Vlaky
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Njn, holt každej na to má svuj pohled, já taky jsem spíš patriot co se týče lokomotiv, ale nebudu si nalhávat, že třeba řada 103DB a nebo i dost jiných lokomotiv se mě dost líbí. Pravda, ty novější, to už neni ono, ale i tak.
Dnešní svět vyžaduje interoperabilitu, univerzální lokomotivy schopný jezdit aspoň na 2 systémy a nejlíp schválený aspoň ve třech státech. To zatim u nás neni, proto ta expanze zahraničních společností, který už to pochopily dřív. Naše dráhy (cargo i osobní) to chápat tepřive začínají. Ale bohužel, peněz je málo a bude pár let trvat, než se to zvrátí. Ale to eště bude třeba dospět k tomu, že budoucnost neni v opravach neprovozních laminátek, ale v nákupu nových strojů. Sice tim ty naše "milovaný stroje a dráhy" zmizí, ale lepší, než aby byly nahrazený zahraničím. Navíc i nový mašinky zestárnou.
Jo a teď jsem jel po delší době na kolej zase vlakem, využil jsem spoj Os 7529 Klatovy - Plzeň s odjezdem z KT ve 20:46 a zjistil jsem, že když pojedu vlakem, tak tutim spojem Je totiž vedenej velkýma motorama řady 831 Teď v neděli jel 831.117 a to byla panečku jízda, prostě ty motory miluju
Dnešní svět vyžaduje interoperabilitu, univerzální lokomotivy schopný jezdit aspoň na 2 systémy a nejlíp schválený aspoň ve třech státech. To zatim u nás neni, proto ta expanze zahraničních společností, který už to pochopily dřív. Naše dráhy (cargo i osobní) to chápat tepřive začínají. Ale bohužel, peněz je málo a bude pár let trvat, než se to zvrátí. Ale to eště bude třeba dospět k tomu, že budoucnost neni v opravach neprovozních laminátek, ale v nákupu nových strojů. Sice tim ty naše "milovaný stroje a dráhy" zmizí, ale lepší, než aby byly nahrazený zahraničím. Navíc i nový mašinky zestárnou.
Jo a teď jsem jel po delší době na kolej zase vlakem, využil jsem spoj Os 7529 Klatovy - Plzeň s odjezdem z KT ve 20:46 a zjistil jsem, že když pojedu vlakem, tak tutim spojem Je totiž vedenej velkýma motorama řady 831 Teď v neděli jel 831.117 a to byla panečku jízda, prostě ty motory miluju
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak jsem dnes trochu cestoval vlakem a na co jsem narazil ........
To snad musí i Laďuša uznat, že takové krásce těžko nečím konkurovat
To snad musí i Laďuša uznat, že takové krásce těžko nečím konkurovat
Naposledy upravil(a) Michal Pokorný dne pon lis 17, 2008 06:36, celkem upraveno 1 x.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
......... ale jinak ...... klasika
Naposledy upravil(a) Michal Pokorný dne pon lis 17, 2008 06:37, celkem upraveno 1 x.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
To klidně uznam. Čs. lokomotivy jsou pro mě rozhodně nejhezčí, nikdy jsem netvrdil nic jinýho. Ale zároveň mam taky rád naše dráhy a lepší, aby na nich jezdily moderní lokomotivy, který jakš takš vypadají, ale byly vozený v českej režii. Čas starých krásných lokomotiv se naplňuje a za takových 20 let už jich bude minimum. Změna příde, ale ať je aspoň česká. I proto vkládam velký naděje do lokomotiv řady 380 a (doufam) následných odvozenin.Michal Pokorný píše:To snad musí i Laďuša uznat, že takové krásce těžko nečím konkurovat
Jinak Michale, jak to tak vidim, budu tě muset udělat fota interiérů zdejších strojů, ať víš, co to je kultura cestování. Fascinuje mě bezmála padesátiletej interiér velkých motorů, kterej je látkovo-dřevěnej a v pohodě.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Zašlá sláva trati Úštěk - Velké Březno
http://www.zmz.cz/Film/Clanky/Panikluci.htm
a trať dnes ? (Úštěk)
http://www.zmz.cz/Film/Clanky/Panikluci.htm
a trať dnes ? (Úštěk)
Kde jsou zběratele kovů??? Vždyť tam jsou ještě koleje, to by se dalo zpeněžit!!!Michal Pokorný píše:Zašlá sláva trati Úštěk - Velké Březno
http://www.zmz.cz/Film/Clanky/Panikluci.htm
a trať dnes ? (Úštěk)
Ale teď vážně. Samotnýmu mi někdy příjde, že jsem se měl narodit tak o 30 let dřív. Tahle doba je na mě nějak moc zdivočelá... Dříve to bylo takové lidštější a jezdilo hodně hezkých 2103...
