Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
Další foto z noční jízdy prahou .
Ano, jak Honza píše, musel jsem vypadat trochu jako od fochu, když jsem měl tu čest být mezi autobusákama. Bylo to poprvé v mém životě, co se mi to poštěstilo. Díky Honzo !
Ano, jak Honza píše, musel jsem vypadat trochu jako od fochu, když jsem měl tu čest být mezi autobusákama. Bylo to poprvé v mém životě, co se mi to poštěstilo. Díky Honzo !
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Hm, ani si nevybavuji co má Karosa za lino - takové jemné čárkování ?zdenda píše:lino je absolutně nodpovídající, nějaký vzor Karosa, či co.
Ikarus má klasický penízkový vzor. Ta penízková guma se ale také dělá ve více provedeních, ta kolečka mají různou velikost a vzdálenost od sebe, dělá se i více odstínů.
V Ikarusu myslím byla ta hustější verze.
No, ale je pravda, že bys za celý vůz dal slušný balík. Co jsem koukal běžně stojí tak 350,- Kč / m2
no, nebo takové divné, jako "poblité" a hladké lino.
Ikarus měl mnoho vzorů, ale originálně malé penízky, hustě, černé lino. po krajích černé bez penízků.
z PLR nejč. šedé, velké penízky a spojené čárkou.
Ano, vůz vycházel na 20 000.
Ikarus měl mnoho vzorů, ale originálně malé penízky, hustě, černé lino. po krajích černé bez penízků.
z PLR nejč. šedé, velké penízky a spojené čárkou.
Ano, vůz vycházel na 20 000.
Cedulí, dveří a trilexu není nikdy dost.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Strassenbahnmuseum Dresden e.V., reportáž o historii MHD v Drážďanech
autor: Jan Maxa
http://ustecketramvaje.com/zahr/vvo/dvb-historie.htm
Reportáž ze dne otevřených dveří v "nové" vozovně Reick v Drážďanech
autor: Jan Maxa
http://ustecketramvaje.com/zahr/vvo/dvb ... -reick.htm
autor: Jan Maxa
http://ustecketramvaje.com/zahr/vvo/dvb-historie.htm
Reportáž ze dne otevřených dveří v "nové" vozovně Reick v Drážďanech
autor: Jan Maxa
http://ustecketramvaje.com/zahr/vvo/dvb ... -reick.htm
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Paměť tě klamat nemůže, vždyť jsi to jezdil se mnou celou šichtu! Teď mi ještě řekni, že jsi zapomněl trasu!?
Ano správně byla to opět "srazová" linka 121, s tím, že spolu jsme jezdili ranní, odpolední mám radši.
A zítra tě zvu na odpolední 192 viz. SMS, pokud budeš v Praze. Poznat také Barrandov z jiného úhlu pohledu, než z postávání v kolonách na mostě... To se tam odbočí takovou malou nenápadnou serpentinovitou cestičkou (ještě v 80. letech to byla hlavní cesta z Prahy na západ ) a kamiony necháváš v zádech.
Stát se bude sice taky až běda, bude se také hodně volat na dispečink a hodně psát do výkazu, ale k tomu stání je tam i příjemné svezení v zapadlých částech Krče, Braníka a luxusní vilové čtvrti na Barrandově.
Také kolem kdysi slavné, dnes totálně rozpadlé a zničené budovy zahradní restaurace "Terasy".
Ano správně byla to opět "srazová" linka 121, s tím, že spolu jsme jezdili ranní, odpolední mám radši.
A zítra tě zvu na odpolední 192 viz. SMS, pokud budeš v Praze. Poznat také Barrandov z jiného úhlu pohledu, než z postávání v kolonách na mostě... To se tam odbočí takovou malou nenápadnou serpentinovitou cestičkou (ještě v 80. letech to byla hlavní cesta z Prahy na západ ) a kamiony necháváš v zádech.
Stát se bude sice taky až běda, bude se také hodně volat na dispečink a hodně psát do výkazu, ale k tomu stání je tam i příjemné svezení v zapadlých částech Krče, Braníka a luxusní vilové čtvrti na Barrandově.
Také kolem kdysi slavné, dnes totálně rozpadlé a zničené budovy zahradní restaurace "Terasy".
