Olej

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Marek píše:Viskozita oleje nemá s teplotou nic společného. Motory s přeplňováním nebo motory se stupni komprese přes 11:1 používají oleje SAE 0W/30 nebo 5W/30. Myslíš si, že tyto oleje jsou horší než 15W/50?

V tom to vůbec není. Viskozita je ta nejméně důležitá vlastnost oleje, na tu se dneska nikde nehraje. Jen některým lidem to pořád nedochází.
Viskozita, potažmo HTHS viskozita má sakra vliv na použití...záleží na konstrukci motoru a provozním režimu. Pokud mám v autě LPG, tak v podstatě sem zvýšil provozní teplotu motoru, kdy olej nebude mít třebas 100°C ale třebas 120°C. To je jako se svíčkama, teplota hraje velkou roli :!:
Olej SAE 0W-30, který mmj. zmiňuješ je zřejmě předepsán pro daný motor výrobcem. Do Lady jej také v podstatě můžeš dát, výrobce tuto možnost připouští...ovšem za určitých předpokladů.
Naposledy upravil(a) Drobek81 dne čtv kvě 29, 2008 15:11, celkem upraveno 1 x.
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Luděk Musil píše:Pozn. moderátora:
To MartinZ: přečti si, prosím, napřed články v tomto topicu: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
a potom je zkus vyvrátit nějakým (i laikovi) pochopitelným způsobem. Protože zatím mám z Tvých příspěvků takové smíšené pocity. L.
Přečetl jsem znovu články a je tam toto:Pro motory LADA pohybující se v běžném provozu za běžných podmínek
jsou doporučeny motorové oleje dle specifikace SAE 15W/40. Je to
taková „zlatá střední cesta“. Používáte-li motor častěji ve vyšší zátěži
(například provoz s vlekem či karavanem, častý provoz po dálnici, letní
dovolená do jižních zemí, cestování v kopcovité horské oblasti),
doporučuje se SAE 15W/50. Naopak při provozu vozidla na krátké
vzdálenosti s nedostatečně prohřátým motorem se doporučuje SAE
10W/40, případně 10W/30. Diskutovat o použití olejů jiných SAE
specifikací je vzhledem k výše uvedené stati asi bezpředmětné.
Já motor více zatěžuji a ten 15w50 dávám.Zdá se mi lepší.Nikomu nic nenutím.Mám s žigulíky velké zkušenosti.Rád pomůžu.
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Drobek81 píše:
Marek píše:Viskozita oleje nemá s teplotou nic společného. Motory s přeplňováním nebo motory se stupni komprese přes 11:1 používají oleje SAE 0W/30 nebo 5W/30. Myslíš si, že tyto oleje jsou horší než 15W/50?

V tom to vůbec není. Viskozita je ta nejméně důležitá vlastnost oleje, na tu se dneska nikde nehraje. Jen některým lidem to pořád nedochází.
Viskozita, potažmo HTHS viskozita má sakra vliv na použití...záleží na konstrukci motoru a provozním režimu. Pokud mám v autě LPG, tak v podstatě sem zvýšil provozní teplotu motoru, kdy olej nebude mít třebas 100°C ale třebas 120°C. To je jako se svíčkama, teplota hraje velkou roli :!:
Olej SAE 0W-30, který mmj. zmiňuješ je zřejmě předepsán pro daný motor výrobcem. Do Lady jej také v podstatě můžeš dát, výrobce tuto možnost připouští...ovšem za určitých předpokladů(provozní podmínky v Egyptě, nicméně ale jet s tím do hor tak hrozí přidření).
To je pravda,viskozita je důležitá,jinak se pak olej-film začne trhat.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

No já mám na LPG najeto jen něco přes 50tkm (bohužel, provoz na LPG jen rok-dřív jsem byl spíše odpůrce plynu). Ale zeptej se Luďka Musila nebo Saša by mohl vyprávět
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Měl jsem Vaz 2101r.v.-1979 při zhruba 100tis.km zakoupen.Namontován LPG najeto na LPG dalších 240 000km.Vaz 2103,koupený nový,taky ve 100tis.km namontován LPG,najeto dalších 270 000km na LPG.Dále Vaz 2106,zakoupen při 55tis.km namontován LPG,najeto zatím na LPG 150 000km.A Vaz 2105,zakoupen při 70tis.km,najeto zatím na LPG 90 000km.U 2105 vedu úplně přesnou evidenci všech oprav,poplatků,montáží atd.Prakticky je zaevidovaná každá Kč.Průměrná spotřeba 9l na 100km.Benzin tak 15l celkem.
Olej žral,ale dal jsem po zakoupení nové kroužky(větší vůle v zámku kroužku) a simeringy na ventily,tak už je to dobrý.Pochopitelně u některých aut jsem dělal GO motoru,teda skoro GO,klika byla vždy dobrá.Používám jen ruské písty,kroužky,pístní čepy,lágry,axial ložiska,rozvody.S neoriginal dílama mám hodně špatné zkušenosti
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Drobek81 píše:No já mám na LPG najeto jen něco přes 50tkm (bohužel, provoz na LPG jen rok-dřív jsem byl spíše odpůrce plynu). Ale zeptej se Luďka Musila nebo Saša by mohl vyprávět
Co můžu z vlastní zkušenosti říct,dej si pozor na vůli ventilů.Dospěl jsem k tomu seřizovat každých 5000km.Jinak se Ti snadno může stát,že se zmenší vůle a ventil se pak mimo jiné i špatně chladí,až budu mít víc času,dám foto,jak takový ventil dopadne:)Ale lada jede dál i když jen na tři válce,vždycky jsem dojel i třeba ještě 250km.Když jedeš dostatečně rychle,tak to ani neni moc znát:)Dával jsem motorům zabrat.Taky mi jednou popraskaly kroužky ve dvou válcích a lada zas jela dál:)Všechny tyto "úrazy" se staly při plným výkonu a forsáži do kopce.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

