My new car...
Moderátor: Moderátoři
Teepee - motor XFZ (ES9J4) 140kW mám v XM.
Průměrná spotřeba je 16,5l/100km. Maximálka papírově 233km/h.
Na budíku jsem zatím viděl nejvíc cca 240km. Blbé je, že se to na tuhle rychlost rozjíždí docela dlouho a pokud ctím zásadu, že i na dálnici předjíždím auta s max. cca 30-40km rozdílem rychlostí, tak málokody (zatím jen jednou) jsem potkal dostečně dlouhý volný úsek bez aut, abych se mohl rozjet. Obyčejně se stihnu rozjet na cca 180-200 a už se blíží přede mnou někdo pomalejší a já ubírám, abych okolo něj jel rozumnou rychlostí...
Takže těch 240 jsme viděl jen jednou. Možná by to šlo ještě dál, ale už jsem zase dojížděl auta....
S touhle plečkou se dálnice mění na dlouhé úseky parkovišť s podélným stáním vpravo a krátké úzké úseky se zatáčkama mezi nimi. Takže skrz parkoviště jezdím pomalu a ty meziúseky jsou příliš krátké a samá zatáčka....
Takže čím dál spěju k tomu, že si příště koupím něco méně žravého a slabšího, neb se mi zdá, že ten výkon stejně nevyužiju.
Ve finále mám průměrnou cestovní rychlost skoro stejnou jako jsem měl v 2111, jen to žere 2x tolik.
Průměrná spotřeba je 16,5l/100km. Maximálka papírově 233km/h.
Na budíku jsem zatím viděl nejvíc cca 240km. Blbé je, že se to na tuhle rychlost rozjíždí docela dlouho a pokud ctím zásadu, že i na dálnici předjíždím auta s max. cca 30-40km rozdílem rychlostí, tak málokody (zatím jen jednou) jsem potkal dostečně dlouhý volný úsek bez aut, abych se mohl rozjet. Obyčejně se stihnu rozjet na cca 180-200 a už se blíží přede mnou někdo pomalejší a já ubírám, abych okolo něj jel rozumnou rychlostí...
Takže těch 240 jsme viděl jen jednou. Možná by to šlo ještě dál, ale už jsem zase dojížděl auta....
S touhle plečkou se dálnice mění na dlouhé úseky parkovišť s podélným stáním vpravo a krátké úzké úseky se zatáčkama mezi nimi. Takže skrz parkoviště jezdím pomalu a ty meziúseky jsou příliš krátké a samá zatáčka....
Takže čím dál spěju k tomu, že si příště koupím něco méně žravého a slabšího, neb se mi zdá, že ten výkon stejně nevyužiju.
Ve finále mám průměrnou cestovní rychlost skoro stejnou jako jsem měl v 2111, jen to žere 2x tolik.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Něco o hydropneumatice...
http://uk.youtube.com/watch?v=1iu-DKi68 ... re=related
http://uk.youtube.com/watch?v=gv75ZY1af ... re=related
http://uk.youtube.com/watch?v=1iu-DKi68 ... re=related
http://uk.youtube.com/watch?v=gv75ZY1af ... re=related
Nevím, kolik do XM ale do mé se vejde podle papírů 5,5 l. Já jsem do toho včera dal 5 l LHM. A mám 6 koulí - 3 vepředu a 3 vzadu.Marek píše:Když už jsme u toho LHM - kolik se tam toho vleze???
Klucí u nás říkali, že XM-ko má kolem 12 litrů (a má snad devět nebo deset koulí) - je to vůbec možný?
Systém hydraktiv na Xantii má celkem 8 koulí. Pak je ještě systém aktiva - tam jsou další 2 koule navíc, tedy celkem 10. Na XM by mělo být maximálně 8 koulí.
Teda ja mam dve a zatim mi stacej Na co jich tam je tolik?Štěpán Getsko píše:Nevím, kolik do XM ale do mé se vejde podle papírů 5,5 l. Já jsem do toho včera dal 5 l LHM. A mám 6 koulí - 3 vepředu a 3 vzadu.
Systém hydraktiv na Xantii má celkem 8 koulí. Pak je ještě systém aktiva - tam jsou další 2 koule navíc, tedy celkem 10. Na XM by mělo být maximálně 8 koulí.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
Hele tak XM si vystačí se 4,5 - 5,5l LHM a koulí má 6. Když v něm jedu ale i já s bráchou, tak má koulí fakt 10. Kdyby jel i táta, tak se pak dostaneme na těch 12. Tak to není tak nejhorší.Marek píše:Když už jsme u toho LHM - kolik se tam toho vleze???
Klucí u nás říkali, že XM-ko má kolem 12 litrů (a má snad devět nebo deset koulí) - je to vůbec možný?
