Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Konkrétně na linkach 324 a 325 obsluhuje DP, ale i busy Connexu tam byly k vidění (jako v Čestlicích myslim)Honza 21061 píše:Ani nevím, kdo Čestlice obsluhuje, jestli Dopravní podnik (s minimálním podílem na PID), nebo Connex (většinový)...
No to jsem si taky všimnul, že ne jenom my jsme v tom měli bordel, ale i leckdo pražskej, všelijaký legitimace i lupeny zavrhnutý a platit museli..Honza 21061 píše:Mimochodem, to, že je pražský tarifní systém chaotický, velice nepřehledný a nepřívětivý jak k návštěvníkům, tak kolikrát i k místním...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tedy řeknu vám, že dnes se u mě mínění o řidičích busů velice změnilo. Asi po deseti letech jsem jel domů z Lovosic autobusem.
Stručně řečeno : HROZNÝ ZÁŽITEK !!
Pan Grunt co tu linku léta jezdil s Ikarusem se musí točit v hrobě.
Chování řidiče snad ani nebudu hodnotit Ale ten styl jízdy, celou cestu brutálním způsobem podtočený motor, v kopci podřazoval snad vteřinku před tím než by to chcíplo. Chudáček autobus se celý třásl. Do zástávky Lovosice závod to krouhnul tak, že jsem měl co dělat udržet se na sedačce.
Hned na první křižovatce nedal přednost autu na hlavní, nejdříve tedy dost necitelně dupnul na brzdu, ale pak si to nějak rozmyslel a během vteřinky zase šlápnul na plyn a vjel mu tam.
A to ještě k tomu vyjížděl asi o 10 minut později, protože celou dobu na nádraží s někým kecal a nevšiml si kolik je hodin.
No, nic předpokládám, že snad minimálně dalších 10 let mě v autobuse na této lince neuvidí, tak že je mi to jedno.
Ale já jen jak si tu Honza neustále stěžuje jak hrozně se cestující chovají k řidičům a jaké špatné mínění o nich mají - no, pravda po dnešku se těm lidem vůbec nedivím a už to mínění mám také.
Stručně řečeno : HROZNÝ ZÁŽITEK !!
Pan Grunt co tu linku léta jezdil s Ikarusem se musí točit v hrobě.
Chování řidiče snad ani nebudu hodnotit Ale ten styl jízdy, celou cestu brutálním způsobem podtočený motor, v kopci podřazoval snad vteřinku před tím než by to chcíplo. Chudáček autobus se celý třásl. Do zástávky Lovosice závod to krouhnul tak, že jsem měl co dělat udržet se na sedačce.
Hned na první křižovatce nedal přednost autu na hlavní, nejdříve tedy dost necitelně dupnul na brzdu, ale pak si to nějak rozmyslel a během vteřinky zase šlápnul na plyn a vjel mu tam.
A to ještě k tomu vyjížděl asi o 10 minut později, protože celou dobu na nádraží s někým kecal a nevšiml si kolik je hodin.
No, nic předpokládám, že snad minimálně dalších 10 let mě v autobuse na této lince neuvidí, tak že je mi to jedno.
Ale já jen jak si tu Honza neustále stěžuje jak hrozně se cestující chovají k řidičům a jaké špatné mínění o nich mají - no, pravda po dnešku se těm lidem vůbec nedivím a už to mínění mám také.
Naposledy upravil(a) Michal Pokorný dne čtv čer 26, 2008 22:08, celkem upraveno 1 x.
Bohužel máš asi pravdu, ale nejde to brát jako plošné vodítko. Prostě je to jako všude jinde. Jsou řidiči dobří a špatní. Tak jako je dobrý/špatný svářeš, soustružník, pokrývač, elektrikář, doktor, právník, .... Proto nelze řidiče autobusů vynášet do nebes, ale ani je zatracovat. Prostě to jsou "normální obyčejní" lidi.
