Motor 1.6 - otáčky a chcípání
Moderátor: Moderátoři
Motor 1.6 - otáčky a chcípání
Ahoj,po asi 10ti denní odstávce mi při ohřátém motoru (pod plynem ohřátém) mi za cca provozní teploty začal motor držet jen pod plynem a neudržel volnoběh a chcípnul. chytil hned a při lehkém túrování šel za plynem ale ve stejných otáčkách jsem ho neudržel, jen nahoru a dolu a při sundání nohy z plynu motor chcípne. je to 1,6 r93, bez sytiče, viz foto, máte někdo radu prosím? při poslední jízdě šel krásně a volnoběh čistýbez kolísání.
karbec je DAAZ 21053-1107010-62
karbec je DAAZ 21053-1107010-62
Naposledy upravil(a) Jirka P dne úte říj 13, 2009 08:36, celkem upraveno 2 x.
ked je studeny tak volnobeh udrzi? Ak nie moze byt vadny elektromagneticky ventil, ten uzavrie volnobezny kanal a je to...
pripadne moze byt ten kanal niecim zaneseny...
pripadne moze byt ten kanal niecim zaneseny...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
studenej taky neudrží...
a co jsem dnes zjistil, ale to mohlo být už prve...tak po sejmutí krytu vzduchovýho filtru, vidím do komor karbecu...je uchcen 4 šroubama a z toho dva jsou fuč, celý je to volný, a jeden ten šroubek jsem vytáhl pinzetou z jedné té komory, a druhý jsem nahradil a celé to dotáhnul...stav stejný...nicméně si myslím, že takhle to bylo už předtím nějakou chvilku...
vyčistit? jak a co?
a co jsem dnes zjistil, ale to mohlo být už prve...tak po sejmutí krytu vzduchovýho filtru, vidím do komor karbecu...je uchcen 4 šroubama a z toho dva jsou fuč, celý je to volný, a jeden ten šroubek jsem vytáhl pinzetou z jedné té komory, a druhý jsem nahradil a celé to dotáhnul...stav stejný...nicméně si myslím, že takhle to bylo už předtím nějakou chvilku...
vyčistit? jak a co?
Ahoj,
kat tam asi je, už jenom podle samolepky S2 na skle, ale jestli náhodou není střední tlumič, ruku do ohně nedám...
ale co jsem zatím vyčetl z fora tak bych to viděl na el.magnet. ventil... pujdu ho hned zkouknout, minmálně očistit konektory a poslechnout si jestli cvaká???
jak poznám, že by se jednalo o ty typy co uvádíš?
kat tam asi je, už jenom podle samolepky S2 na skle, ale jestli náhodou není střední tlumič, ruku do ohně nedám...
ale co jsem zatím vyčetl z fora tak bych to viděl na el.magnet. ventil... pujdu ho hned zkouknout, minmálně očistit konektory a poslechnout si jestli cvaká???
jak poznám, že by se jednalo o ty typy co uvádíš?
Solex je klasicky karburator, vedu k nemu iba 2 dratky a ma mechanicky sytic, ale videl som uz aj automaticky.
Axtec, to je system, ktory taktiez pouziva karburator Solex, ale je trochu iny, namiesto klasickych trysiek ma elmag. ventily (asekulátory alebo ako sa im nadava), ktore riadi riadiaca jednotka (RJ), a tym zabezpecuje znizenie emisii. Taktiez to ma katalyzator a lambdu a velke mnozstvo hadiciek, takze od klasickeho solexu ho rozpoznas lahko.
Pravdepodobne to bude elmag. ventilom voľnobehu. Na AXTEC tu su skusenejsi ako ja. S axtecom skusenosti nemam, so solexom ano
Axtec, to je system, ktory taktiez pouziva karburator Solex, ale je trochu iny, namiesto klasickych trysiek ma elmag. ventily (asekulátory alebo ako sa im nadava), ktore riadi riadiaca jednotka (RJ), a tym zabezpecuje znizenie emisii. Taktiez to ma katalyzator a lambdu a velke mnozstvo hadiciek, takze od klasickeho solexu ho rozpoznas lahko.