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- radek mb
- Příspěvky: 5188
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem teď doma neb momentálně jsem jakoby nezaměstnaný.Na Rosnera jsem se vykašlal,nutili mě porušovat AETR a našel jsem si jinou práci,bohužel zas na kamion.Takže zítra volno mám
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takže ze srazu nakonec sešlo, ale je to škoda, protože jakoby mi to na garáži chtěli vynahradit, potažmo kolegovi, který také minule měl problémy s autobusem a dnes mi přijel na střídání jeden z posledních dodaných Citybusů www.autobusy.org/fotkyvozu/3450.php světlý interiér, klimatizace, lednička, takže to byla jízda jedna báseň! Všechno šlapalo jako hodinky, dokonce i obvyklé páteční kolony v okolí Barrandovského mostu byly tentokrát nějaké menší, takže zpoždění minimální a probíhalo to naprosto hladce. Dokonce i cestující byli naprosto bezproblémoví, nezdržovali, nevstupovali za žlutou čáru, nechtěli lístky, dávali včas znamení...
Dokonce došlo i na to, že ne vždycky zůstanu na té silnici klidný, dnes jsem si i zatroubil, zablikal a trochu najížděl na hovado, co mě nepustilo ze zastávky naschvál a potom ještě naschvál brzdilo, nakonec jsem ho tím neustálým blikáním, troubením a doufám i oslňováním dostal do stavu, kdy zastavil přede mnou v zastávce a stál... Odbavil jsem lidi, on se rozjel, já taky a bylo to! O co mu šlo, nevím, ale kdybych mohl, asi by měl přítel po autě, protože bych ho s chutí nejraději z té silnice vystřelil bokem!
Při té příležitosti jsem si vzpomněl na Stava a všechny ostatní odsud, kteří se při mém vyprávění, těchto naprosto vylízaných a bezmozkových dementů ještě zastávají a dělají z autobusáků magory, jenže bohužel magoři jsou všichni kolem!
Ostatně, když už byla řeč o těch kamionech... první, druhý, třetí, čtvrtý... až pátý se uráčil mi zastavit, abych mohl vyjet ze zastávky "Terasy". Zastávka je z kopce a stejně tam musí na 30, takže je to jen o chtění, slušném chování a o dodržení silničního zákona. I o nich jsem si myslel své a nebylo to ani za mák nic dobrého!
Potom mi to vynahradilo několik velmi drahých aut, která mi umožnila přesně to, co jsem potřeboval- vyjet, vytočit, dotočit apod.
S dneškem spokojenost, i když vynikl zase více než jindy problém našich silnic- pohybují se po nich lidi, kterých mi je líto s ohledem na to, že když se rozdávala inteligence, tak zrovna stáli hlavou pod výpustí myčky na nádobí...
Dokonce došlo i na to, že ne vždycky zůstanu na té silnici klidný, dnes jsem si i zatroubil, zablikal a trochu najížděl na hovado, co mě nepustilo ze zastávky naschvál a potom ještě naschvál brzdilo, nakonec jsem ho tím neustálým blikáním, troubením a doufám i oslňováním dostal do stavu, kdy zastavil přede mnou v zastávce a stál... Odbavil jsem lidi, on se rozjel, já taky a bylo to! O co mu šlo, nevím, ale kdybych mohl, asi by měl přítel po autě, protože bych ho s chutí nejraději z té silnice vystřelil bokem!
Při té příležitosti jsem si vzpomněl na Stava a všechny ostatní odsud, kteří se při mém vyprávění, těchto naprosto vylízaných a bezmozkových dementů ještě zastávají a dělají z autobusáků magory, jenže bohužel magoři jsou všichni kolem!
Ostatně, když už byla řeč o těch kamionech... první, druhý, třetí, čtvrtý... až pátý se uráčil mi zastavit, abych mohl vyjet ze zastávky "Terasy". Zastávka je z kopce a stejně tam musí na 30, takže je to jen o chtění, slušném chování a o dodržení silničního zákona. I o nich jsem si myslel své a nebylo to ani za mák nic dobrého!
Potom mi to vynahradilo několik velmi drahých aut, která mi umožnila přesně to, co jsem potřeboval- vyjet, vytočit, dotočit apod.
