Kontrolka dobíjení
Moderátor: Moderátoři
NApriklad ale vela z neho nevylezie zmeraj odpor budiaceho vinutia najlepsie pri namontovanych ulikoch 3,8-4,4ohm ( plati pre zabehnute uhliky)
Je mo&nost ze sa odtrhol vyvod na rotore, skus pripojit na na uhliky + cez ziarovku napr 21w. ked to bude svietit tak budes vediet ze vinutie nieje prerusene a cez uhliky ide stava.
Je mo&nost ze sa odtrhol vyvod na rotore, skus pripojit na na uhliky + cez ziarovku napr 21w. ked to bude svietit tak budes vediet ze vinutie nieje prerusene a cez uhliky ide stava.
Dovolím si pár připomínek k tomuto tématu :
po přetočení kroužků na soustruhu (což považuji za naprosto zbytečné) a nasazení nových uhlíků nebudou tyto určitě zaběhnuté .
pokud se povede (ve smontovaném stavu ) přepólovat vývody budícího vinutí půjde „do kytek“ polovodičový regulátor (kotvičkový by měl přežít ).
takže – metodu ,kterou doporučuje Dušan ano ,ale na vymontovaném rotoru a měřit (připojit) přímo na kroužky .Po připojení napětí (přes žárovku) musí všechny póly rotoru přitahovat stejnou silou např. šroubovák .
před měřením dobře prohlédnout rotor ,není-li poškozeno vinutí nebo „protočeny“ kroužky . V tomto případě na soustružníka
po přetočení kroužků na soustruhu (což považuji za naprosto zbytečné) a nasazení nových uhlíků nebudou tyto určitě zaběhnuté .
pokud se povede (ve smontovaném stavu ) přepólovat vývody budícího vinutí půjde „do kytek“ polovodičový regulátor (kotvičkový by měl přežít ).
takže – metodu ,kterou doporučuje Dušan ano ,ale na vymontovaném rotoru a měřit (připojit) přímo na kroužky .Po připojení napětí (přes žárovku) musí všechny póly rotoru přitahovat stejnou silou např. šroubovák .
před měřením dobře prohlédnout rotor ,není-li poškozeno vinutí nebo „protočeny“ kroužky . V tomto případě na soustružníka
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem z toho jelen (neni to narážka Jelene) ...mám kalsickou 07čkovou palubku tlak oleje,otáčkoměr, prostě tu starší.....bez ukazatale sytiče...kolikáta je v pořadí v tom tišťáku kontrolka dobíjen í? podle mě je to kontorlka na tišťáku číslo 3 velká patice se žárovkou...do té mi jde po zapnutí klíčku proud,ale i po nastartování..auto normálně dobijí...jenže paticde nesvítí....ani po nastartovvání ani po zapnutí klíčku..proud tam jde??? je očištěno obojí...
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
PATICE svítit nebude ! Jedině žárovka v ní . . To že Ti tam po zapnutí zapal. jde + je správně , ale to ke svitu žárovky nestačí . Musí bejt druhá "strana" žárovky uzeměna . Musíš najít drát vedoucí od té žárovky do alternátoru .Kewint píše:do té mi jde po zapnutí klíčku proud,ale i po nastartování..auto normálně dobijí...jenže paticde nesvítí.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No tak snad vidíš, jaký dráty tě k tej žárovce vedou, ne? A jestli jeden z nich má jít na altík...
Jinak jak tě tam může jít proud, když to nesvítí? Jsi si jistej správností žárovky? Nehledě na to, že když tam jde furt (předpokládam, že myslíš napětí), tak něco nebude správně, páč po startu, jestli dobíjí, tak tam nemá jít nic.
Jinak jak tě tam může jít proud, když to nesvítí? Jsi si jistej správností žárovky? Nehledě na to, že když tam jde furt (předpokládam, že myslíš napětí), tak něco nebude správně, páč po startu, jestli dobíjí, tak tam nemá jít nic.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Barvu Ti neřeknu páč se roky může měnit ale koukni se sám . je to střední patice , ta má dvě řady kontaktů je to krajní kontakt na straně bližší kvrchu tachometru a blíž k otáčkoměru . (s pohledu jakoby přes tachometr je to levý horní kontakt).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Není to pravda . Žarovka dobíjení je trvale ! po zapnutí zapalování "uplusena" a ukostřena přes pomocné diody na střed vinutí altíku . (hranaté modely).Laďuša píše:tak něco nebude správně, páč po startu, jestli dobíjí, tak tam nemá jít nic.
Takže když altík začne dobíjet oběví se na diodách + a tím pádem žárovka zhasne . (+ proti + nesvítí).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
V tom případě sry za mystifikaci....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Kewinte, předně, kolik drátů zakončených fastonem ti jde do alternátoru? Zdali jeden, tak zapomeň na kontrolku, pokud dva tak máš naději, musíš ještě mít na podběhu v motorovém prostoru na straně výfuku relátko, které je ovládáno alternátorem, samotnou kontrolku pak ovládá kontakt tohoto relé, předpokládám, že máš předrevoluční ročník sedmičky.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
To bude asi relé štartéra.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Asi né , ale určitě . Je to pomocné relé startéru .(aby spínací skříňkou netekl velký proud).Marek89 píše:To bude asi relé štartéra
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
!?! co tím autor chtěl říct .Kewint píše: jo jsou mi tři dráty k alternátoru ...
Relé kontrolky dobíjení tam nemusí bejt , funguje to i bez něho.
Do altíku vede "několik" drátů pod šroub (na 10ku klíč) ty jsou od bat. a do auta a jejich počet není směrodatný ani důležitý .
Pak tam vede 1 nebo 2 tenší dráty dle typu. Jsou opatřeny konektorem (fast-on) .
U jednodrátové verze je to kontrolka a u dvou dr. je jeden buzení a druhý kontrolka .
Platí to pro altíky s elektronickým regulátorem "uvnitř" altíku .
Není vyloučena i jiná varianta .Ale většinou je to tak .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!