Nestartuje

Moderátor: Moderátoři

krtek
Příspěvky: 2
Registrován: sob říj 28, 2006 18:16
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Nestartuje

Příspěvek od krtek »

Chci se zeptat co může bejt v nepořádku když mi ani necvakne startér při otočení klíčkem.
Večer to ještě fungovalo a pak jsem dal dobít baterku a trochu mi tam napršelo a už to nešlo. Mylim že startér by mohl bejt dobrej ale spíš jestli tam neni nějaký relátko nebo tak něco.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nestartuje

Příspěvek od JmJ »

krtek píše:Chci se zeptat co může bejt v nepořádku když mi ani necvakne startér při otočení klíčkem.
Večer to ještě fungovalo a pak jsem dal dobít baterku a trochu mi tam napršelo a už to nešlo. Mylim že startér by mohl bejt dobrej ale spíš jestli tam neni nějaký relátko nebo tak něco.
nevytahl sis kabel, ktery vede do starteru signal o tom, ze ma starter neco delat? obcas tam je kabel nasunut jen tak zlehka a casem pochoduje a pochoduje a pak naraz nic :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
stezii
Příspěvky: 31
Registrován: pon srp 25, 2008 09:47
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stezii »

me taky nestartuje, pres startovaci kabely se zapnou kontrolky ale jak pootocim klickem na uplne startovani, vsechno zhasne a nic. pojistky jsou ok. dal sem nabijet baterku ale tusim nejakej vetsi problem.
pri premistovani auta na lane sem zkousel nahodit ale vubec nic.
ke svickam proste nejde zadny proud.
kabely jsou na svych mistech.
Mondeo MKIII 2,5 V6
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

stezii píše:me taky nestartuje, pres startovaci kabely se zapnou kontrolky ale jak pootocim klickem na uplne startovani, vsechno zhasne a nic. pojistky jsou ok. dal sem nabijet baterku ale tusim nejakej vetsi problem.
Jde o to jaké kabely používáš . Obvykle vypadají pěkně ale uvnitř je tak 2.5mm mněď a ta startovací proud nepřenese a vše se zmnění v teplo a na konci není ani volt . Nabíj baterku a dej vědět . Podívej se i na kostření motoru . Je u pracovního válečku spojky a vede na kastli .
Ke svíčkám "proud" nejde Je tam pulzně napětí cca 20KV ! Změř jestli je 12V na indukční cívce .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
stezii
Příspěvky: 31
Registrován: pon srp 25, 2008 09:47
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stezii »

Tak opet se ozyvam, este sem to nespravil, sem lempl nejvetsi... Civka je OK, vypada to na problem se starterem.


Kdyz chcu nastartovat, je slyset jedno cvaknuti jakoby zpod sani (je tam started nekde?) Jinak elektricky vse vypada ok. jedno cvaknuti a NIC. Nejake napady? Je to urco starterem?
Mondeo MKIII 2,5 V6
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Mne to skôr pripomína vytrieskanú baterku,alebo baterku po smrti.Ak zhasnú kontrolky.Ináč to môžu byť napríklad vadné uhlíky v štartéry.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Jo, startér je umístěnej na pravej straně motora pod výfukovýma svodama ;)

Jistliže tě cívka cvaká, tak to může bejt něco se startérem, ale třeba taky jenom blbej (nebo žádnej) kontakt na silový části. To cvakání dělá cívka, která spojuje silový kontakty a posouvá s pastorkem. Jestliže teda cvaká, chyba může bejt na silovým vedení, kontaktech, špatných uhlíkach, spáleným vinutí.... Případně nevim, jestli na to nemá 05 ňáký relé či pojistku, chytrý knihy na koleji u sebe nemam.
Asi nezbyde, než se na to mrknout.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
stezii
Příspěvky: 31
Registrován: pon srp 25, 2008 09:47
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stezii »

Spatna baterka. Uplne sem ju nabil, zmeril a dobry, v aute ale nic, zkusili sme jinou a vali to.
Mondeo MKIII 2,5 V6
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MacGyver »

Mě se občas stane cca 1x z 10 startů že místo toho, aby se začal točit startér ozve se jen zde popisované cvaknutí. Přestanu tedy startovat a hned zkusím znovu otočit klíčkem ozve se zase jen cvaknutí. Potřetí už většinou startér funguje zase normálně. Asi se kouknu na kontakty.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
stezii
Příspěvky: 31
Registrován: pon srp 25, 2008 09:47
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stezii »