S dneškem spokojenost, i když vynikl zase více než jindy problém našich silnic- pohybují se po nich lidi, kterých mi je líto s ohledem na to, že když se rozdávala inteligence, tak zrovna stáli hlavou pod výpustí myčky na nádobí...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Krásné dobové záležitosti . Škoda, že nic z toho nemám
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub55.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub53.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub68.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub02.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub61.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub55.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub53.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub68.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub02.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub61.htm
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
To jsi mě připomněl jednu mou cestu za nakupováním učebnic (ze které jsem si mimochodem dotáh pár knih o Žigulkach a aby se neřeklo, jednu mini učebnici matyky ), kdy jsem oblejzal antikvariáty a v jednom jsem objevil Katalog náhradních dílů na tramvaj ČKD T3 Btw. katalog na žígo je směšnej vedle tohoMichal Pokorný píše: Krásné dobové záležitosti . Škoda, že nic z toho nemám
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub55.htm
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No, někdy se najdou poklady. Já sám z dob mého "učení" v Ústí n.L. jsem měl tyto řády (podle obrázků si je pamatuji na 100% )
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub43.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub44.htm
Ale Bůh ví kde teď jsou. Možná někde na půdě, ale tam je zcela určitě nenajdu. Prohlížení starých jízdních řádů mě vyloženě baví Sledovat jak se trasy a čísla linek mění. Přibývají či ubývají zastávky.
Třeba mnou zmiňovaná linka 1 dnes již neexistuje. Část její trasy teď jezdí trolejbusová linka 53 - nějaké názvy zastávek jsou změněné z politických důvodů, Jesle už jsou za ta léta Střední školy atd.
Linka č. 1 = Dimitrovova - Stavbařů - Elba - Leningradská - Jesle - Hornická - Bělehradská - Hilarova - Hraničář - Obchodní dům Labe - Hlavní nádraží
Linka č.53 (část) = Mírová - Stavbařů - Elba - Krušnohorská - Střední školy - Hornická - Bělehradská - Hilarova - Hraničář
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub43.htm
http://ustecketramvaje.com/ul/pro/pub44.htm
Ale Bůh ví kde teď jsou. Možná někde na půdě, ale tam je zcela určitě nenajdu. Prohlížení starých jízdních řádů mě vyloženě baví Sledovat jak se trasy a čísla linek mění. Přibývají či ubývají zastávky.
Třeba mnou zmiňovaná linka 1 dnes již neexistuje. Část její trasy teď jezdí trolejbusová linka 53 - nějaké názvy zastávek jsou změněné z politických důvodů, Jesle už jsou za ta léta Střední školy atd.
Linka č. 1 = Dimitrovova - Stavbařů - Elba - Leningradská - Jesle - Hornická - Bělehradská - Hilarova - Hraničář - Obchodní dům Labe - Hlavní nádraží
Linka č.53 (část) = Mírová - Stavbařů - Elba - Krušnohorská - Střední školy - Hornická - Bělehradská - Hilarova - Hraničář
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Zdendo, nu jo, nechal, já to nepotřebuju, sice by to bylo zajímavý, ovšem tušim, že cena nebyla malá
Tak a teď mam dotaz zřejmě na Honzu 061 nebo i někoho jinýho, kdo se vyzná v pražských MHD tarifech...
Část jedna
Včera jsme cestovali do Prahy za účelem návštěvy akvaparku v Průhonicích. Takže kamarádka organizátorka vyzjistila, že musíme z hlavního nádraží Céčkem na Opatov a potom autobusem 324 nebo 325 do zastávky Čestlice, Globál. Tedy jsme si koupili krásnou jízdenku na 75 minut a vyrazili. Nu autobusák linky 325 na Opatově nás poté, co jsme mu zamávali lístkem před hlavou, zmrazil, že jako tuto né, že 10 Kč.... Ke?? Byl příjemnej jako osina v prde*i, tak jsme teda radši moc nediskutovali, dali mu desetipeníz a nechali jsme se odvézt..
