Marek píše:Tlumič neznámo proč skutečně často upadne z držáků a zpravidla zůstane ležet na řetězu v místě vloženého rozvodového kola, v horším případě se rozemele na menší kousky a spadne až do olejové vany. Tak jak tak je asi něco špatně. S největší pravděpodobností materiál.
Nicméně osobně (dělal jsem GO motoru známému na 2107) jsem se setkal i se skutečností, že po velmi krátké době (cca 3000 - 4000 km od opravy motoru) odešla lišta napínáku, což je o poznání horší závada. Dával jsem sem i fotky toho "výrobku". Obávám se však, že je to tak dávno (cca dva roky), že ten příspěvek už nenajdu.
Došlo k rozbroušení třecí plochy lišty napínáku řetězem takovým způsobem, že v liště byly vybroušeny dvě svislé drážky vedle sebe a na liště nebyl ani kousek toho třecího materiálu. Ten rachot si neumíte představit.
Dal jsem zpátky původní lištu, která ač měla najeto 120.000 km byla ve velmi dobré kondici - věřil jsem jí totiž v tu chvíli nesrovnatelně více než jakékoli nové liště.
Tak pokud tlumič upadne, musí to mít přeci za vinu řetěz. Protože si neumím představit, že jen vlivem vybrací celého auta, se to rozlomí. Z toho vyplívá podle mne jen to, že se přeci jen řetěz občas toho tlumiče dotkne a to ať je řetěz napnutý sebelíp.
Já například u mého volného řetězu pozoruji silný rachot hlavně při deceleraci....
Dle mého úsudku je závěr asi takový, že je lepší jezdit s dobře napnutým řetězem a bez tlumiče jelikož i když se řetez za určitých provozních podmínek snaží dotknout tělesa motoru, tak při dobře napnutém řetězu je ta vzdálenost příliš velká na to aby se mu to povedlo.
Potom by mě ale zajímal důvod toho tlumiče. Je možné, že i když se ten řetěz ničeho nedotkne tak přeci jen bez tlumiče je ten rozkmit větší a to třeba může něčemu vadit.
Ale je to jenom můj názor a nikomu ho nenutím.