Alternátor - nefunguje

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Marek89 píše:Na ten druhý vývod ide budenie G67 z poistky
Nejde to náhodou na kontrolku? (i když přes poj. (G-67) . Není totiž důvod vést do regulátoru dvakrát + (jedno přímo a jedno přes pojistku !) To že tam naměříš + po zapnutí klíčku a zmizí při vyndání pojistky (G-67) neznamená že je to "buzení". Skus na ten drát (tvoje buzení) dát žárovičku 2W třeba z palubky a druhým koncem na kostru , pokud bude svítit slabě (napůl) je jasné že je v "cestě" ještě další "věc" (žárovka dobíjení).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Sašo, v těchto našich "neíčkových" se na žárovičky kontrolky nehraje, pokud už kontrolku máme tak ji honíme přes relé připojené na střed vinutí.

Edit Tyto "neíčkové" je třeba zkoušet jak jsem psal výše a mám malý poznatek, je třeba, aby výsledkem měření bylo relativně přesných 14V neb pokud je to třeba 14,3V a přitom se tváří, že jinak chodí, tak je někde zrada. Právě jsem totiž "poměřil" placku se kterou mi chodil voltmetr, až za roh a na chvíli než mi to došlo jsem jásal, že mám "ultradobíjivou" placku 14,3V. :)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Koko Loko píše:Sašo, v těchto našich "neíčkových" se na žárovičky kontrolky nehraje,
Vycházl jsem z neíčkového altíku (z 043W.L.)a tam kontrolka byla palubka 05 , ale to nic.
Teď jsem hovořil s Markem a díval se na podrobné obrázky a ten jeho regulátor je zapojen "divně" . Má totiž NATVRDO jeden uhlík připojen na + a regulace se provádí v mínusové větvi . (většinou je to opačně) . Postup jsem mu vysvětlil a zítra dá vědět .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mínus nemínus, na straně 5 jsem mu napsal postup, který jsem dnes měřil on-line, někde dělá něco špatně, už nevím. Co jsi měl v té 21043 za altík? G222 s tímto hranatým regulátorem to asi tedy nebyl?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Byl tam ten "kulatej" na kterém byl proveden test s diodou .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3955
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Priznam sa ze som tiez bodobny sposobom meral regler z lady ...a skoncil v kosi ze je zly :D nakoniec bolo otrhnute vinutie. S ostatnymi reglermi nieje problem len ten rusky musi byt iny :D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vrtalo mi v hlavě proč se mi včera v autě ukrutně přebíjející regulátory jevily na stole jako celkem "přijatelné" (14,3 a 15,6V). Chybu měření jsem odhalil, je třeba připojit na uhlíky zátěž aspoň trochu odpovídající rotoru, žárovka 4W co jsem užíval nestačí a výsledek zkoušky značně zkreslí, použití odporu 8 Ohmů se projevilo jako vhodnější. Na dobrém regulátoru bylo zjištěno potlačení buzení po překročení hranice 14,4V a opětovný náběh při poklesu napětí pod 13,7V.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Na skusanie staci 21W ziarovka, ta 4W je naozaj malo...
Roman
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Saša, tak na to ruské "B" ide +12V z baterky cez poistku. Skúšal som so žiarovkou a ta svietila rovnako, ako keď dám priamo žiarovku na baterku.

P.S. ta doska v regulátore je iba 5A verzia alebo je aj 10A ? Chcel som kúpiť nový náhradný, majú iba 5A. Ten s ktorým idem robiť test zvýšenia budenia je 10A.

P.S.2 je niekde na alternátore napísaný typ či je to G221 alebo G222 ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Marku, nad čím furt bádáš? Už ti to na stole chodí? Ta tvoje destička 10A je celkem z mého pohledu unikát, zatím jsem viděl (což není směrodatné) jen 5A verze a to i na polovodičových náhradách PP380 pro G221.

Jesli je někde na alternátoru napsán G22x nevím, podívej se sám, vzpomínám si, že jsem na svých dvou viděl tak maximálně jestli jsou z CCCP nebo Bulharska. Slabší G221 má jen "obyčejné uhlíky" a vyskytuje se v autech od prvopočátku asi tak do roku 83-84, kdy se osazovalo stylem co měli to dali. G222 je o chloupek silnější a má regulátor integrovaný na svém těle u uhlíků (ta tvá hliníkovost). Podrobnější informace najdeš v Tůmovi.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Nad čím bádam ? Prečo to nefunguje na stole. Zapojil som to tak, ako je to v aute a na stole to nejde.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Hm, pokud děláš vše tak jak je ti razeno ... . Tak to vyfoť a hoď k tomu třeba popisek co a jak měříš, kam co dáváš a frkni to sem, jinak už nevím.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3955
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Pripadne sa zastav u mna a preskusame ho ..... vecer budem dnes doma..na icq
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“