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Tak po jedný kouli je na každý kolo - tedy celkem 4.Malda píše:Na co jich tam je tolik?
Pak je hlavní zásobníková ( zásoba tlaku pro celou soustavu ) u motoru - tedy 5. koule.
Pak je vzádu protipadací neboli, když stojíš na křižovatce a máš nohu na brzdě, nebo krátce za sebou mačkáš brzdy, tak si snižuješ tlak v soustavě pro zadní okruh brždění a pérování. - tedy 6. koule.
Pak je system hydractiv II a tam jsou ještě na každou nápravu po jedný kouli. Ty slouží v závislosti na režimu jízdy a připojují se nebo odpojují s okruhem pérování, tedy vždy jedná prostřední se připojuje na dvě, co jsou na kolech. Slouží pro změnu tuhosti podvozku. Když jsou spojeny všechny tři koule, tak to péruje měkce. Když je odpojena, tak je to tvrdši. - Tedy už těch koulí máme 8.
Pak je ještě sofistikovanější system ACTIVA. Ta v podstatě dynamicky řídí naklánění vozidla v zatáčkach. Jde o to, že vepředu místo tyčky, která by měla spojovat kolo se stabilizátorem, je umístěna pístnice, která v závislosti na náklonu auta vytváří reakci a srovnáva vozidlo do rovné polohy. Vozidlo se v takovém případě chová jak motokára a dosahuje příčného zrychlení 0,94g. ( Ferrari dosahuje 0,93g ). Jedna pístnice je umístěna na levým předním kole a má svojí kouli a jedna je umístěna na pravým zadním a má taky svojí kouli. - tedy celkem je na vozidle 10 koulí.
Víc jich v podstatě ani být nemůže...
Kde já už jsem něco podobnýho četl...
Už vím: LADA x ŠKODA...
Mám bohužel tu čest jako služebáky postupně jezdit od Felicie, přes Fábie, octávky, Oktavia II, Passat, Superblb.
Felicie: No nevim, kde udělali soudruzi v MB chybu, ale radši Žigula. Ten aspoň jede a zatáčí.
Fabie: Podvozek už někde jinde, interiér už taky zlepšení, proboha jen ty motokáry pod kapotou ..... a ještě tam naperou klimu. Se divím, že místo jejího tlačítka nedávaj tu záchrannou brzdu z TGV - použití se rovná zastavení.
Oktávky I: asi jako kdyby na podvozek od kachny napasovali CXko. Ani kotouče do zadu nedaj. A ta verze RS ??? dyk se jim to kroutí tak, že tam musej navařovat vzpěry, aby se to v zatáčce nezkroutilo v prostřed jak paragraf. Starší motory benzín - tragédie. Vždyť to musí furt k pumpě a nejede to. Diesely starší tragédie, novější už lepší na spotřebu a výkon. Traktor je však na neutrál tišší.
Octavia II: Motory stále stejné, jedou, šetří, dělaj bordel a serou se. Pumpe- Duse - Krawall. Z žádnýho jinýho auta sem jen za přejetí Prahy neměl pocit nutnosti vystoupit a zvracet. Na dálnici se to sice uklidnilo a ztišilo, ale furt ......
Passat: Konečně auto na "slušným podvozku". Na německé dálnici se chová slušně, předvídatelně. Jak ale přijde na "Strassen Schaden", není nad koule, byť v BXce či čemkoliv nad. Odhlučnění je lepší a sedadla mi připadaly pohodlnější než v Oktávce (byl to ale kožak).
Superb: No rozměrově vevnitř asi Xantie, podvozek jak Passat na dálnici. Jel sem zatím jen s 1,8T benzín takže srovnání těžké. Jede a žere. (Radši V6 24v, jak na akceleraci, tak na spotřebu)
Je smutné, že tam, kde slušná automobilka vlastnostmi začíná, škodovka v nabídce končí. A ten jejich "sociální program" ??? Zrcátko zmršené, madla u střechy za příplatek za každé zvlášť, háček na něm na ramínko je už "bussiness extra super executive packet "
První vlaštovky, v Superbu už je senzor deště pro stěrače. Kde já jsem ho už viděl nebyla to už Xantie ?
Obecně po jízdě v Škodivkách toužím po masáži zejména zad, po delší cestě mám problém z auta vylézt tak, abych neskončil jak paragraf zkroucenej na chodníku.
Passat lepší, ale stejně je to na masérku.
Totéž se mi ani po cestě z Paříže domů v čemkoliv od BX nahoru k C5ce nestane. Ač na kvalitní a rovné silnici klasika hydrauliku dohnala (byť za cenu neskutečně složitého, mnohoprvkového zavěšení a obdobných "renaultovin", jak přijde na hrby, boule a klasická česká panelodrom, tak hydraulika se houpe, u klasiky jde o hodně nepříjemné "byť někde zvukově tlumené" rázy.