Asi se dnes jen těžko hledá profese, kde by byli jen dobří a ještě lepší pracovníci. Už ani třeba u těch kosmonautů se to dnes nedá říct 100%, když člověk kolikrát vidí, co tam pouští za "profíky". Samozřejmě existují profese, kde je výskyt těch ne zcela dobrých lidí hodně omezený, někdy téměř na teoretickou nulu, ale to jsou už extrémy, kde se vybírá na jedno prac. místo ze stovek lidí, navíc už před tím někde jinde prověřených. Pro příklad uvedu třeba zkušební piloty, nebo už zmiňované kosmonauty.
Asi se dnes jen těžko hledá profese, kde by byli jen dobří a ještě lepší pracovníci. Už ani třeba u těch kosmonautů se to dnes nedá říct 100%, když člověk kolikrát vidí, co tam pouští za "profíky". Samozřejmě existují profese, kde je výskyt těch ne zcela dobrých lidí hodně omezený, někdy téměř na teoretickou nulu, ale to jsou už extrémy, kde se vybírá na jedno prac. místo ze stovek lidí, navíc už před tím někde jinde prověřených. Pro příklad uvedu třeba zkušební piloty, nebo už zmiňované kosmonauty.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Michale, na téma severočeské dopravní obslužnosti jsme přeci vedli několikrát řeč, naposledy na sraze a shodli jsme se na tom, že tam snad nemůžou jezdit "normální" řidiči, ale lidi sesbíraní někde z neznáma, kteří mají s odřenýma ušima řidičák na autobus...
Takže potom je mi trochu divné, že bychom měli například já, také třeba Pšenda, Tomáš z Brna a můj skvělý parťák, býti posuzováni stejně, jako tento "výkvět" a zasloužit si to, aby nám ti neomylní, svatí a naprosto slušní a ukáznění, nechybující cestující nadávali a chovali se k nám jako k tomu nejhoršímu odpadu a špíně, což nezřídkakdy dělají.
Takže potom je mi trochu divné, že bychom měli například já, také třeba Pšenda, Tomáš z Brna a můj skvělý parťák, býti posuzováni stejně, jako tento "výkvět" a zasloužit si to, aby nám ti neomylní, svatí a naprosto slušní a ukáznění, nechybující cestující nadávali a chovali se k nám jako k tomu nejhoršímu odpadu a špíně, což nezřídkakdy dělají.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No, já myslím, že se to netýká jen severočeské dopravní obslužnosti. Mám takový pocit , že se jedná o jev celorepublikový a vás pár kousků ten průměr prostě moc nevytáhne.
Tak se potom nediv, že když cestující narazí na pěknou řádku takových mamlasů tak už na nějakého "normálního" řidiče ani nejsou zvědaví a berou to prostě jako jednu bandu
Tak se potom nediv, že když cestující narazí na pěknou řádku takových mamlasů tak už na nějakého "normálního" řidiče ani nejsou zvědaví a berou to prostě jako jednu bandu
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Možná... Mně je to jedno, ať si mě žádný cestující nevšímá, už plánuji záclonku i na částečné zakrytí skla dveří kabiny, protože mi vadí, když si někdo sedne dopředu jen proto, aby mi mohl zírat na zátylek, mám tam rádio, práce někdy víc než dost a pomohlo by mi, kdyby mě úplně vynechali... Já se s nimi bavit nechci.
Ať se chovají slušně, ať dodržují přepravní řád a vůbec si nikdo nikoho nemusí všímat.
Jestli je pro cestující slušný řidič ten, který si nechá za jízdy zničit autobus, pokousat 5 cestujících, nabrat 4 kočáry najednou, dovolí batohy na sedačkách, houpat se na tyčích, řvát jako na lesy aj. pak jsem asi příliš staromódní a zaspal jsem dobu.
Já bych řekl, že přes tu špatnou situaci s řidičema, stále převažují v drtivé většině ti dobří...
Ať se chovají slušně, ať dodržují přepravní řád a vůbec si nikdo nikoho nemusí všímat.
