Primes do oleja v prevodovke ?

Moderátor: Moderátoři

popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

jojo, myslím že to tam snad i píšou, že pokud je to nový tak nejdřív až po 5000 Km
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

www.bullock-praha.cz píše:Přípravek MILITEC - 1 je v ČR atestován a jeho deklarované vlastnosti byly potvrzeny Ústavem paliv a maziv, a. s. Praha. Tuto novou technolofii v ošetřování kluzkých ploch lze bez nadsázky považovat za přelom v technice mazání. Zvýšení ekonomiky provozu a životnosti takto ošetřovaných zařízení zvyšuje spokojenost stávajících uživatelů MILITECu -1 a přivádí nové zájemce o tuto jedinečnou technologii.
Taky ho po výměně oleje naleju do motoru. Už více lidí mi ho doporučovalo, tak proč ne :)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já mám s MILITECem osobní zkušenost, a sice tuto:

Před deseti lety moje ex-přítelkyně koupila Ford Escort 1,4i (*1987). Nejelo to špatně (pro ni až zbytečně dobře :wink: ), ale papalo to olej, a to celkem dost. Na 1000 km to vzalo kolem litru (olej MOGUL GX - 15W/40).
Pro motor vybavený KATem je to nebezpečné, proto jsem pomalu začal uvažovat, co s tím.
Pracoval jsem tehdy ve strojírenském závodě CHODOS na útvaru řízení jakosti jako technický kontrolor, tudíž jsem se znal téměř se všemi lidmi ve fabrice. Jednou se tam řešil problém - vyřezávání závitů do kovaného materiálu. Odcházel jeden závitník po druhém, prakticky co díra to závitník v háji. Vrchní mistr tehdy přišel s "vodičkou", do které závitník namočil (nic víc). Poté jej upnul do mašiny a ejhle - závitník vyřezal desítky závitů bez sebemenšího problému a vydržel téměř stovku závitů (pak praskl).
Když se ho dělník ptal, co že to je za zázrak, řekl nám, že to je MILITEC-1 - přípravek do motorů a převodovek. Že to dal do motoru v autě a že prý to mimo jiné umí ochránit i nejrůznější náčiní, nářadí a podobně před opotřebením.

Nevěřil jsem, ale oči to viděly a mozek pobral - kec to být nemohl.

Ten přípravek (asi 250 ml) tehdy stál 700 Kč. Dávkovalo se to "panáka" na litr oleje, takže to vyšlo na pět litrů oleje (tedy pokud má LADA v motoru cca 3,7 l oleje, ještě vám MILITEC zbyde do převodovky).

Nalil jsem tedy milý zázrak do motoru Escorta a byl zvědav, co nastane. Stalo se toto: Motor postupně snižoval spotřebu oleje, až po cca 5000 ujetých km neměl spotřebu oleje prakticky žádnou. Navíc se snížila spotřeba paliva skoro o půl litru a kompresní tlaky se zvýšily o 1 - 1,5 Bar na všech válcích.


Nikomu nic nevnucuju, nikoho nemíním o ničem přesvědčovat - mně to tehdy pomohlo.
_____________________________________________

Známý staví upravené motory na Škodovky. Je do škodulí podobný blázen jako já do Lady (jen pro představu). Má "erko", v němž zkouší nejrůznější motory dle vlastní fantazie upravené.
Kdysi měli v práci prezentaci SLICKu (přípravek SLICK50) pro ochranu motorů (jistě všichni znáte). Jako dárek dostal každý ze zúčastněných půllitrové balení tohoto zázraku. Inu, řekl si, když jsem to dostal, tak to tam fláknu - v nejhorším případě motor nametu na lopatku a postavím nový.
Nalil - a jezdil. Podotýkám, že s jeho upraveným motorem Š742.12X chodil s erkem na stovku pod deset vteřin, motor téměř trvale pracoval v pásmu 5000 - 7500 rpm a tachometr uměl kdykoli dostat za roh - a tímto stylem jeho motory běžně vydržely přes 150.000 km (mazané celoročně olejem M6AD!!!).

Onehdy při cestě z práce k rodičům mu praskla hadice od olejového chladiče (který má erko seriově). Během několika sekund byl olej na cestě a motor byl na suchu. S motorem bez oleje dojel můj známý klidnou jízdou trasu 12 km lesní cestou do kopce až k rodičům. Tam namontoval jinou hadici oleje, nalil od otce čtyři litry oleje M6AD, nastartoval a odjel. Na motoru nebyly ani sebemenší subjektivní známky opotřebení, poškození či poruchy - motor jel dál, jako by se vůbec nic nestalo. Najezdil ještě přes 80.000 km.
Pak můj známý získal zcela nový klikový hřídel od nějakého děduly ze starých zásob a usoudil, že by nebylo špatné jej namontovat do motoru místo toho, co tam je, neboť si nebyl jist, zda se přece jen tím suchým provozem něco nestalo. Vyndal tedy motor z vozu (byl jsem tehdy u toho), rozebral jej a to, co jsme viděli, nám doslova vyrazilo dech - hlavní i ojniční čepy klikového hřídele byly fialové, lesklé a absolutně nepoškozené. Navíc se stalo toto: Jistě někteří z vás vědí, že klikové hřídele motoru škoda 105 a 120 nemají kalené čepy - ani hlavní, ani ojniční. Prostě jsou běžně měkké a můžete je krájet ostrým nožem jako sekanou. Ty fialové čepy na klikovce vyndané z jeho motoru byly tak tvrdé, že po nich skákal pilník a nebyl schopen udělat na té vrstvě ani stopu, natož materiál ubrat.


