Viskozita, potažmo HTHS viskozita má sakra vliv na použití...záleží na konstrukci motoru a provozním režimu. Pokud mám v autě LPG, tak v podstatě sem zvýšil provozní teplotu motoru, kdy olej nebude mít třebas 100°C ale třebas 120°C. To je jako se svíčkama, teplota hraje velkou roliMarek píše:Viskozita oleje nemá s teplotou nic společného. Motory s přeplňováním nebo motory se stupni komprese přes 11:1 používají oleje SAE 0W/30 nebo 5W/30. Myslíš si, že tyto oleje jsou horší než 15W/50?
V tom to vůbec není. Viskozita je ta nejméně důležitá vlastnost oleje, na tu se dneska nikde nehraje. Jen některým lidem to pořád nedochází.
Olej SAE 0W-30, který mmj. zmiňuješ je zřejmě předepsán pro daný motor výrobcem. Do Lady jej také v podstatě můžeš dát, výrobce tuto možnost připouští...ovšem za určitých předpokladů.