Stefty na svody

Moderátor: Moderátoři

Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marek píše:
Little Red Riding Hood píše:na co mosazne matky??..


Na co? Třeba na to, aby nedošlo k zapečení matic k svorníkům a následnému utržení nebo ožvýkání matic (velmi častý jev).


aha.. sem si řikal že na sponě na vejfuk byly taky mosazne.... taky to tak dopadlo.. spona už je v koši.. jelikož se strhly závity všude kde to šlo... :P
Marek
Příspěvky: 5272
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Little Red Riding Hood píše:aha.. sem si řikal že na sponě na vejfuk byly taky mosazne.... taky to tak dopadlo.. spona už je v koši.. jelikož se strhly závity všude kde to šlo... :P


První díl výfukového potrubí se ke svodům připevňuje čtyřmi maticemi z barevného kovu (měď nebo mosaz) a utahovací moment je cca 25 Nm (tedy dvěma prsty). Pokud to někdo (všimni si, že nejmenuju) utahuje silou, kterou se dotahují šrouby hlavy, pak je zřejmé, že je ukroutí. Jenže komu není rady, tomu není pomoci, že?

LRRH - jsi ještě mladý hoch a myslíš si, že všechny šroubky a matičky se musejí utáhnout "na krev", protože jinak by se zaručeně povolily. Byl jsem taky takový, když jsem byl mladý jako Ty. Až vyrosteš jako třeba já, pochopíš, že to tak není a že se občas vyplatí dodržovat doporučené utahovací momenty - a budeš mít jednodušší život, věř mi :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

kdyz bych dotahoval prvni dil vyfuku jen rukou vzdy mi to bude fucet. matky pouzivam obycejny a nemam s tim problem. kupodivu i pri dotahovani "na krev" jsem na vyfuku nikdy zadnej steft neztrhl. a nasadim tam vzdy kdyz chci i jinou matku. stefty nemaj vytahanej zavit. a spony na vyfuku se obcas museji dotahovat opravdu fest. jinak to tam potom porad prdi. uz jsem taky nejaky ty vyfuky namontoval 8)
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Marek
Příspěvky: 5272
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Maysner píše:kdyz bych dotahoval prvni dil vyfuku jen rukou vzdy mi to bude fucet. matky pouzivam obycejny a nemam s tim problem. kupodivu i pri dotahovani "na krev" jsem na vyfuku nikdy zadnej steft neztrhl. a nasadim tam vzdy kdyz chci i jinou matku. stefty nemaj vytahanej zavit. a spony na vyfuku se obcas museji dotahovat opravdu fest. jinak to tam potom porad prdi. uz jsem taky nejaky ty vyfuky namontoval 8)



Existuje něco jako těsnicí pasta na spoje výfukového potrubí (doporučuji firmu Wurth). Věř mi - nebude foukat :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

asi sem si dal moc špenátu.... :mrgreen: ale strhnout závit na 10 matce normálně dá dost zabrat... :P šak o nic nejde.. nova spona je.. ale stejně to furt fouká.... :axe: hlavně že to jede..
Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Nejradsi dotahuju poloosy,myslim do naboje.Tam proste musi byt velka sila :P
Marek
Příspěvky: 5272
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Little Red Riding Hood píše:asi sem si dal moc špenátu.... :mrgreen: ale strhnout závit na 10 matce normálně dá dost zabrat... :P šak o nic nejde.. nova spona je.. ale stejně to furt fouká.... :axe: hlavně že to jede..



Člověče, seš úplnej Herkulés !!! :wink: Ale můžu Tě ujistit, že když je desítka šroub pořádně vyhřátý (třeba právě na výfukovém potrubí, kde působí jak vysoká teplota tak třeba prudké zchlazení projetou louží), uletí až překvapivě snadno.
Osmička uletí již při 40 - 50 Nm momentu (pokud to není nějaký pevnostní materiál) a to je moment vytvořitelný běžným plochým klíčem jednou rukou (proto pokud na to vezmeš ráčnu, uletí s přehledem i desítka - a bez špenátu :wink: ).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10511
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:Osmička uletí již při 40 - 50 Nm ...

Pravda .... pravda :( . Než jsem začal používat (aspoň trochu) pevnostní šrouby, tak to lítalo do kopřiv jedna báseň :koko: . L.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6510
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Little Red Riding Hood píše:asi sem si dal moc špenátu.... :mrgreen: ale strhnout závit na 10 matce normálně dá dost zabrat... :P šak o nic nejde.. nova spona je.. ale stejně to furt fouká.... :axe: hlavně že to jede..


necetl jsem cele tema, takze mozna napisu blbosti, ale pokud jde o klasicke spony na klasickem potrubi, tak tam na dotahovani pozor!

Tam je nejlepe uzit pastu na vyfuky a dotahnout to na rozumnou mez. protoze jinak se potrubi prohne v miste spony, takze tesnici plocha se vyrazne zmensi a je to dost v prdeli. Blbe se to pak zachranuje.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5272
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jo jo, taky jsem to kdysi řešil. Musel jsem obě příruby, jak na potrubí, tak na svodech srovnat na brusném kameni. Pak jsem dal pevnostní svorníky (vyrobené z imbusových šroubů odříznutím hlavy) a matice z barevného kovu, na těsnění z obou stran slabou vrstvičku těsnicí pasty a od té doby nikdy nebyl problém.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ja dotahujem vyfuk na krev(pouzivam nerezove matky, zvacsa tie vysoke) a uz sa mi stalo, ze sa napriek perovym podlozkam pod nimi povolili a zacalo to fucat. Minule mi dokonca upadol vyfuk. ;-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Hm, při povolování spony mezi 2. a 3. dílem výfuku mě do očí a vůbec obličeje napadalo hodně rzi, no a ten šroub nešel a nešel a pak prd. Další jsem taky utáh celkem fest. No trošku se až ohnul, ale to byl ten původní taky. Že ne všechno se utahuje na krev si plně uvědomuju, ale teda že zrovna na vejfuku stačí míň mě ani ňák nenapadlo..
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“