Naposledy upravil(a) Štěpán dne pon lis 17, 2008 14:33, celkem upraveno 1 x.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Tak v těhlech pocitech nejsi sám,taky mě to občas napadá...ale buďme rádi,že žijem a že máme kolem sebe pár lidí,který nás mají rádi a my máme rádi je,taky je tu Ladaklub...prostě mohla být horší doba pro život než teďŠtěpán Getsko píše:Samotnýmu mi někdy příjde, že jsem se měl narodit tak o 30let dřív. Tahle doba je na mě nějak moc zdivočelá...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Teda ta 141001-8 je snad nejvytíženější lokomotiva, dnes jsem ji opět viděl.
A dokonce jsem s rychlíkem, který vedla chtěl jet domu. Čekal jsem na nádraží v Roudnici n.L. na rychlík směr Ústí n.L. , přijel , já se hrnu do dveří a z nich vystupuje bývalý kolega z bývalého zaměstnání.
No, slovo dalo slovo a šli jsme posedět do restaurace a já jsem jel až osobákem ve 20:02.
A jak jsme tak šli podle vlaku ke schodům do podchodu tak na něj říkám : Vidíš co tě vezlo ? On se divil, že co jako. Tak mu říkám aby se pořádně podíval na lokomotivu. On říkal, ty vole ajo, ta snad pamatuje Žižku když měl ještě obě oči.
Tak mu říkám, že je blbej a že je to nejkrásnější lokomotiva co může zde v okolí potkat. Z okénka koukal strojvedoucí a evidentně to zaslechl, protože se usmíval a pokyvoval hlavou.
Když už jsme sestupovali dolu po schodech tak za námi ještě něco zavolal, ale já už jsem mu v tom davu lidí nerozuměl co.
A dokonce jsem s rychlíkem, který vedla chtěl jet domu. Čekal jsem na nádraží v Roudnici n.L. na rychlík směr Ústí n.L. , přijel , já se hrnu do dveří a z nich vystupuje bývalý kolega z bývalého zaměstnání.
No, slovo dalo slovo a šli jsme posedět do restaurace a já jsem jel až osobákem ve 20:02.
A jak jsme tak šli podle vlaku ke schodům do podchodu tak na něj říkám : Vidíš co tě vezlo ? On se divil, že co jako. Tak mu říkám aby se pořádně podíval na lokomotivu. On říkal, ty vole ajo, ta snad pamatuje Žižku když měl ještě obě oči.
Tak mu říkám, že je blbej a že je to nejkrásnější lokomotiva co může zde v okolí potkat. Z okénka koukal strojvedoucí a evidentně to zaslechl, protože se usmíval a pokyvoval hlavou.
Když už jsme sestupovali dolu po schodech tak za námi ještě něco zavolal, ale já už jsem mu v tom davu lidí nerozuměl co.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Michale, kde jsi tu Bobinu fotil?
Nebyl ten úsměv ironickej?Michal Pokorný píše: koukal strojvedoucí a evidentně to zaslechl, protože se usmíval a pokyvoval hlavou.
Buď rád. Určitě to bylo něco ve smyslu, že to drncá, táhne kolem dveří, sviští těsnění kolem oken, klimošku to nemá, kontrolérový ovládání bez rozjezdový automatiky a udržování navolený rychlosti to taky nemá. A kamarádí jezdí na nových EšusechMichal Pokorný píše: tak za námi ještě něco zavolal, ale já už jsem mu v tom davu lidí nerozuměl co.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ze stránek http://www.trat087.info/
Depo Lovosice opět ožívá - v souvislosti s turistickým provozem na tzv. "Švestkové dráze" z Lovosic do Mostu bylo žádoucí zřídit krytou deponii vozidel pro zdejší provoz. Volba padla na bývalé depo v Lovosicích, které ČD opustily 7. října 2005. Vyrabovaný objekt depa byl ve spolupráci Zubrnické museální železnice a města Lovosice zachráněn a přes léto postupně uveden do uživatelného stavu. "Slavnostní" první otočení na místní točně proběhlo 14. listopadu za účasti M 131.1280.
