php?m ... e&p=190859
Saša píše:"Splaš" Si Vodní 9L 13A má na sobě malý manometr cca2cm - (do 28 bar) a autoventilek . používám ho k oprašování a plním ho ledničkovým kompresorem nebo nafouknu u benzínky . Když neseženeš dovezu na jarní sraz .
Pozor kompresor z ledničky dá klidně 30 bar !
30? Ledničkovej? Takovej vrčáček malej? Je to vůbec možný? Tlak v kotli parních lokomotiv bejval tak 16, 18 barů (ty novější), když se experimentovalo už vejš, tak se to neosvědčilo. Žil jsem v domnění, že to už je velikej tlak, jak vidim, asi ne...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Úplně v pohodě 30 bar . Fouká sice malé množství ale velký tlak a již pár lidí za tuto skutečnost "zaplatilo" životem když foukaly pneumatiky . A poněvač to fouká dlouho tak se jim nechtělo čekat a tak si odskočily . Naposledy nějakej děda s traktorem .
Když zapojíš dva za sebe tak daj i 70 bar . Skoušel jsem i tři ale při cca 100 barech odešly ve třetím kompresoru spětné ventily .
Co Si představuješ pod "domněním že je to velký tlak" . "Motám" se kolem čerpadel které tlačí 2500 (dvatisíce pětset) bar ! (Řezání vodním paprskem) . Tam už se ovšem v čerpadle dějí prapodivné věci . A není možno použít jen tak nějakou vodu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Laďuša píše:Tlak v kotli parních lokomotiv bejval tak 16, 18 barů (ty novější)
njn, jenže tam sou trochu jiné poměry, ono 18bar při třebas 250C je něco jiného, než 30bar při 60st.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Saša píše:Co Si představuješ pod "domněním že je to velký tlak"
To si představuju, že když třeba to necháš utíkat stejně velkým ventilem, tak že už tě to je schopný trochu pocuchat účes :P No spíš hodně. Nebo i jiný orgány. To je blbej příklad. Spíš třeba lis. Těch 16 barů už je podle mě dost. Vem si průměr válců parních lokomotiv a jaký to musí přenášet síly. I když v takovým případě spíš asi záleží na rychlosti vývinu a udržení tlaku. Když se nad tim člověk trošku zamyslí, tak zjistí, že se na to dá dívatz různých úhlů....
Drobek81 píše:ono 18bar při třebas 250C je něco jiného, než 30bar při 60st.
Ani bych neřek, bar je pořád bar. Do těch mašin se přehřívače dávaly proto, že přehřátá pára má přece jenom o něco blíž k vlastnostem ideálního plynu. Ale tlak to neměnilo. Leda tlak pak měnil bod varu.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Laďuša: vztaženo k nárokům na rozvod média takového tlaku, případně kotel atd. těch 16-18bar je asi nějaká hranice, bo pak by musely být tl. stěny nádoby třebas 40mm namísto třebas 16ti. Tak sem to myslel. Děláme ale i tlakové nádoby (separátory) třebas na vodík a tam je tlak i 100bar/120st a tam je tl. stěny 40mm při průměru flašky 1000mm a délky 3m. Prostě u lokomotivy bude problém s tím, že zařízení by bylo zbytečně těžké a drahé a výsledek(zvýšení výkonu) v podstatě neúměrné.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Hurikán píše: ale pro letošek jsem zvolil poněkud jiný přístup.
Snad nedáš Jahodě elektrony? Na zimu, aby jsi uchránil origo SSSR kola? :finga:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Jahoda bude v zime jazdit? :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Určitě, Albert se doslech, že dlouhý stání tomu neprospívá 8)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ale najprv by sa mala aklimatizovat na sol. Takže Hurikáne, solničku do ruky a posypuj 8)
Naposledy upravil(a) Cory dne úte lis 18, 2008 20:28, celkem upraveno 1 x.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Tak tak. Je to příprava na tuzingovou kůru, která přes zimu proběhne. :P 8) :mrgreen:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Už se těšíme, takže mračítka, stabíky, podložky, řezat péra, malej volant a hurá na driftrondel :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

a narazniky dolu :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“