Konec části jedna, přestávka
V tom akvaparku naprosto supr, doporučuju
Konec přestávky, část dvě
Jeli jsme zpět, tentokráte linkou 324. Po dopolední zkušenosti jsme teda vyrukovali na řidiče s tim, že máme lupen na 75 minut necvaklej a taky desetikorunu, co teda udělat, aby jsme se co nejlíp dostali na hlavák. První byla kámoška, která začala dialog, jenomže se s řidičem moc nepochopila a poté, co si cvakla lupen, jí řek, že už po ní nic nechce, ale že bude mít problém... Pak teda já na něj jak to teda je, chci co nejlíp na Opatov a pak dál. Takže necvakat! a 14 Korun... Kua, jak to, když sem jsem jel za 10??? Nu nic, řidič byl naprosto fajn, byla sranda, eště chvilku jsme vedli diskuzi, všechno kolem se smálo (a to mam rád, jak mam příležitost lidi rozesmát, chopim se jí). No nakonec jsem to hláškou "zlatá Plzeň" uzavřel, zaplatil a nechal se zase odvézt...
Konec části dvě
Část tři
Kámoška prohlásila, že se ho teda na konečnej přeptá, jak to sakra teda je, že se kdyžtak víc předkloní a bude to dobrý... Nu asi nebylo, chvíli se bavili, slyšel jsem, že se zase ňák řehtají a nakonec vylezla s tim, že si musí koupit novej lupen.. Tak našla automat, prostudovala tarify, nu a tak že si koupí na 20 minut, to bude stačit. Jako ale další poděl, když lístek vylez, tak na ňom poznámka, že metro 5 stanic... Naštěstí režiséra jsme teda nepotkali..
Konec části tři
A teď ňáký to shrnutí, dotazy a stížnosti:
Co to máte za bordel, že na krajích Prahy neplatí jízdenky?? Jaktože cesta tam 10 a zpátky 14 Korun? Je tam rozdíl v linkach 324 a 325? Jestli jo, proč obě měli psanej čas 18 minut?? A proč na automatu neni psáno, že na metro je to jenom 5 stanic?
Na cestování po Praze aby pomalu byly ňáký kurzy....
Tak a teď mam dotaz zřejmě na Honzu 061 nebo i někoho jinýho, kdo se vyzná v pražských MHD tarifech...
Část jedna
Včera jsme cestovali do Prahy za účelem návštěvy akvaparku v Průhonicích. Takže kamarádka organizátorka vyzjistila, že musíme z hlavního nádraží Céčkem na Opatov a potom autobusem 324 nebo 325 do zastávky Čestlice, Globál. Tedy jsme si koupili krásnou jízdenku na 75 minut a vyrazili. Nu autobusák linky 325 na Opatově nás poté, co jsme mu zamávali lístkem před hlavou, zmrazil, že jako tuto né, že 10 Kč.... Ke?? Byl příjemnej jako osina v prde*i, tak jsme teda radši moc nediskutovali, dali mu desetipeníz a nechali jsme se odvézt..
Konec části jedna, přestávka
V tom akvaparku naprosto supr, doporučuju
Konec přestávky, část dvě
Jeli jsme zpět, tentokráte linkou 324. Po dopolední zkušenosti jsme teda vyrukovali na řidiče s tim, že máme lupen na 75 minut necvaklej a taky desetikorunu, co teda udělat, aby jsme se co nejlíp dostali na hlavák. První byla kámoška, která začala dialog, jenomže se s řidičem moc nepochopila a poté, co si cvakla lupen, jí řek, že už po ní nic nechce, ale že bude mít problém... Pak teda já na něj jak to teda je, chci co nejlíp na Opatov a pak dál. Takže necvakat! a 14 Korun... Kua, jak to, když sem jsem jel za 10??? Nu nic, řidič byl naprosto fajn, byla sranda, eště chvilku jsme vedli diskuzi, všechno kolem se smálo (a to mam rád, jak mam příležitost lidi rozesmát, chopim se jí). No nakonec jsem to hláškou "zlatá Plzeň" uzavřel, zaplatil a nechal se zase odvézt...
Konec části dvě
Část tři
Kámoška prohlásila, že se ho teda na konečnej přeptá, jak to sakra teda je, že se kdyžtak víc předkloní a bude to dobrý... Nu asi nebylo, chvíli se bavili, slyšel jsem, že se zase ňák řehtají a nakonec vylezla s tim, že si musí koupit novej lupen.. Tak našla automat, prostudovala tarify, nu a tak že si koupí na 20 minut, to bude stačit. Jako ale další poděl, když lístek vylez, tak na ňom poznámka, že metro 5 stanic... Naštěstí režiséra jsme teda nepotkali..