http://www.trat087.info/news/news012.htm
Depo Lovosice opět ožívá - v souvislosti s turistickým provozem na tzv. "Švestkové dráze" z Lovosic do Mostu bylo žádoucí zřídit krytou deponii vozidel pro zdejší provoz. Volba padla na bývalé depo v Lovosicích, které ČD opustily 7. října 2005. Vyrabovaný objekt depa byl ve spolupráci Zubrnické museální železnice a města Lovosice zachráněn a přes léto postupně uveden do uživatelného stavu. "Slavnostní" první otočení na místní točně proběhlo 14. listopadu za účasti M 131.1280.
http://www.trat087.info/news/news012.htm
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Přesný přepis SMS z výletu do Prahy, má drahá polovička + dcera 3,5 roku:Michal Pokorný píše:......... ale jinak ...... klasika
... 3 vagony, prostřední z pulky zasprejovany okna - kultura cestovani.... Adelka kouka, na sedacce symbol 3 sester - křičí jé drak.
Až mi někdy někdo vyčte, že jsou mé děti jaksi přisprostlé, pošlu ho rovnou do prdele.
A pokud má někdo pocit, že sem vulgární výrazy nepatří, měl by se zocelit v žabotlamu, to je ještě veřejnější místo než naše LADAforum.
Jinak dnešní ranní spoj 9965 (odjez Řevnice 5.50) odřeknut bez náhrady. Čím to, že vždycky když teploměr ukáže pod nulu je zle? (u nás -1,1°C, obalenej venkovni vodovodní kohoutek nezamrznul).
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jo, bohužel to se netýká jen 40 let starých žabotlamů, u nás tak vypadají i zánovní CityElefanty.
Podle mne má tato "výzdoba" jasný původ v Praze. Protože dokud u nás jezdily soupravy 460 z DKV Ústí nad Labem bylo v nich čisto a nějaké to čmárnutí fixem bylo velice vzácné.
Potom DKV v Ústí nad Labem zrušili , soupravy 460 šly pryč a začaly tu jezdit žabotlamy z DKV Praha (později začaly do provozu zasahovat CityElefanty, kterých už teď jezdí patrně více, než žabotlamů).
Pokud jde o pohodlí cestování , není se o čem bavit. Když se vleze ze 460 do žabotlamu, je to jako vlézt z Mercedesu do traktoru. Ovšem žabotlam má obrovskou výhodu částečné nízkopodlažnosti.
Proto asi u mne proběhla ta vlna vzbouření se proti žabotlamům.
Horší ovšem je, že z oněch čistých a málo vandalstvím poničených ústeckých souprav 460 se přešlo na naprosto zničené a zahumusené pražské soupravy žabotlamů. To byl pro mne trochu šok a óóóbrovský krok zpět. Je to asi taková speciální "pražská" úprava , protože v tom žabotlamu člověk díky zasprejovaným okénkům jede jako v metru.
Ještě větší překvapení ovšem nastalo, když se začaly objevovat CityElefenty, které co se poničenosti týká začínají ony žabotlamy rychle dohánět
Podle mne má tato "výzdoba" jasný původ v Praze. Protože dokud u nás jezdily soupravy 460 z DKV Ústí nad Labem bylo v nich čisto a nějaké to čmárnutí fixem bylo velice vzácné.
Potom DKV v Ústí nad Labem zrušili , soupravy 460 šly pryč a začaly tu jezdit žabotlamy z DKV Praha (později začaly do provozu zasahovat CityElefanty, kterých už teď jezdí patrně více, než žabotlamů).
Pokud jde o pohodlí cestování , není se o čem bavit. Když se vleze ze 460 do žabotlamu, je to jako vlézt z Mercedesu do traktoru. Ovšem žabotlam má obrovskou výhodu částečné nízkopodlažnosti.
Proto asi u mne proběhla ta vlna vzbouření se proti žabotlamům.
Horší ovšem je, že z oněch čistých a málo vandalstvím poničených ústeckých souprav 460 se přešlo na naprosto zničené a zahumusené pražské soupravy žabotlamů. To byl pro mne trochu šok a óóóbrovský krok zpět. Je to asi taková speciální "pražská" úprava , protože v tom žabotlamu člověk díky zasprejovaným okénkům jede jako v metru.
Ještě větší překvapení ovšem nastalo, když se začaly objevovat CityElefenty, které co se poničenosti týká začínají ony žabotlamy rychle dohánět