Takže 8 z 5 páteří volí hydrauliku.
20 z 10 zlodějů volí VW
_________________
Už vím: LADA x ŠKODA...
Mám bohužel tu čest jako služebáky postupně jezdit od Felicie, přes Fábie, octávky, Oktavia II, Passat, Superblb.
Felicie: No nevim, kde udělali soudruzi v MB chybu, ale radši Žigula. Ten aspoň jede a zatáčí.
Fabie: Podvozek už někde jinde, interiér už taky zlepšení, proboha jen ty motokáry pod kapotou ..... a ještě tam naperou klimu. Se divím, že místo jejího tlačítka nedávaj tu záchrannou brzdu z TGV - použití se rovná zastavení.
Oktávky I: asi jako kdyby na podvozek od kachny napasovali CXko. Ani kotouče do zadu nedaj. A ta verze RS ??? dyk se jim to kroutí tak, že tam musej navařovat vzpěry, aby se to v zatáčce nezkroutilo v prostřed jak paragraf. Starší motory benzín - tragédie. Vždyť to musí furt k pumpě a nejede to. Diesely starší tragédie, novější už lepší na spotřebu a výkon. Traktor je však na neutrál tišší.
Octavia II: Motory stále stejné, jedou, šetří, dělaj bordel a serou se. Pumpe- Duse - Krawall. Z žádnýho jinýho auta sem jen za přejetí Prahy neměl pocit nutnosti vystoupit a zvracet. Na dálnici se to sice uklidnilo a ztišilo, ale furt ......
Passat: Konečně auto na "slušným podvozku". Na německé dálnici se chová slušně, předvídatelně. Jak ale přijde na "Strassen Schaden", není nad koule, byť v BXce či čemkoliv nad. Odhlučnění je lepší a sedadla mi připadaly pohodlnější než v Oktávce (byl to ale kožak).
Superb: No rozměrově vevnitř asi Xantie, podvozek jak Passat na dálnici. Jel sem zatím jen s 1,8T benzín takže srovnání těžké. Jede a žere. (Radši V6 24v, jak na akceleraci, tak na spotřebu)
Je smutné, že tam, kde slušná automobilka vlastnostmi začíná, škodovka v nabídce končí. A ten jejich "sociální program" ??? Zrcátko zmršené, madla u střechy za příplatek za každé zvlášť, háček na něm na ramínko je už "bussiness extra super executive packet "
První vlaštovky, v Superbu už je senzor deště pro stěrače. Kde já jsem ho už viděl nebyla to už Xantie ?
Obecně po jízdě v Škodivkách toužím po masáži zejména zad, po delší cestě mám problém z auta vylézt tak, abych neskončil jak paragraf zkroucenej na chodníku.
Passat lepší, ale stejně je to na masérku.
Totéž se mi ani po cestě z Paříže domů v čemkoliv od BX nahoru k C5ce nestane. Ač na kvalitní a rovné silnici klasika hydrauliku dohnala (byť za cenu neskutečně složitého, mnohoprvkového zavěšení a obdobných "renaultovin", jak přijde na hrby, boule a klasická česká panelodrom, tak hydraulika se houpe, u klasiky jde o hodně nepříjemné "byť někde zvukově tlumené" rázy.
Takže 8 z 5 páteří volí hydrauliku.
20 z 10 zlodějů volí VW
_________________
To je dobře napsaný článek. Dobře jsem se pobavil. Smutné ale je, že je dle skutečnosti.
Ale když si nalijeme čistého vína, tak u většiny dnešních rošířených značek to není o mnoho lepší. Všude se šetří, ubírá ručně ovladatelných funkcí, mechanické části se poddimenzovávají, dělají z náhražkových plastů, atd. Zato el. sr.čiček je v autech dovůle.
Bohužel v denšní přeglobalizované době vlastně už možnost výběru ani neexistuje. Ještě před 25 a více lety si mohl každý vybrat, zda chce auto s náhonem předním či zadním; motor chlazený vzduchem či vodou; umístěný vzadu nebo vpředu; řadový, do V, boxer; .... Takto by se dalo pokračovat ještě dál. Dnes je vše unifikované. Chceš auto? Tak si "vyber". V praxi jedině to, jaký znak budeš mít na kapotě a na volantu. Sice se ještě najde pár dozvuků se specialitkami (Citroen s hydrou, Volvo a Saab s bezpečností, Jaguar s klasicistním sedanem a zadním náhonem, příp. BMW nebo Mercedes), ale jinak se vše ztrácí v šedém průměru nevýraznosti, vzhledové nenápaditosti (až buranství) a v technicky shodných řešeních.
PS: teda já mám dneska zase dobrou náladu.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno