prehriatie motora a vplyv na spotrebu LPG

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
rastim
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

prehriatie motora a vplyv na spotrebu LPG

Příspěvek od rastim »

Mal by som otázku. Pri nedávnych horúčavách som bol v Krakowe. Mam Samaru karb. LPG, pri dlhsom státí sa začína variť voda v chladiči. V Krakowe bola zápcha takže voda mvrela skoro vkuse. Zaujímalo by ma, či to mohlo mať vplyv na spotrebu. (10 L mimo mesta) - inokedy som mal mimo mesta spotrebu 7,9L. Da sa nejako zistitčo je príčinou vrenia chlad. kvapaliny?
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Při stojícím autě a běžícím motoru se o chlazení vody musí postarat elektrický větrák chladiče ! Patrně Ti nespíná . Vliv teploty na spotřebu LPG jistý je , ale né tak veký . Kdy Jsi naposled měnil filtr vzduchu ? Ten má na spotřebu LPG zásadní vliv !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
rastim
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

RE

Příspěvek od rastim »

...ano, na tieto veci si davam pozor. Filter ma tak 1 mesiac a ventilator mi spina a chladi. Objednal som si novy termostat a idem to zajtra vymenit. Mozno budem zajtra mudrejsi. Ak to nebude termosta asi dam vymenit to tesnenie pod hlavou.
Teraz som znova steloval LPG som zvedavy ako to vypali so spotrebou. (naposledy 10L mimo mesta/. Ked som to naposledy steloval /podla Tvojej rady cez Skype/ spotreba bola 7,9L mimo mesta/. Horsie je, ze si uz nemozem spomenut ako som to steloval.

Dakujem
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Termostat jde jednoduše skontrolovat i na autě , a to že máš vadné těsnění zjistíš že se tlakuje "stále" chladící soustava .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Chester
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvek od Chester »

jen napad, nemohl by to způsobovat nízký tlak v chladící soustavě?
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Treba spatny uzaver na expanzni nadobe nebo na chladici.Pokud neni tesny chladici system,tak muze auto varit.
Uživatelský avatar
rastim
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

re

Příspěvek od rastim »

ano, tlaci mi vodu /ked sa vari/ cez veko vyrovnanacej nadrzky, neviem ci by som to nemal vymenit. Voda sa mi nevari stale, len ked napr. stojim v zapche /2 a viac min./ takze Sasov postreh ma celkom upokojil

Dakujem
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Samozřejmě - pokud to již "vaří" jde to víčkem ven . Skontroluj ale jestli víčko těsní , pro správnou funkci chladící soustavy je potřeba udržet tlak aby voda nevařila tak brzo .
Pokud Ti ale spíná větrák tak není důvod aby se to vařilo . Skontroluj jestli Ti větrák fouká DO motoru (musí nasávat přes chladič) dost častá závada že po nějaké opravě někdo přehodí dráty a větrák se pak točí obráceně (fouká ven) a pak to špatně chladí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
rastim
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

RE

Příspěvek od rastim »

Dakujem, pozriem sa na to.

R
Uživatelský avatar
rastim
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

Příspěvek od rastim »

Saša píše:Samozřejmě - pokud to již "vaří" jde to víčkem ven . Skontroluj ale jestli víčko těsní , pro správnou funkci chladící soustavy je potřeba udržet tlak aby voda nevařila tak brzo .
Pokud Ti ale spíná větrák tak není důvod aby se to vařilo . Skontroluj jestli Ti větrák fouká DO motoru (musí nasávat přes chladič) dost častá závada že po nějaké opravě někdo přehodí dráty a větrák se pak točí obráceně (fouká ven) a pak to špatně chladí .

Vymenil som termostat - rovnaky stav, pro stelovani LPG sa zacala varit voda, ventilator spina a fuka dobre ???

Este jeden dotaz, pri prudkej akceleracii s motorom trhne a tak akceleruje - je to chudobna zmes? /malo plybu?/

Dakujem
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

A na benzín to dělá co?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
rastim
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

Příspěvek od rastim »

Koko Loko píše:A na benzín to dělá co?
Benzin OK
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tak pak by se to asi chtělo podívat i na předstih a zkusit najít nějaký rozumný kompromis mezi tím co si žádá plyn a benzín. Možná máš příliš nízký předstih a moc chudou směs plynu. Nejlépe by bylo optati se Marka co by doporučil. Pokud při provozu na benzín nemáš problémů, tak by se dalo usuzovat, že termostat i těsnění pod hlavou budou v pořádku.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Tak budes mat chudobnu zmes a vysoky predstih. Vlastna skusenost.
Neskusaj co najviac usetrit na plyne lebo ti odide nieco ine.
Ja som ten srob co je na bohatost plynu vysruboval do polovice a spotreba zostala rovnaka a prehrievanie zmizlo. Potom som znizoval bohatost az do stavu opatovneho prehrievania tak som to vratil o pol otacky naspat a je klud.

A este jedna skusenost. Po vymene karburatora ozon za weber uz auto nesmrdi po plyne a ide razantnejsie do otacok. A auto po prudkom pridani tiez trhne ale toho si nevsimam lebo to proste ide a nie ako predtym.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Webera dávat nemusí, má tam velmi pravděpodobně Solexa a ten se při provozu na plyn od weberu moc neliší. Možná by mohl tazatel kontaktovat Utiu, ten dával do Samary též plyn a myslím, že je spokojen, nějaké postřehy jistě má.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“