Konec části tři
A teď ňáký to shrnutí, dotazy a stížnosti:
Co to máte za bordel, že na krajích Prahy neplatí jízdenky?? Jaktože cesta tam 10 a zpátky 14 Korun? Je tam rozdíl v linkach 324 a 325? Jestli jo, proč obě měli psanej čas 18 minut?? A proč na automatu neni psáno, že na metro je to jenom 5 stanic?
Na cestování po Praze aby pomalu byly ňáký kurzy....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No mě se neptej, já jezdím jen na pásmu "P", Městská hromadná doprava a tam máme jízdenky nepřestupní, přestupní, několikadenní apod.
Jízdenka za 20,- je ta nepřestupní. K tomu, abys mohl přestupovat a jet 60 minut ve špičce a 90 mimo+SO,NE,svátek; je potřeba lístek za 26,- tedy základní přestupní.
Tím, co jste jeli do Čestlic (které zaspaly dobu s ohledem na výstavbu) se říká PID, Pražská integrované doprava, hovorově "integrace". Jízdenky pro pásmo "P" tam NEPLATÍ!
Kdo nemá legitimaci s působností pro dané pásmo (0), 1, 2, 3, 4, 5 a nově i jakési B, musí si koupit jízdenku u řidiče podle vzdálenosti.
Ani nevím, kdo Čestlice obsluhuje, jestli Dopravní podnik (s minimálním podílem na PID), nebo Connex (většinový), ale pokud to druhé, tak máš ještě kolikrát štěstí na řidiče, který se v tom také nevyzná a jízdenky se často nevydávají.
Tím, že jste si označili jízdenku v buse PID, by vám to revizor neuznal a na pásmu "P" by mohl být taky problém.
Je tedy buď potřeba příslušně zavedená legitimace, nebo pro každý druh dopravy PID/MHD jinou jízdenku.
Mimochodem, to, že je pražský tarifní systém chaotický, velice nepřehledný a nepřívětivý jak k návštěvníkům, tak kolikrát i k místním, kteří v tom celou dobu "chodí", je věc moc dobře známá...
Bohužel kompetentní místa si to zřejmě odmítají ve svém nebetyčném egoismu na vlastní dokonalost, uvědomit.
- - - - - - - - -
Tak jsem si dnes prohlédl nový diagram na prázdniny. Typická "návštěvácká" linka 121 je v něm za celé 2 měsíce asi jen jednou. Další pohodovou linku, 192, nám na prázdniny vůbec do diagramu nedali... Zato přibyly linky nové, které ani ještě nezám, ale něco mi říká, že minimálně jedna z nich by nemusela být tak špatná... Takže uvidíme.
Jde mi jen o to, abych byl co nejvíce na svém autobusu, což teď snad půjde lépe a jinak je mi celkem jedno, co budu jezdit. Jsou lepší, ale i horší linky...
Jinak dnešní šichta na ranní 197 byla také docela radostná, všechno sice bylo v klidu, provoz apod, ale tradičně poslední kolo před střídáním byl zase málem průšvih, když nastoupil dědula s taškou na kolečkách (RVHP) a i když ho lidi pouštěli sednout, nesedl si. Před další zastávkou jsem jen zavadil o brzdu, tedy sepnul se nejdříve jemný retardér a koutkem oka vidím, jak se dědek kácí pod schůdky a taška za ním.. Lidi se ho improvizovaně pokusili zachytit o tyč, takže nesletěl celý, naštěstí mu nic nebylo a ještě dostal ode mne vynadáno, ať si hned laskavě sedne, že nehodlám psát hlášení a volat sanitku. Sedl si... (ještě tam polohlasem bylo vloženo něco jako "ještě tohle doprdele...", ale to už asi neslyšel)
Kdyby se mu něco stalo, byl by z toho prostoj, dispečink, sanitka, psaní služebního hlášení, kdoví, kdy bych se dostal do střídání, do toho vypisovat ten nablblý jízdní výkaz, prostoje, neujeté úseky...