Tak si to přeberte sami.........
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Marek píše:Tak si to přeberte sami.........
... dobrou noc strýčku Fido :mrgreen:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Já do toho jdu :!:
Uvidíme, co bude za poznatky. Napchám to i do tý převodovky.

Zní to všechno skoro jako zázrak :-)
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

no ja neviem... ja som to asi pred pol rokom nalial do prevodovky a 1 ale hlavne 2ka išli cez zuby zhruba prvych 30 km :roll: Do motora ok, do prevodovky už asi nie. :? Ale možno bola chyba inde, napr. že som toho dal veľa... :oops:
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

No na stránkách píšou, že to nevadí, když je toho víc...
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Tak potom neviem, vyskúšaj a uvidíme :wink: ja len píšem čo to mne robilo, ale už dávno to je ok... :P
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

A opravovals to, nebo se to opravilo samo po 30km?
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Nie, jednoducho som išiel na druhý deň na dlhšiu trasu a prestalo to. Odvtedy je pokoj. Len to tam nalej, asi tomu neuškodíš, veď na tom píšu že je to aj do prevodoviek, no :)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

To že to řadilo přes zuby může znamenat, že to vytvořilo kluzkou vrstvu na synchronech. A ta se pak sjela a bylo to dobré.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

hmmm nevím, ale asi to bude značně výhodné...když spočítám, že během 200tkm proběhne 20výměn oleje a do každé bych přidal předepsané množství přípravku za 625kč/5lt oleje vyjde mi, že během 200tkm bych navíc nacpal do motoru 9250kč. Jelikož pro mne je tento proběh kilometrů cca 4-5let, pak bych ročně obětoval cca 2000-2500kč jen tak za aditiva. Navíc u žigula se setkávám s hmatatelným opotřebením např. válců až právě někdy po 200tkm ale není to žádná tragédie, motor bez problémů vydrží přes 300tkm. Podle mne je základem pravidelná údržba a kontrola společně s výměnami. Lidi neblbněte a nenechte ze sebe tahat peníze...to, že někdo žasne nad tím, že motor nemá ani po 150tkm hmatatelné stopy opotřebení je dobrý reklamní slogan...naopak bych chtěl vidět motor, který by takové opotřebení měl. Je to blbost, já při 120tkm měnil těsnění pod hlavou a auto, které jezdí výhradně na LPG má ještě ve válcích zřetelné stopy po honování, dokonce sem volal původnímu majiteli, jestli náhodou nedělal výbrus :roll: . Podotýkám, že motor v mých službách je využíván při vyšší zátěži a nijak ho nešetřím...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

No já se žigulem najedu zhruba 10tkm ročně, tak bych dělal nálev jednou za dva roky a těch 600/2 roky neni žádná trága... Asi se to nevyplatí lidem, co měněj motory místo oleje :)
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Jimmi píše: To že to řadilo přes zuby může znamenat, že to vytvořilo kluzkou vrstvu na synchronech. A ta se pak sjela a bylo to dobré.
Ano, je to logické a možné :)
Drobek, pokiaľ nezistím že to vyložene škodí, tak to tam liať budem :P Už neraz sa známi čudovali že na voľnobeh mi ide auto tak ticho :) ked sa na to šliapne, tak je to bordel, ale na volnobeh mi to po tom prípravku stíchlo :) Kvalitné mazanie je podľa mňa základ, nechcem totiž dopadnúť ako otec so starou skodovkou 120 že každý polrok menil motor. :?
ps. v aute teraz mám valvoline 15W 40 a ten doktor silnika u nás stojí 220 sk.
tlak mazania bezproblémov :wink:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Puhi píše:nechcem totiž dopadnúť ako otec so starou skodovkou 120 že každý polrok menil motor.
No nevím, soused jezdil se Škodou 105 ve velmi dobrém stavu 5 let a to byl x-tý majitel a auto nepoznalo nic jiného než M8AD, ze silnic to auto dostal, až kamion :| . Po tu dobu, samozřejmě motor neměnil, osobně si myslím, že za tyto věci, jsou to vyhozené peníze, byť se sám někdy přistihnu s myšlenkou na něco kouzelného co mě zbaví třeba hučící převodovky atd. . Kdysi jsem u 05 používal jakousi věc do oleje co pomáhala při ztrátách oleje, prvních 3 tis. Km fungovala, ale jen díky tomu, že zahustila olej, chca nechca se musím přiklonit na stranu těch co praví, na vadu, mechanický zásah, na udržení stavu, běžné, kvalitní mazivo, toť můj názor.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“