Citroen XM - rady

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Aleš.Melichar
Příspěvky: 141
Registrován: sob srp 18, 2007 17:40
Bydliště: Havirov/Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš.Melichar »

S necim podobnym mam taky docela zajimavy zazitek, proste neni nad to, kdyz vam tankuje plyn obsluha s cigarem v pysku, nediva se co dela a jeste s vama keca o bezpecnosti onoho zarizeni :P
Polski Fiat 125p 1500ccm NA PRODEJ
Fiat UNO 45 903ccm NA PRODEJ
pěší chodec:(
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Tak jsem chtěl provést pokus s bržděním s autem v dolní poloze, ale bez nastartování mi to auto neklesne. Můžu páčkou šoupat kam chci, ale dolu to nejde. Po nastatrtování to pak klesne. A když už jsem měl nastartováno, byl jsem línej to kvůli tomu znovu chcípat. Hlavně proto, že když to nenatočím, nedostanu to dolu, takže varianta, že bych to tahal na špagátě v dolní poloze je nejspíš nepravděpodobná...
Ale neplatí to pro modely do r.95, tam to auto padá dolů prý po chcípnutí vždy a před jízdou se musí znovu napumpovat, aby se zvedlo....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Já jsem jednou, když jsem to auto měl jen pár dní, tak jsem vyjel ještě né s úplně zvednutým autem, a věřte, že to byl nechutnej pocit, když chcete přibrzdit, a ono nic, šlápnete víc na brzdu a po chvilce se to zastaví na fleku... Brrrrr....fuj.... už to nechci zažít. Ještě, že to aspoň zastavilo, jinak bych napral s 5 dní starým autem do auta stojícího předemnou... :roll:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

U řady BX brzdy OPRAVDU přestanou brzdit když motor stojí a dojde vlivem brždění ke klesnutí auta do dolní polohy . Na "nouzové" brždění se totiž využívá váha vozu která vytváří v hydraulice tlak . Při každém sešlápnutí se auto posune kousek níž až klesne úplně Máte jedinou šanci - (ruční brzda a to ještě na předek).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

Tak tohle se mi zdá dost divné. Vím, že to mají i jiné typy aut (Mercedes....), ale nechápu dost dobře účinnost a funkci ruční brzdy na předek.

Když brzdím, je sice váha vozu víc vepředu, ale zase když se mi ta kola zablokují, tak se dostanu do smyku nebo nepředvídatelné situace, ne???


Vysvětlíte to někdo? Díky LL.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Po stránce brždění, považuju ručku na předek za lepší než na zadek. Dostat auto do smyku pomocí brždění předkem dá daleko víc práce než "utrhnout" nezatíženej zadek. Myslím si, že silou nohy na "ručku" toho Citrona na mokrý silnici k zablokování a ke smyku nepřinutíš, ale zadní kola u normálního auta v pohodě zablokuješ. Takže si myslím, že ten předek je pro brždění lepší. Nevýhoda brždění předku ruční brzdou tkví především v tom, že se bowdeny při zatáčení ohýbají a tak vydrží prý max. 2 sezóny a pak je třeba je preventivně vyměnit, neb netěsní a mohly by v zimně zamrznout. Brždění předku je udělané proto, aby auto mohlo klesat a "nekřížilo" se i když má zataženou ruční brzdu a zařazenej kvalt při parkování. Kdyby měl Citrouš ručku na zadek, tak s kvaltem a ručkou by měl zabržděný oba páry kol a křížil by se.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

ladalover píše:Vysvětlíte to někdo? Díky LL.
Skalouš to vysvětlil a můžeš si udělat test ! vem si jakýkoliv "angličák" (autíčko) a zablokuj mu přední kola a "šoupni" ho po stole - třeba i šikmo . Hned se srovná a pojede rovně .Pak zablokuj zadní nebo jen auto otoč a pošli ho znova a uvidíš co se stane .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

Saša píše:Skalouš to vysvětlil a můžeš si udělat test ! vem si jakýkoliv "angličák" (autíčko) a zablokuj mu přední kola a "šoupni" ho po stole - třeba i šikmo . Hned se srovná a pojede rovně .Pak zablokuj zadní nebo jen auto otoč a pošli ho znova a uvidíš co se stane .
Jdu na to... :-)

Ale nemám u angličáka sjednaný PR... :-) :-)

Tak se nesmí nic a nikomu stát! :twisted: Díky za radu, pánové.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4306
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Skalouš píše:Nevýhoda brždění předku ruční brzdou tkví především v tom, že se bowdeny při zatáčení ohýbají a tak vydrží prý max. 2 sezóny a pak je třeba je preventivně vyměnit, neb netěsní a mohly by v zimně zamrznout.
Možná je to už vyzkoušené, ale já stát před tím, že každé dva roky nové bowdeny, tak je asi nejspíš omotám izolačkou, kterou v pravidelných intervalech vyměním. Ovšem co izolačka v zimě, netuším. A kdyby izolačka vzdorovala, přemýšlel bych nad smršťovačkou, ale ta už vyžaduje odpojení bowdenu z brzdiče.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

A je to tu, vážení.... :-) :-) :P

Tak se vám představuje nový přírůstek v Ladaloverově sbírce veteránů. Jmenuje se Letadlo a je nad očekávání příjemný na svezení a komfortní při ovládání. Prozatímní spotřeba po Praze je 5,4l/100km nafty.

Ale dost řečí, jde se na přehlídku.
Přílohy
předek.JPG
bok.JPG
zadek.JPG
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

A ještě pro srovnání.... :wink:
Přílohy
bok 2.JPG
Lada a Xm zepředu.JPG
Lada a Xm zezadu.JPG
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

A další z interiéru:
Přílohy
volant budiky noc.JPG
budiky z boku noc.JPG
budíky noc.JPG
Naposledy upravil(a) ladalover dne čtv dub 17, 2008 22:41, celkem upraveno 5 x.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

A poslední 3 motor:
Přílohy
motor2.JPG
motor1.JPG
motor.JPG
Naposledy upravil(a) ladalover dne čtv dub 17, 2008 22:42, celkem upraveno 3 x.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Vypadá pěkně, to se musí nechat. :wink:

Jak se tak dívám, máš na obou autech takové "tuctové" SPZ. :mrgreen:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
PEET
Příspěvky: 236
Registrován: úte kvě 23, 2006 16:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PEET »

no.....to to trvalo konečně doma co? citrónek 8) 8)
Lada is the best.
LADALOVER TEAM
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“