Svíčky výkon
Moderátor: Moderátoři
Svíčky výkon
Zdar potřebuju se eště zeptat o kolik můžou svíčky maximálně zvednou výkon
Samotne sviecky minimalne. Ja osobne mam 3-kontaktne a co som zistil, este ked som nemal bezkontakt. rozdelovac, tak to lepsie startuje a nie je to take tupe, ale nejaky narast vykonu som nepocitoval.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Pokud jde o ty trikontaktni - nemam s nimi moc dobrou zkusenost, lepsi vykon jsem nepozoroval a mel jsem problemy hlavne u studeneho motoru, obcas jel na tri valce a po vysrobovani svicky byly mokre - podle me u starsich aut bez upraveneho zapalovani je jiskra na zapal dost slaba...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
No, mne to islo celkom dobre na klasicke zapalovanie, ale obcas ich bolo treba precistit.Mali na sebe cierne usadeniny a potom sa im uz velmi nechcelo. Ale tie sviecky boli z ineho auta a predpokladam, ze ani nemaju spravnu tepelnu hodnotu. Ale odkedy mam bezkontakt, tak to nepozorujem a sviecky su krasne do cervena.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Pravděpodobně nejlepší svíčky jsou Denso Iridium (používají se např. i v F1). Nemůžeš to brát tak, že samotný svíčky ti přidají výkon. Účel svíček je zlepšit zapalování a zdokonalit spalování, což přispívá ke zvýšení výkonu. Ale je to v řádově v jednotkách koní. Důležitější je běh motoru, ne jestli máš najednou o 2-3 koně pod kapotou víc.
Po mnoholetých testech vychází nejlépe NGK (dodám TYP) Tří "prsté" . Ne z hlediska výkonu ale Životnosti . (Provoz jen na LPG) . Motor 1500 - VAZ 21043 .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
to jako že tříprsťák je líný ???
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Néééé ! Ale krom výdrže a klidnějšího chodu motoru jsem nepozoroval změnu . Výrazná je jen větší životnost .Cca 5 000 Km navíc.Kopr píše:to jako že tříprsťák je líný ???
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
K té životnosti: nyní jezdím se svíčkama PAL Super s uhlíkovou elektrodou, co máme ještě z komunistických zásob. Mám na nich najeto 35 tkm a naprosto bez problémů. Už jsem je chtěl několikrát vyměnit, ale nakonec nebyl důvod. Vypadají stále perfektně a žádné problémy nemám. Když jsem je zkušebně zaměnil se zcela novými, nepozoroval jsem vůbec žádný rozdíl. Samotného mě zajímá, kde je práh jejich životnosti.
v příručce ml.svištů (Tůma) píšou po 30 000km,pamatuju si že jsme měnili orig svíčky po těch 30,ale byli již jetý(stř.elektroda byla opálená do kulata)
Jezdím na LPG a měním je taky po 30 000 i když se doporučuje na LPG měnit po 10-15 000
Myslím si že když je motor O.K -tedy dobře spaluje (a nepracuje v extrému) tak těch 30 není problém-věřím že i víc, ale osobně bych je měnil jiz prevence.
Jezdím na LPG a měním je taky po 30 000 i když se doporučuje na LPG měnit po 10-15 000
Myslím si že když je motor O.K -tedy dobře spaluje (a nepracuje v extrému) tak těch 30 není problém-věřím že i víc, ale osobně bych je měnil jiz prevence.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
u mne je to jasna volba, nejlepsi svicky ktere jsem kdy mel byly Brisk Super D15YC, vzdy slouzily bezchybne a docela dlouho, pak jsem koupil Brisk L15YC a ty sly za chvili do kopriv, zacal mi po nejake dobe vynechavat pri studenem motoru jeden valec, dal jsem tam opet ty D15YC a vse je v nejlepsim poradku
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
To mě těší že ti to na ty svíčky funguje, protože je mám doma v poličce. Asi jsme je vyměnily za nějaké jiné a ani si to nepoznal .Atex píše:u mne je to jasna volba, nejlepsi svicky ktere jsem kdy mel byly Brisk Super D15YC, vzdy slouzily bezchybne a docela dlouho, pak jsem koupil Brisk L15YC a ty sly za chvili do kopriv, zacal mi po nejake dobe vynechavat pri studenem motoru jeden valec, dal jsem tam opet ty D15YC a vse je v nejlepsim poradku
Já teda taky se svou trochou do mlýna. Používám svíčky Brisk Premium LOR15LGS. Jestli mají nějaký vliv na výkon, to netuším, ale mají zajímavé jiskřiště.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008