Pravdepodobne to bude elmag. ventilom voľnobehu. Na AXTEC tu su skusenejsi ako ja. S axtecom skusenosti nemam, so solexom ano
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tak jsem na tom ruskym webu našel že je to SOLEX, sytič manuální nemám, takže automat...
vyšrouboval jsem ty dvě tryskyventily s kabelem, ale vypadají troch jinak než jsem viděl ten el.mag. na AUTO KRČ, ty moje nemají ten tlustý konec u konektoru, takže si nejsem jistý, jestli to vůbec je el.mag. ventil???
je tam taky takový plastový vroubkatý kolečko...na co je? není to na seřízení volnoběhu právě? jo a taky nesliším od karbecu žádný cvakání, jenom od relé...
vyšrouboval jsem ty dvě tryskyventily s kabelem, ale vypadají troch jinak než jsem viděl ten el.mag. na AUTO KRČ, ty moje nemají ten tlustý konec u konektoru, takže si nejsem jistý, jestli to vůbec je el.mag. ventil???
je tam taky takový plastový vroubkatý kolečko...na co je? není to na seřízení volnoběhu právě? jo a taky nesliším od karbecu žádný cvakání, jenom od relé...
To su pravdepodobne asekulátory, ktore pripravuju zmes, takze mas Axtec. O ich cinnosti sa presvedcis tak, ze nastartujes a nechas to zdochnut zaradenim napr. 4ky a rychlim pustenim spojky, ale tebe to aj tak zdochyna hned. Mal by si pocut cvakat tie 2 asekulátory, až kym nevypnes zapalovanie. Ak mas fotak, mohol by si nafotit ako vyzera ten cely karb?Jirka P píše:dvě tryskyventily s kabelem
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
no ale na tom ruskym webu DAAZ jsem našel, že DAAZ 21053-1107010-62 je typ SOLEX a navíc pro kanadu, německo, švýcarsko atd...,)))
foto zkouším připojit...
foto zkouším připojit...
Naposledy upravil(a) Jirka P dne čtv kvě 08, 2008 12:53, celkem upraveno 1 x.
Takze vyzera to na Axtec. Ano karburator sa vola Solex, ale cely system sa vola Axtec. Cislo 1 je startovacie zariadenie, to by na chod nemalo mat vplyv. Cislo 2 je doraz škrtiacej klapky 1. komory. Karburator by sa mal nastavovat ako klasika - tymto plastovym sroubom a potom sroubkom bohatosti, ktory sa nachadza spredu v dolnej casti karburatora a je vnoreny dovnutra, takze ho lahko neuvidis. Plastovou skrutkou cislo 2 a skrutkou bohatosti by sa mala nastavit zmes a davkovat by ju mal asekulator. Druhy asekulator by mal sluzit na rezim jazdy.
Svieti ti kontrolka Check engine?
Ak som niekde napisal somarinu, tak ma prosim opravte
Svieti ti kontrolka Check engine?
Ak som niekde napisal somarinu, tak ma prosim opravte
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Check engine svieti aj ked odide asekulator (teda myslim si). Da sa to otestovat tak ako som uz pisal- nastartujes, zatiahnes rucnu, das tam 4ku alebo 5ku a snazis sa rozbehnut. takze musis motor zastavit udusenim.Zapalovanie nevypnes. Potom musis pozorne pocuvat. Asekulatory ( su asi 2) by mali cvakat, akoze sa snazia dodavat palivo.Ak cvakaju tak su v poriadku, ale musia cvakat obidva.Ak necvakaju, su chybne. Mozno staci ocistit kontakty.Jirka P píše:jeví se mi to, že odešlo něco najednou, bojím se štelovat nastavení, protože před tím motor šel jako švýcarský hodinky,))) teda skoro...
dá se nějak otestovat ten asekulator?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)