Zajímavé na dnešku bylo to, že jsem se místo našeho přiděleného busu, který je na dílně, poprvé za celou dobu svezl s relativně vzácným typem u Podniku- Karosou B931E. Ovšem málokdo v Praze na MHD měl možnost řídit B932E, což je manuálně řazená odnož, se kterou jsem občas jezdil u Connexu.
Renaulťácký motor si rozhodně lépe rozumí s tím automatem, hučí jako vysavač, při prošlápnutí a podřazení kvílí jako jedna velká turbína, ale také dobře jede.
Jízdenka za 20,- je ta nepřestupní. K tomu, abys mohl přestupovat a jet 60 minut ve špičce a 90 mimo+SO,NE,svátek; je potřeba lístek za 26,- tedy základní přestupní.
Tím, co jste jeli do Čestlic (které zaspaly dobu s ohledem na výstavbu) se říká PID, Pražská integrované doprava, hovorově "integrace". Jízdenky pro pásmo "P" tam NEPLATÍ!
Kdo nemá legitimaci s působností pro dané pásmo (0), 1, 2, 3, 4, 5 a nově i jakési B, musí si koupit jízdenku u řidiče podle vzdálenosti.
Ani nevím, kdo Čestlice obsluhuje, jestli Dopravní podnik (s minimálním podílem na PID), nebo Connex (většinový), ale pokud to druhé, tak máš ještě kolikrát štěstí na řidiče, který se v tom také nevyzná a jízdenky se často nevydávají.
Tím, že jste si označili jízdenku v buse PID, by vám to revizor neuznal a na pásmu "P" by mohl být taky problém.
Je tedy buď potřeba příslušně zavedená legitimace, nebo pro každý druh dopravy PID/MHD jinou jízdenku.
Mimochodem, to, že je pražský tarifní systém chaotický, velice nepřehledný a nepřívětivý jak k návštěvníkům, tak kolikrát i k místním, kteří v tom celou dobu "chodí", je věc moc dobře známá...
Bohužel kompetentní místa si to zřejmě odmítají ve svém nebetyčném egoismu na vlastní dokonalost, uvědomit.
- - - - - - - - -
Tak jsem si dnes prohlédl nový diagram na prázdniny. Typická "návštěvácká" linka 121 je v něm za celé 2 měsíce asi jen jednou. Další pohodovou linku, 192, nám na prázdniny vůbec do diagramu nedali... Zato přibyly linky nové, které ani ještě nezám, ale něco mi říká, že minimálně jedna z nich by nemusela být tak špatná... Takže uvidíme.
Jde mi jen o to, abych byl co nejvíce na svém autobusu, což teď snad půjde lépe a jinak je mi celkem jedno, co budu jezdit. Jsou lepší, ale i horší linky...
Jinak dnešní šichta na ranní 197 byla také docela radostná, všechno sice bylo v klidu, provoz apod, ale tradičně poslední kolo před střídáním byl zase málem průšvih, když nastoupil dědula s taškou na kolečkách (RVHP) a i když ho lidi pouštěli sednout, nesedl si. Před další zastávkou jsem jen zavadil o brzdu, tedy sepnul se nejdříve jemný retardér a koutkem oka vidím, jak se dědek kácí pod schůdky a taška za ním.. Lidi se ho improvizovaně pokusili zachytit o tyč, takže nesletěl celý, naštěstí mu nic nebylo a ještě dostal ode mne vynadáno, ať si hned laskavě sedne, že nehodlám psát hlášení a volat sanitku. Sedl si... (ještě tam polohlasem bylo vloženo něco jako "ještě tohle doprdele...", ale to už asi neslyšel)
Kdyby se mu něco stalo, byl by z toho prostoj, dispečink, sanitka, psaní služebního hlášení, kdoví, kdy bych se dostal do střídání, do toho vypisovat ten nablblý jízdní výkaz, prostoje, neujeté úseky...
Zajímavé na dnešku bylo to, že jsem se místo našeho přiděleného busu, který je na dílně, poprvé za celou dobu svezl s relativně vzácným typem u Podniku- Karosou B931E. Ovšem málokdo v Praze na MHD měl možnost řídit B932E, což je manuálně řazená odnož, se kterou jsem občas jezdil u Connexu.
Renaulťácký motor si rozhodně lépe rozumí s tím automatem, hučí jako vysavač, při prošlápnutí a podřazení kvílí jako jedna velká turbína, ale také dobře jede.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno