Kontrolka dobíjení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

NApriklad ale vela z neho nevylezie :D zmeraj odpor budiaceho vinutia najlepsie pri namontovanych ulikoch 3,8-4,4ohm ( plati pre zabehnute uhliky)

Je mo&nost ze sa odtrhol vyvod na rotore, skus pripojit na na uhliky + cez ziarovku napr 21w. ked to bude svietit tak budes vediet ze vinutie nieje prerusene a cez uhliky ide stava.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Dovolím si pár připomínek k tomuto tématu :
 po přetočení kroužků na soustruhu (což považuji za naprosto zbytečné) a nasazení nových uhlíků nebudou tyto určitě zaběhnuté .
 pokud se povede (ve smontovaném stavu ) přepólovat vývody budícího vinutí půjde „do kytek“ polovodičový regulátor (kotvičkový by měl přežít ).
 takže – metodu ,kterou doporučuje Dušan ano ,ale na vymontovaném rotoru a měřit (připojit) přímo na kroužky .Po připojení napětí (přes žárovku) musí všechny póly rotoru přitahovat stejnou silou např. šroubovák .
 před měřením dobře prohlédnout rotor ,není-li poškozeno vinutí nebo „protočeny“ kroužky . V tomto případě na soustružníka :axe:
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

tak jsem z toho jelen (neni to narážka Jelene) ...mám kalsickou 07čkovou palubku tlak oleje,otáčkoměr, prostě tu starší.....bez ukazatale sytiče...kolikáta je v pořadí v tom tišťáku kontrolka dobíjen í? podle mě je to kontorlka na tišťáku číslo 3 velká patice se žárovkou...do té mi jde po zapnutí klíčku proud,ale i po nastartování..auto normálně dobijí...jenže paticde nesvítí....ani po nastartovvání ani po zapnutí klíčku..proud tam jde??? je očištěno obojí... :)
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Kewint píše:do té mi jde po zapnutí klíčku proud,ale i po nastartování..auto normálně dobijí...jenže paticde nesvítí.
PATICE svítit nebude ! Jedině žárovka v ní . :D . To že Ti tam po zapnutí zapal. jde + je správně , ale to ke svitu žárovky nestačí . Musí bejt druhá "strana" žárovky uzeměna . Musíš najít drát vedoucí od té žárovky do alternátoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

to je jako hledat jehlu v kupce sena :-D nevíš barvu? budu muset prolistovat schémata :roll:
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No tak snad vidíš, jaký dráty tě k tej žárovce vedou, ne? A jestli jeden z nich má jít na altík...
Jinak jak tě tam může jít proud, když to nesvítí? Jsi si jistej správností žárovky? Nehledě na to, že když tam jde furt (předpokládam, že myslíš napětí), tak něco nebude správně, páč po startu, jestli dobíjí, tak tam nemá jít nic.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Barvu Ti neřeknu páč se roky může měnit ale koukni se sám . je to střední patice , ta má dvě řady kontaktů je to krajní kontakt na straně bližší kvrchu tachometru a blíž k otáčkoměru . (s pohledu jakoby přes tachometr je to levý horní kontakt).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Laďuša píše:tak něco nebude správně, páč po startu, jestli dobíjí, tak tam nemá jít nic.
Není to pravda . Žarovka dobíjení je trvale ! po zapnutí zapalování "uplusena" a ukostřena přes pomocné diody na střed vinutí altíku . (hranaté modely).
Takže když altík začne dobíjet oběví se na diodách + a tím pádem žárovka zhasne . (+ proti + nesvítí).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

V tom případě sry za mystifikaci....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kewinte, předně, kolik drátů zakončených fastonem ti jde do alternátoru? Zdali jeden, tak zapomeň na kontrolku, pokud dva tak máš naději, musíš ještě mít na podběhu v motorovém prostoru na straně výfuku relátko, které je ovládáno alternátorem, samotnou kontrolku pak ovládá kontakt tohoto relé, předpokládám, že máš předrevoluční ročník sedmičky.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

Koko Loko, podívám se dnes na ty dráty...ano mám ročník 89,a relátko tam je také :)

relé tam je toto....pak se ještě podívám po škole na ty dráty....

Obrázek
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

To bude asi relé štartéra.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Marek89 píše:To bude asi relé štartéra
Asi né , ale určitě . Je to pomocné relé startéru .(aby spínací skříňkou netekl velký proud).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

a kde je to tedy to relé? jo jsou mi tři dráty k alternátoru ...
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Kewint píše: jo jsou mi tři dráty k alternátoru ...
!?! co tím autor chtěl říct .
Relé kontrolky dobíjení tam nemusí bejt , funguje to i bez něho.
Do altíku vede "několik" drátů pod šroub (na 10ku klíč) ty jsou od bat. a do auta a jejich počet není směrodatný ani důležitý .
Pak tam vede 1 nebo 2 tenší dráty dle typu. Jsou opatřeny konektorem (fast-on) .
U jednodrátové verze je to kontrolka a u dvou dr. je jeden buzení a druhý kontrolka .
Platí to pro altíky s elektronickým regulátorem "uvnitř" altíku .
Není vyloučena i jiná varianta .Ale většinou je to tak .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“