no taky to nijak nešetřím, i když poslední dobou si zvykám na úspornou jízdu...co se ventilů týče...Luďku, slyšel jsi to?! :P kde seš, kde se schováváš!!! :wink:
Ale jo, seřizování ventilů je v pohodě, provádím sice každých tak 10-15(nebo podle zvuku) a ani na plyn ani na benzin nikdy nebyl problem. Jediné, co mne mrzí je to přehřívání v létě... :? při plynu na podlaze to hezky valí, nicméně vrtule nestíhá
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Drobek81 píše:no taky to nijak nešetřím, i když poslední dobou si zvykám na úspornou jízdu...co se ventilů týče...Luďku, slyšel jsi to?! :P kde seš, kde se schováváš!!! :wink:
Ale jo, seřizování ventilů je v pohodě, provádím sice každých tak 10-15(nebo podle zvuku) a ani na plyn ani na benzin nikdy nebyl problem. Jediné, co mne mrzí je to přehřívání v létě... :? při plynu na podlaze to hezky valí, nicméně vrtule nestíhá
Tak to je divný,auto se nemůže přehřívat.Máš vrtuli spínanou,nebo jde furt?Jedinný,kdy se mi začal žigul přehřívat a ničim to nepomohlo,tak to byl už špatnej chladič.Zasranej.Dali jsme jinej a v poho.Těm ventilům věř!
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Ještě Marku jestli můžu,když už jsme u těch olejů.Jak,nebo co má největší vliv na opotřebení motoru?
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

Drobek81 píše:no taky to nijak nešetřím, i když poslední dobou si zvykám na úspornou jízdu...co se ventilů týče...Luďku, slyšel jsi to?! :P kde seš, kde se schováváš!!! :wink:
Ale jo, seřizování ventilů je v pohodě, provádím sice každých tak 10-15(nebo podle zvuku) a ani na plyn ani na benzin nikdy nebyl problem. Jediné, co mne mrzí je to přehřívání v létě... :? při plynu na podlaze to hezky valí, nicméně vrtule nestíhá
to můžeš mít zanesený motor nebo chladící soustavu vodním kamenem-slyším poprvé že někomu vaří žígo
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Mne sa vari stale :oops: :P
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Pisty píše:Mne sa vari stale
Tak to hodně rozhlašuj, když ...... :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

V případě Drobka si myslím technická závada nepřipadá v úvahu, neb je to velký mág a učitel, spíše jeho osobitý konzumní přístup způsobuje daný jev.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Laďuša píše:to můžeš mít zanesený motor nebo chladící soustavu vodním kamenem-slyším poprvé že někomu vaří žígo
Nestíhá to chladit jen na LPG a to když v létě teče asfalt a jedu po dálnici 150-170, případně kopce s plným plynem...ale mám vyzkoušeno, že jak leze teplota nezadržitelně nahoru, stačí přepnout na benzín a po 1-2kilácích je to zas na normálu. Vše funguje samozřejmě jak má, soustava je bez problémů průchozí...jinak ve městě a tak se to chladí v pohodě, i v kolonách 8)
P.S. a vyvřel sem jen jednou,nevěděl sem totiž, že na plyn se to tak bude hřát-od té doby sleduju v létě teplotu a přepínám nebo ubírám plyn 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já jsem taky nikdy neměl problémy s přehříváním motoru. A to jsem jezdil na LPG s hlavou upravenou na kompresní poměr 10,5:1.

Jinak ať si každý používá oleje jaké chce a jaké uzná za správné. Vůbec nevím, proč se tu rozvádí opět diskuse o něčem, co tu bylo mnohokrát probíráno a na základě toho vznikla na fóru i nová sekce FAQ.

Přijde mi to trapné a myslel jsem, že dohoda zněla jasně - pokud se na fóru bude paralelně objevovat více témat se shodným obsahem, moderátor to stopne (tak proč zase tohle???).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“