Jestli je pro cestující slušný řidič ten, který si nechá za jízdy zničit autobus, pokousat 5 cestujících, nabrat 4 kočáry najednou, dovolí batohy na sedačkách, houpat se na tyčích, řvát jako na lesy aj. pak jsem asi příliš staromódní a zaspal jsem dobu.
Já bych řekl, že přes tu špatnou situaci s řidičema, stále převažují v drtivé většině ti dobří...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
S velkou radostí jsem si přečetl ráno na rozpisu služeb, že mám na dnešek napsaný svůj kmenový vůz, viz. fotky od Ladalovera výše... Týden jsem s ním nejel, tak jsem se těšil, jak se zase svezu.
Přišel jsem k němu a první, co mě praštilo do oka, byla chybějící dečka na odkládačce za oknem. Vem to čert, někdo si z toho udělal hadr...
Potom jsem pohledem zabrousil na zelené clony v horních rozích čelního a bočního skla. Nebyly tam...
Naštvaný, že se někdo vyřádil, jsem začal kontrolovat autobus, rozsvítil jsem vnitřní svítidla a jako obykle se chtěl pokochat pohledem na azurově zabarvené první 2 krytky za řidičem. Překryty byly vyhozené... Tak to už bylo moc a nelze popisovat, co všechno jsem tam prohlásil!
Po službě jsem se vydal za dílenským mistrem, tam mi bylo řečeno, že pravděpodobně při bezpečnostní prohlídce bylo všechno odstraněno (a ztraceno), že ho to sice mrzí, ale oficiálně tam nic z toho být nesmí, prý to brání ve výhledu a v osvitu (a obojí když tam není, tak něco řidiče oslňuje). Kytka jim zřejmě nevadila, ta mi tam zůstala...
Podnik se tedy skutečně vydal cestou "antiúprav" tvrdě, nekompromisně a nestojí o to, aby si řidiči svůj autobus dělali pěkný!
Práce nadarmo dělaná, radost pryč a spolu s prohlídkou prázdninového diagramu, kde je jedna "lepší" linka vedle druhé, samozřejmě opět často Citybusy+ skoro polovina z toho dopředu nevypsané zálohy, do toho docela málo volna, tak si říkám, že pro mě nastala další zkouška, abych to vše přečkal a přitom se snažil nemít zkaženou náladu. Pěkné to léto na autobusech, jen co je pravda!
Přišel jsem k němu a první, co mě praštilo do oka, byla chybějící dečka na odkládačce za oknem. Vem to čert, někdo si z toho udělal hadr...
Potom jsem pohledem zabrousil na zelené clony v horních rozích čelního a bočního skla. Nebyly tam...
Naštvaný, že se někdo vyřádil, jsem začal kontrolovat autobus, rozsvítil jsem vnitřní svítidla a jako obykle se chtěl pokochat pohledem na azurově zabarvené první 2 krytky za řidičem. Překryty byly vyhozené... Tak to už bylo moc a nelze popisovat, co všechno jsem tam prohlásil!
Po službě jsem se vydal za dílenským mistrem, tam mi bylo řečeno, že pravděpodobně při bezpečnostní prohlídce bylo všechno odstraněno (a ztraceno), že ho to sice mrzí, ale oficiálně tam nic z toho být nesmí, prý to brání ve výhledu a v osvitu (a obojí když tam není, tak něco řidiče oslňuje). Kytka jim zřejmě nevadila, ta mi tam zůstala...
Podnik se tedy skutečně vydal cestou "antiúprav" tvrdě, nekompromisně a nestojí o to, aby si řidiči svůj autobus dělali pěkný!
Práce nadarmo dělaná, radost pryč a spolu s prohlídkou prázdninového diagramu, kde je jedna "lepší" linka vedle druhé, samozřejmě opět často Citybusy+ skoro polovina z toho dopředu nevypsané zálohy, do toho docela málo volna, tak si říkám, že pro mě nastala další zkouška, abych to vše přečkal a přitom se snažil nemít zkaženou náladu. Pěkné to léto na autobusech, jen co je pravda!