Vcera sem startoval zigulika po trech dnech (docela zima byla) a vubec to neslo... sytic, nesytic, neslo to vubec chytnout a kdyz uz to chytlo tak vubec zadny otacky. "pumpovani" plynovym pedalem pomahalo chvilku. asi na 20. pokus to chytlo, pedal plynovej zacal reagovat normalne a uz sem to turoval... nevite nekdo co s tim ? na svicky sem se nedival, neni cas. starter se toci pekne. jo a lip to startuje se seslaplou spojkou (studeny olej?)
Mondeo MKIII 2,5 V6
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ano, studeny olej, roztocit prevodovku v mrazu da docela zabrat.

Podivej se na to, jak funguji tahla okolo sytice. Motor si sam podtlakem sytic otvira a k tomu, aby to pracovalo musi byt ok membranka sytice a musi se volne pohybovat patricna tahla. Pokud ot nikdo dlouho nemazal novym olejem, stare tuhe mazivo v zime zatuhne a podltak nema silu se syticem hybat. Zkus overit, jestli je zde vsechn ok.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
stezii
Příspěvky: 31
Registrován: pon srp 25, 2008 09:47
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stezii »

jeslti to nekoho zajima:

Bylo to svickama. jely jenom dva valce, takze po spusteni spojky se to namoci do toho ztuhlyho oleje a motor na takovej vykon to nema sanci roztocit. pripadlo mi to dost divny, ze to muze klast takovej odpor, ale je tomu tak.Svicky vymeneny. Vsechno ok.
Mondeo MKIII 2,5 V6
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Dneska se mne stal taky problém se starterem,teda nejsem si jistej že to je starter a v tom bycxh potřeboval poradit. Přijdu k autu chci nastartovat a cvaká jenom cívka na starteru, při tom poklesne napětí, který odpovídá jen odběru cívky, motor se samozřejmě nepohne. Nakonec jsme museli auto roztáhnout. Dojel sem domů asi 30km a za běhu motru sem zkusil zastartovat a starter se točil. Po chcípnutí startoval už normálně, resp. se točil. Od půlky cesty alternátor podle budíku přebíjel až začala ručička skákat na dorazu - konec červenýho je někde kolem 16,5V myslím. Tak otec vymyslel tezi že za všechno může baterka - ve vnitř je už bordel z desek který občas, jak se přelívá elektrolil vyzkratuje nějaký článek a tudíž se ze zdroje proudového stává zdroj napěťový. No prostě že baterka nepustí proud kterej by roztočil starter i když napětí na ní je. Jednou se mne něco podobného stalo na Trabanto-traktoru, vždy stačilo protřepat baterku. No a alternátor se snaží dorovnat ten zkrat proto přebíjí. Je to vůbec možný :?:
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Stanley__001x píše:za běhu motru sem zkusil zastartovat a starter se točil.
Toť první "nevím jak Tě (to) nazvat" .... Můžeš tím zničit pastorek nebo věnec . Ono to něco vydrží ale né věčně .
Stanley__001x píše:No prostě že baterka nepustí proud kterej by roztočil starter i když napětí na ní je.
To se může stát (velký vnitřní odpor baterie) ale odporuje to Tvé větě
Stanley__001x píše:cvaká jenom cívka na starteru, při tom poklesne napětí, který odpovídá jen odběru cívky, motor se samozřejmě nepohne.
To spíš svěčí o poruše silového stykače v cívce nebo opotřebeným (krátkým) uhlíkům startáru .
Kdyby šlo o vadu baterie (i jenom vybití) tak by při pokusu o start byl pokles napětí značný a zhasly by i kontrolky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Sašo, dík za nápad
Taky sem si hned myslel že cívka nebo uhlíky (na starter nebylo 100tis šáhnuto). Dnes sem na tom byl chvilinku dělat a ještě jedna možnost tam je, on je tam totiž odpojovač baterky na mínusu, jestli on nebude nějakej vypálenej a je na ňom přechoďák při zatížení - odpor * teplota, odpojovač sem zkusil eliminovat připojením stratovacího kabelu na svorku baterky a držák motoru a ejhle rozdíl mezi svorkou a tím kabelem na motoru byl 1,5V takže asi opravdu to bude přechoďák v tom odpojovači. V práci vemu 16tku zemnící lanko Cu a udělám komplet novou kabeláž od baterky bez odpojovače a pak uvidím. Na starter teď už sázím tak 10%.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“