Svíčky výkon

Moderátor: Moderátoři

jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Svíčky výkon

Příspěvek od jakke »

Zdar potřebuju se eště zeptat o kolik můžou svíčky maximálně zvednou výkon
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Samotne sviecky minimalne. Ja osobne mam 3-kontaktne a co som zistil, este ked som nemal bezkontakt. rozdelovac, tak to lepsie startuje a nie je to take tupe, ale nejaky narast vykonu som nepocitoval.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

Pokud jde o ty trikontaktni - nemam s nimi moc dobrou zkusenost, lepsi vykon jsem nepozoroval a mel jsem problemy hlavne u studeneho motoru, obcas jel na tri valce a po vysrobovani svicky byly mokre - podle me u starsich aut bez upraveneho zapalovani je jiskra na zapal dost slaba... 8)
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

No, mne to islo celkom dobre na klasicke zapalovanie, ale obcas ich bolo treba precistit.Mali na sebe cierne usadeniny a potom sa im uz velmi nechcelo. Ale tie sviecky boli z ineho auta a predpokladam, ze ani nemaju spravnu tepelnu hodnotu. Ale odkedy mam bezkontakt, tak to nepozorujem a sviecky su krasne do cervena.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Pravděpodobně nejlepší svíčky jsou Denso Iridium (používají se např. i v F1). Nemůžeš to brát tak, že samotný svíčky ti přidají výkon. Účel svíček je zlepšit zapalování a zdokonalit spalování, což přispívá ke zvýšení výkonu. Ale je to v řádově v jednotkách koní. Důležitější je běh motoru, ne jestli máš najednou o 2-3 koně pod kapotou víc.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Po mnoholetých testech vychází nejlépe NGK (dodám TYP) Tří "prsté" . Ne z hlediska výkonu ale Životnosti . (Provoz jen na LPG) . Motor 1500 - VAZ 21043 .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Příspěvek od Kopr »

to jako že tříprsťák je líný ???
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Kopr píše:to jako že tříprsťák je líný ???
Néééé ! Ale krom výdrže a klidnějšího chodu motoru jsem nepozoroval změnu . Výrazná je jen větší životnost .Cca 5 000 Km navíc.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

K té životnosti: nyní jezdím se svíčkama PAL Super s uhlíkovou elektrodou, co máme ještě z komunistických zásob. Mám na nich najeto 35 tkm a naprosto bez problémů. Už jsem je chtěl několikrát vyměnit, ale nakonec nebyl důvod. Vypadají stále perfektně a žádné problémy nemám. Když jsem je zkušebně zaměnil se zcela novými, nepozoroval jsem vůbec žádný rozdíl. Samotného mě zajímá, kde je práh jejich životnosti.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

60 000km :wink:jo když se daří tak se daří
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

FOMA píše:60 000km :wink: jo když se daří tak se daří
Docela tomu věřím. Jen mě to jaksi nekoresponduje s doporučeným plánem údržby, dle kterého by se měly svíčky měnit tuším po 15 tkm??? :?
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

v příručce ml.svištů (Tůma) píšou po 30 000km,pamatuju si že jsme měnili orig svíčky po těch 30,ale byli již jetý(stř.elektroda byla opálená do kulata)
Jezdím na LPG a měním je taky po 30 000 i když se doporučuje na LPG měnit po 10-15 000
Myslím si že když je motor O.K -tedy dobře spaluje (a nepracuje v extrému) tak těch 30 není problém-věřím že i víc, ale osobně bych je měnil jiz prevence.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

jinak záleží i na výrobci
jso již svíčky které mají interval 60 000km a dokonce jsem se jednou setkal i s intervalem 100 000(byl to nějaký medour-volvo či co..?)
Ale při cenách nám předepsaných svíček je můžem měnit klidně každých 10 000km :)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

u mne je to jasna volba, nejlepsi svicky ktere jsem kdy mel byly Brisk Super D15YC, vzdy slouzily bezchybne a docela dlouho, pak jsem koupil Brisk L15YC a ty sly za chvili do kopriv, zacal mi po nejake dobe vynechavat pri studenem motoru jeden valec, dal jsem tam opet ty D15YC a vse je v nejlepsim poradku ;-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Atex píše:u mne je to jasna volba, nejlepsi svicky ktere jsem kdy mel byly Brisk Super D15YC, vzdy slouzily bezchybne a docela dlouho, pak jsem koupil Brisk L15YC a ty sly za chvili do kopriv, zacal mi po nejake dobe vynechavat pri studenem motoru jeden valec, dal jsem tam opet ty D15YC a vse je v nejlepsim poradku ;-)
To mě těší že ti to na ty svíčky funguje, protože je mám doma v poličce. Asi jsme je vyměnily za nějaké jiné a ani si to nepoznal :lol: .


Já teda taky se svou trochou do mlýna. Používám svíčky Brisk Premium LOR15LGS. Jestli mají nějaký vliv na výkon, to netuším, ale mají zajímavé jiskřiště.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“