Naposledy upravil(a) Honza 21061 dne pon čer 30, 2008 18:00, celkem upraveno 1 x.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zlatý Connex v tomhle směru, zlaté ČSAD Plzeň, kde řidiči dostávají naopak za příkladnou péči prémie, zlatý každý dopravce, kde má jedna parta stále svůj autobus a nedělají z toho takovou vědu!
Hlavně, když byly loni v září v Chuchli dostihy, tak busy, co obstarávaly smluvní dopravu, měly na skle nalepený veliký reklamní papír!
Ale já se nevzdám, clony nalepím nové, překrytky do zářivek také- i když zvolím kompromis menšího zatemnění, dečka už je připravená, dřevěné dekory také (ty prý by mi strhat neměli, jaká sláva...) a mnoho dalších úprav čeká!
Zlatá rozvažovna, ale také nemáš šanci na volno... Já si zítra zkusím vydobýt minimálně týdenní dovolenou, nejen volno na Trnavu, zřejmě ji potřebuji...
Hlavně, když byly loni v září v Chuchli dostihy, tak busy, co obstarávaly smluvní dopravu, měly na skle nalepený veliký reklamní papír!
Ale já se nevzdám, clony nalepím nové, překrytky do zářivek také- i když zvolím kompromis menšího zatemnění, dečka už je připravená, dřevěné dekory také (ty prý by mi strhat neměli, jaká sláva...) a mnoho dalších úprav čeká!
Zlatá rozvažovna, ale také nemáš šanci na volno... Já si zítra zkusím vydobýt minimálně týdenní dovolenou, nejen volno na Trnavu, zřejmě ji potřebuji...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Volna mám dost, ale ne kdy chci já. Třeba příští víkend si musíme vzít v sobotu a neděli dovolenou, protože nechtějí zaplatit dva svátky v práci.
No, ale nezoufej, to co píšeš je patrně jev celorepublikový. Kde jsou ty časy, kdy třeba i v Ústí n.L. se na konkrétním voze střídali stálí řidiči a žádný vůz nebyl stejný. Na každém byl znát "rukopis" jeho řidičů
No, ale nezoufej, to co píšeš je patrně jev celorepublikový. Kde jsou ty časy, kdy třeba i v Ústí n.L. se na konkrétním voze střídali stálí řidiči a žádný vůz nebyl stejný. Na každém byl znát "rukopis" jeho řidičů
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To je možné, ale já bych potřeboval asi nějakou léčebnou kůru, nebo co, protože to nejsem schopen přenést přes srdce a nenávidím, když mám být v autobusu jako v továrně.. Je to můj druhý domov a ani tam nesmím nic vylepšovat. S*re mě to neskutečně!Michal Pokorný píše:No, ale nezoufej, to co píšeš je patrně jev celorepublikový. Kde jsou ty časy, kdy třeba i v Ústí n.L. se na konkrétním voze střídali stálí řidiči a žádný vůz nebyl stejný. Na každém byl znát "rukopis" jeho řidičů
Ještě jsem za celou dobu nebyl tak naštvaný jako teď, když mi to vyházeli pryč... Hlavně, že šejdristi, co mají svůj bus, tam všechno můžou mít a když jeden z minima "tůrových" vozů vypadá jako šejdrový, už se to někomu nezdá...
Ale jak říkám, nevzdám se a nenechám svůj autobus, aby vypadal jako vybydlený křáp!
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No, jo v Ústí už se také téměř žádná řidičova tvorba netoleruje.
