Citroen XM - rady
Moderátor: Moderátoři
- Aleš.Melichar
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob srp 18, 2007 17:40
- Bydliště: Havirov/Opava
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem chtěl provést pokus s bržděním s autem v dolní poloze, ale bez nastartování mi to auto neklesne. Můžu páčkou šoupat kam chci, ale dolu to nejde. Po nastatrtování to pak klesne. A když už jsem měl nastartováno, byl jsem línej to kvůli tomu znovu chcípat. Hlavně proto, že když to nenatočím, nedostanu to dolu, takže varianta, že bych to tahal na špagátě v dolní poloze je nejspíš nepravděpodobná...
Ale neplatí to pro modely do r.95, tam to auto padá dolů prý po chcípnutí vždy a před jízdou se musí znovu napumpovat, aby se zvedlo....
Ale neplatí to pro modely do r.95, tam to auto padá dolů prý po chcípnutí vždy a před jízdou se musí znovu napumpovat, aby se zvedlo....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Já jsem jednou, když jsem to auto měl jen pár dní, tak jsem vyjel ještě né s úplně zvednutým autem, a věřte, že to byl nechutnej pocit, když chcete přibrzdit, a ono nic, šlápnete víc na brzdu a po chvilce se to zastaví na fleku... Brrrrr....fuj.... už to nechci zažít. Ještě, že to aspoň zastavilo, jinak bych napral s 5 dní starým autem do auta stojícího předemnou...
U řady BX brzdy OPRAVDU přestanou brzdit když motor stojí a dojde vlivem brždění ke klesnutí auta do dolní polohy . Na "nouzové" brždění se totiž využívá váha vozu která vytváří v hydraulice tlak . Při každém sešlápnutí se auto posune kousek níž až klesne úplně Máte jedinou šanci - (ruční brzda a to ještě na předek).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tak tohle se mi zdá dost divné. Vím, že to mají i jiné typy aut (Mercedes....), ale nechápu dost dobře účinnost a funkci ruční brzdy na předek.
Když brzdím, je sice váha vozu víc vepředu, ale zase když se mi ta kola zablokují, tak se dostanu do smyku nebo nepředvídatelné situace, ne???
Vysvětlíte to někdo? Díky LL.
Když brzdím, je sice váha vozu víc vepředu, ale zase když se mi ta kola zablokují, tak se dostanu do smyku nebo nepředvídatelné situace, ne???
Vysvětlíte to někdo? Díky LL.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Po stránce brždění, považuju ručku na předek za lepší než na zadek. Dostat auto do smyku pomocí brždění předkem dá daleko víc práce než "utrhnout" nezatíženej zadek. Myslím si, že silou nohy na "ručku" toho Citrona na mokrý silnici k zablokování a ke smyku nepřinutíš, ale zadní kola u normálního auta v pohodě zablokuješ. Takže si myslím, že ten předek je pro brždění lepší. Nevýhoda brždění předku ruční brzdou tkví především v tom, že se bowdeny při zatáčení ohýbají a tak vydrží prý max. 2 sezóny a pak je třeba je preventivně vyměnit, neb netěsní a mohly by v zimně zamrznout. Brždění předku je udělané proto, aby auto mohlo klesat a "nekřížilo" se i když má zataženou ruční brzdu a zařazenej kvalt při parkování. Kdyby měl Citrouš ručku na zadek, tak s kvaltem a ručkou by měl zabržděný oba páry kol a křížil by se.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš to vysvětlil a můžeš si udělat test ! vem si jakýkoliv "angličák" (autíčko) a zablokuj mu přední kola a "šoupni" ho po stole - třeba i šikmo . Hned se srovná a pojede rovně .Pak zablokuj zadní nebo jen auto otoč a pošli ho znova a uvidíš co se stane .ladalover píše:Vysvětlíte to někdo? Díky LL.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Jdu na to...Saša píše:Skalouš to vysvětlil a můžeš si udělat test ! vem si jakýkoliv "angličák" (autíčko) a zablokuj mu přední kola a "šoupni" ho po stole - třeba i šikmo . Hned se srovná a pojede rovně .Pak zablokuj zadní nebo jen auto otoč a pošli ho znova a uvidíš co se stane .
Ale nemám u angličáka sjednaný PR...
Tak se nesmí nic a nikomu stát! Díky za radu, pánové.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Možná je to už vyzkoušené, ale já stát před tím, že každé dva roky nové bowdeny, tak je asi nejspíš omotám izolačkou, kterou v pravidelných intervalech vyměním. Ovšem co izolačka v zimě, netuším. A kdyby izolačka vzdorovala, přemýšlel bych nad smršťovačkou, ale ta už vyžaduje odpojení bowdenu z brzdiče.Skalouš píše:Nevýhoda brždění předku ruční brzdou tkví především v tom, že se bowdeny při zatáčení ohýbají a tak vydrží prý max. 2 sezóny a pak je třeba je preventivně vyměnit, neb netěsní a mohly by v zimně zamrznout.
Bílý LADA a okřídlená spol.
A je to tu, vážení....
Tak se vám představuje nový přírůstek v Ladaloverově sbírce veteránů. Jmenuje se Letadlo a je nad očekávání příjemný na svezení a komfortní při ovládání. Prozatímní spotřeba po Praze je 5,4l/100km nafty.
Ale dost řečí, jde se na přehlídku.
Tak se vám představuje nový přírůstek v Ladaloverově sbírce veteránů. Jmenuje se Letadlo a je nad očekávání příjemný na svezení a komfortní při ovládání. Prozatímní spotřeba po Praze je 5,4l/100km nafty.
Ale dost řečí, jde se na přehlídku.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009