My new car...
Moderátor: Moderátoři
Konkrétně já jsem měl možnost svézt se v XM-ku jen jednou. Bylo to třílitrové brko a můžu říct, že jen málokteré auto je pohodlnější.
Obecně je fakt, že hydraulicky odpružené podvozky jsou velmi komfortní a pohodlné. Dokážu si klidně představit, jak s takovým vozem cestuju třeba na dovolenou na Balkán a podobně (po absolvování stejné cesty v Octavii budu dva dny k nepoužití).
Nejde totiž jen o odpružení, ale především o prostor, což je aspekt, kterého si hledím na prvním místě (proto mám Galaxy). Citroen XM je loď - koráb, co se pohupuje na silnici a cestování v něm je skutečným komfortem.
Někteří mohou namítnout, že hydraulika je poruchová a její opravy drahé. V zásadě to tak může být (po deseti letech praskne jedna tlaková trubka a po její výměně praskne druhá a další,........ a tak to pokračuje, načež oprava vyjde na dejme tomu deset tisíc). Ale na kolik přijde výměna tlumičů třeba u obyčejné Octavie ??? Na víc, přátelé, a jistě nevydrží desetiletý průměrný provoz (násobeno 20 - 30.000 km ročně).
Takže jestli je údržba a oprava hydraulického systému u Citroenu drahá je přinejmenším diskutabilní.
Že se vám Citroen XM nelíbí na pohled? Divné tvary? Uvědomte si, že v době, kdy se model XM začal vyrábět, se u nás Favorit teprve vyvíjel .
Jinak souhlasím s Hurikánem, že moderní tvary některých automobilů vypadají hodně mírně řečeno futuristicky. Co opravdu nemůžu vydejchat jsou Renaulty, kde tvary jejich karoserií ve mně vzbuzují rozpaky. A není to zdaleka jediná automobilka.
Osobně Citroenu fandím. Je to značka s prestiží, kvalitními motory (nyní v koncernu s Peugeotem), jejich přednostmi jsou právě pohodlí a dostatek prostoru a to je pro mě to nejpodstatnější. Nikdy jsem Citráka neměl a asi mít nebudu, jen to prostě tak vidím.
Obecně je fakt, že hydraulicky odpružené podvozky jsou velmi komfortní a pohodlné. Dokážu si klidně představit, jak s takovým vozem cestuju třeba na dovolenou na Balkán a podobně (po absolvování stejné cesty v Octavii budu dva dny k nepoužití).
Nejde totiž jen o odpružení, ale především o prostor, což je aspekt, kterého si hledím na prvním místě (proto mám Galaxy). Citroen XM je loď - koráb, co se pohupuje na silnici a cestování v něm je skutečným komfortem.
Někteří mohou namítnout, že hydraulika je poruchová a její opravy drahé. V zásadě to tak může být (po deseti letech praskne jedna tlaková trubka a po její výměně praskne druhá a další,........ a tak to pokračuje, načež oprava vyjde na dejme tomu deset tisíc). Ale na kolik přijde výměna tlumičů třeba u obyčejné Octavie ??? Na víc, přátelé, a jistě nevydrží desetiletý průměrný provoz (násobeno 20 - 30.000 km ročně).
Takže jestli je údržba a oprava hydraulického systému u Citroenu drahá je přinejmenším diskutabilní.
Že se vám Citroen XM nelíbí na pohled? Divné tvary? Uvědomte si, že v době, kdy se model XM začal vyrábět, se u nás Favorit teprve vyvíjel .
Jinak souhlasím s Hurikánem, že moderní tvary některých automobilů vypadají hodně mírně řečeno futuristicky. Co opravdu nemůžu vydejchat jsou Renaulty, kde tvary jejich karoserií ve mně vzbuzují rozpaky. A není to zdaleka jediná automobilka.
Osobně Citroenu fandím. Je to značka s prestiží, kvalitními motory (nyní v koncernu s Peugeotem), jejich přednostmi jsou právě pohodlí a dostatek prostoru a to je pro mě to nejpodstatnější. Nikdy jsem Citráka neměl a asi mít nebudu, jen to prostě tak vidím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Na té hydraulice je naprd, že když praskne trubička, je to na plaťák a ještě se to blbě nakládá, protože to leží na zemi. S vyteklým tlumičem se nechá ještě v pohodě jezdit.
Takže pokud člověk není dobrodruh, tak ty hydraulický trubičky musí měnit preventivně jako u jiných aut brzdové trubky....
Ale souhlasím, že verze V6 je velmi pohodlná kombinace letadla s lodí.
Citát z nějakého fóra: "Tam kde ostatní končí s rychlostí, obyčejně řadím pětku...."
Takže pokud člověk není dobrodruh, tak ty hydraulický trubičky musí měnit preventivně jako u jiných aut brzdové trubky....
Ale souhlasím, že verze V6 je velmi pohodlná kombinace letadla s lodí.
Citát z nějakého fóra: "Tam kde ostatní končí s rychlostí, obyčejně řadím pětku...."
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Tak jsem dneska vyzvednul na poště balík. Byla v něm spojkova sada, gefera na ( zadní ) kliku, hnací hřídel převodovky, poloosy ( pravý a levý ) a 2l originál převodového oleje.
Vše včetně poštovného ( 150,- ) za 5981,-Kč
Zajmavosti jé, že ložisko je součásti přítlačáku a součásti dodávky je nejen středící trn, ale mazivo na drážkování...
Už jenom zbývá sebrat dost odvahy a času a vrhnout se na výměnu. Před panelákem se mi zrovna do toho moc nechce pouštt...
Vše včetně poštovného ( 150,- ) za 5981,-Kč
Zajmavosti jé, že ložisko je součásti přítlačáku a součásti dodávky je nejen středící trn, ale mazivo na drážkování...
Už jenom zbývá sebrat dost odvahy a času a vrhnout se na výměnu. Před panelákem se mi zrovna do toho moc nechce pouštt...
Od BOBA...Skalouš píše:Štěpáne, od koho jsi to objednal?
http://www.xantiaclub.cz/html/cenik.htm
ale nevím, jestli bude mít díly na XM! On pokuď vím, tak prodává jenom na Xantii. Je z Hulína. Zkus mu zavolat, třeba bude mít i na XM. Každopádně některý díly z XM jsou schodný i s Xantii.
Já se hlásím!!!
Prosím, vezmi mne. Vím, že konkurence je silná, ale mohu ti nabídnout mnohého. Nářadí, zvedáky, moment. klíč, vrtačku, zbíječku, 2 přídavné ruce atd.....
Prosím, chci ti pomoct.
Můžeme se domluvit přes SZ nebo na srazu. Jsem za jedno.
Xantia: menší ségra XMka
Prosím, vezmi mne. Vím, že konkurence je silná, ale mohu ti nabídnout mnohého. Nářadí, zvedáky, moment. klíč, vrtačku, zbíječku, 2 přídavné ruce atd.....
Prosím, chci ti pomoct.
Můžeme se domluvit přes SZ nebo na srazu. Jsem za jedno.
Xantia: menší ségra XMka
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
¨ladalover píše:Já se hlásím!!!
Prosím, vezmi mne. Vím, že konkurence je silná, ale mohu ti nabídnout mnohého. Nářadí, zvedáky, moment. klíč, vrtačku, zbíječku, 2 přídavné ruce atd.....
Prosím, chci ti pomoct.
Můžeme se domluvit přes SZ nebo na srazu. Jsem za jedno.
Xantia: menší ségra XMka
To jako vážně Aleši, nebo si děláš srandu?
Jestli jj, tak až nasbírám dostatek psychických sil, tak ti dám vědět a vrhnu se na to...
Už se dokonce přihlásil i Skálouš...
Jsem nevěděl, že je to taková atrakce, rozebírat Xantii...
Každopádně mě to těší...
To myslis ze ti jedou pomoct? Si jedou pro dilyŠtěpán Getsko píše:To jako vážně Aleši, nebo si děláš srandu?
Jestli jj, tak až nasbírám dostatek psychických sil, tak ti dám vědět a vrhnu se na to...
Už se dokonce přihlásil i Skálouš...
Jsem nevěděl, že je to taková atrakce, rozebírat Xantii...
Každopádně mě to těší...
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
Že by chti ještě využít ten starej šrot, co z toho vyhážu...Malda píše:To myslis ze ti jedou pomoct? Si jedou pro dilyŠtěpán Getsko píše:To jako vážně Aleši, nebo si děláš srandu?
Jestli jj, tak až nasbírám dostatek psychických sil, tak ti dám vědět a vrhnu se na to...
Už se dokonce přihlásil i Skálouš...
Jsem nevěděl, že je to taková atrakce, rozebírat Xantii...
Každopádně mě to těší...
Já chci jen vočumovat a ani nevím, jestli si na to udělám čas. Jsem jen zvědavej, jak to vypadá vevnitř, ale nevím jestli nakonec přijedu. Takže s mojí pomocí prosím nepočítejte.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
s mojí pomocí počítejte, pane, na 148,7 procent
Já fakt Štěpáne ti chci pomoct. Nic za to nechci, ani ň ani díly. Jen ti chci pomoct. Mám ještě 1 nabídku, ale tu po SZ, aby ostatní nevěděli, co že se to chystá.
Musíme je napínat.
takže jakmile pískneš, běžím.
Já fakt Štěpáne ti chci pomoct. Nic za to nechci, ani ň ani díly. Jen ti chci pomoct. Mám ještě 1 nabídku, ale tu po SZ, aby ostatní nevěděli, co že se to chystá.
Musíme je napínat.
takže jakmile pískneš, běžím.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009