To kdysi ......... to bylo jiné
http://ustecketramvaje.com/ul/evpro/eik-09.htm (v popisu fotky je chyba , je tam psáno ev.č. 348, ale ve skutečnost je to 349)
http://ustecketramvaje.com/ul/evpro/eik-03.htm
Ani úpravy částí laku nebyly nic výjimečného
No, i když tedy ev.č. 348 to bylo něco extra to byla legenda nejlegendovatější. Ve své době měl najeto nejvíce km ze všech busů DPmÚL. Na té fotce toho není moc vidět, ale nahoře na střeše nad předním sklem bylo těleso vnitřního osvětlení . Bylo stříklé černou barvou přes šablonu tak, že když se rozsvítilo tak svítil "nápis" 348 - ve tmě to vypadalo božsky. A i spoustu jiných vychytávek měl díky svému řidiči tento vůz. Škoda, že se nezachoval
To kdysi ......... to bylo jiné
http://ustecketramvaje.com/ul/evpro/eik-09.htm (v popisu fotky je chyba , je tam psáno ev.č. 348, ale ve skutečnost je to 349)
http://ustecketramvaje.com/ul/evpro/eik-03.htm
Ani úpravy částí laku nebyly nic výjimečného
No, i když tedy ev.č. 348 to bylo něco extra to byla legenda nejlegendovatější. Ve své době měl najeto nejvíce km ze všech busů DPmÚL. Na té fotce toho není moc vidět, ale nahoře na střeše nad předním sklem bylo těleso vnitřního osvětlení . Bylo stříklé černou barvou přes šablonu tak, že když se rozsvítilo tak svítil "nápis" 348 - ve tmě to vypadalo božsky. A i spoustu jiných vychytávek měl díky svému řidiči tento vůz. Škoda, že se nezachoval
Naposledy upravil(a) Michal Pokorný dne úte črc 01, 2008 08:01, celkem upraveno 3 x.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dříve to bylo o tom, že byl řidič svým pánem a zaměstnavatel věděl, že když s ním nejsou problémy, tak mu může všechno svěřit...
Zatímco když jsem si chtěl nafasovat nový přepínač na dveře, že si ho vyměním, tak ne, musím to prý napsat, protože jako řidiči mi ho nevydají ze skladu... Dolít Fridex si nemůžu aniž bych nepředložil orazítkovaný lístek, předpokládám, že ani ten Kontaktol mi nepůjčí (svůj brát nebudu), ale dílenská péče není 100%, moje by byla! Alespoň vazelínu jsem dostal- a chtěl bych ukázat na garáži autobus kromě toho našeho, který má promazané hrazdy zrcátek, aby šla před mytím hladce sundat, zajišťovače, zámky, panty deklů...
To se radši ani neptám, jestli by byla možnost dosadit bílé blinkry dopředu a na boky...
Zajímavé je, že nic takového mě nenapadne dělat na Žigulu, ten naopak vypadá "vybydleně" a pokud dojde cestou k nějakým úpravám a zabydlení se, po jízdě vše vrátím a srovnám do původního stavu. Tak, jako mi srovnali autobus.
Ale vlaječky si poctivě vyvěšuji a po skončení služby zase sundavám... Ty jim tam rozhodně nenechám...
Zatímco když jsem si chtěl nafasovat nový přepínač na dveře, že si ho vyměním, tak ne, musím to prý napsat, protože jako řidiči mi ho nevydají ze skladu... Dolít Fridex si nemůžu aniž bych nepředložil orazítkovaný lístek, předpokládám, že ani ten Kontaktol mi nepůjčí (svůj brát nebudu), ale dílenská péče není 100%, moje by byla! Alespoň vazelínu jsem dostal- a chtěl bych ukázat na garáži autobus kromě toho našeho, který má promazané hrazdy zrcátek, aby šla před mytím hladce sundat, zajišťovače, zámky, panty deklů...
To se radši ani neptám, jestli by byla možnost dosadit bílé blinkry dopředu a na boky...
Zajímavé je, že nic takového mě nenapadne dělat na Žigulu, ten naopak vypadá "vybydleně" a pokud dojde cestou k nějakým úpravám a zabydlení se, po jízdě vše vrátím a srovnám do původního stavu. Tak, jako mi srovnali autobus.
Ale vlaječky si poctivě vyvěšuji a po skončení služby zase sundavám... Ty jim tam rozhodně nenechám...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno