rozvody

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Asi treba,lebo aj zuby na kolesach sa vytahaju. Ja menim na bicykli retaz kazdych 2000km a ked dam novy,tak to nesedi a musia sa menit vsetky kolecka. Ale nebudem tu porovnavat auto s bicyklom. :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Cory píše:Asi treba,lebo aj zuby na kolesach sa vytahaju. Ja menim na bicykli retaz kazdych 2000km a ked dam novy,tak to nesedi a musia sa menit vsetky kolecka. Ale nebudem tu porovnavat auto s bicyklom. :wink:
Klidně to porovnávat můžeš, protože v principu je to totéž. S výměnou rozvodového řetězu v motoru by měla být výměna všech ozubených kol naprostou samozřejmostí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

popest píše:Opravdu je nutné menit i ozubena kola? Po novem roce se na to take chystam a menit kola jsem vubec nemel v planu.
Nutné je, aby sis po použití toalety umyl ruce :D.

Společně s rozvodovým řetězem je velmi vhodné a doporučené vždy měnit všechna rozvodová kola. Z vlastní zkušenosti a rovněž z logických důvodů popsaných níže si myslím, že je to nutné. Především proto, že zuby na kolech jsou opotřebené a pokud vyměníš pouze řetěz, nebude Ti sedět přesně časování rozvodů (vačkový hřídel bude nastaven na "později"). Navíc bohužel největší problém je, že řetěz se předčasně opotřebuje (právě proto, že bude běhat po opotřebených kolech).
Nehledě na fakt, že při výměně řetězu musíš minimálně dvě rozvodová kola stejně z motoru vyndat (vačkové a vložené), jinak tam ten řetěz nevyměníš - tedy není problém místo dvou kol vymontovat všechna tři a zpátky místo původních namontovat kola nová (finančně je to otázka necelých pěti stovek).
Kolo klikového hřídele se stáhne pomocí jednoduchého stahováku asi za minutu (bez použití stahováku poslouží dlouhá montážní páka vsunutá shora do bloku a je to práce asi na tři až pět minut).

Zeptej se Pajase, jak mu mašina běhá po kompletní výměně........................ :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

No běhá fajnově... :wink: Jen ty starty by mohly být lepší :cry: Nevím jak je to možné, ale studený motor nastartuju vždycky až napotřetí. Ne napodruhý ani napočtvrtý, vždycky napotřetí... Nojo holt sou věci mezi nebem a zemí. To je ale jediná věc, která se po opravě zhoršila, jinak běh motoru je daleko kultivovanější, tišší, motor si jen tak lehounce šustí, žádné bouchání řetězu ani klepání ventilů, a přitom táhne jako zamlada... I přítelkyně si všimla že auto jezdí lépe a tišeji, a to už je co říct :lol: :lol: :lol: Nedávno jsem dával závod s Oplem Astra 1.6 a do 150km/h jsem s ním dokázal držet krok, pak už končila rovinka... :twisted: Takže výměnu rozvodů a celkové seřízení vřele doporučuju :thumbleft:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pajas píše: Nevím jak je to možné, ale studený motor nastartuju vždycky až napotřetí. Ne napodruhý ani napočtvrtý, vždycky napotřetí...
OT: Startuje na třikrát, protože nemá benzin (po odstavení vozu s horkým motorem se palivo z karburátoru odpaří). Před prvním startem zkus úplně napumpovat palivo do karburátoru ruční pumpou na bloku (takže takových 50 dávek) a potom třikrát sešlápni plynový pedál. Po úplném vytažení sytiče (bez plynu) musí naskočit napoprvé.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

OT
OT: jako připadá mi to logické s tim vypařením, ale připadá mi zase padlé nahlavu před každou jízdou pumpovat jak čur. pumpou pod kapotou.. neco bude muset být špatně.. špatné těsnění pod víkem karbecu??.. křivé víko??.. líp by to mohlo unikat.. tak blbě to soudruzi neměli snad vymyšlený...
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Protože se moje problematika netýká rozvodů, pokračuju s ní v sekci poklábosme: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... eaa#133267

[ Komentář přidal: Vašátor: ne prosinec 23, 2007 14:30 ]
Správná volba :wink:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Zdravim, takze Mirecc ma uz nove rozvody :) Najdlhsie sa demontovalo koleso z klukovky :roll: Po buseni monterpakami, som zohnal stahovak.samotna vymena netrvala dlho, ale vybrat chladic a potom namontovat naspat a hlavne tie plechy zo spodu, to trvalo najdlhsie :D. Tlmic bol na mraky, uplne rozlamany na 2 casti a cudujem sa, ze nespadol do vane :shock: . Tot vsjo. :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Cory píše:Zdravim, takze Mirecc ma uz nove rozvody :) Najdlhsie sa demontovalo koleso z klukovky :roll: Po buseni monterpakami, som zohnal stahovak.samotna vymena netrvala dlho, ale vybrat chladic a potom namontovat naspat a hlavne tie plechy zo spodu, to trvalo najdlhsie :D. Tlmic bol na mraky, uplne rozlamany na 2 casti a cudujem sa, ze nespadol do vane :shock: . Tot vsjo. :wink:
Čoveče, mě se takhle rozlomil novej tlumič sotva jsem nastartoval. A teď po nějakých 5000 km mám podezření, že se to stalo zase :(
Tlumič mám z Autodílů Krč, už si nejsem jist jestli odsaď byly oba, nebo byl ten druhej ze starých zásob :(
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Ani jeden nebyl ze starých zásob! Oba byly kvalitativně srovnatelné s ostatními díly na Lady, které v Krči prodávají! :axe:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Honza 21061 píše:Ani jeden nebyl ze starých zásob! Oba byly kvalitativně srovnatelné s ostatními díly na Lady, které v Krči prodávají! :axe:
Měl jsem na mysli svoje zásoby, jejichž část jsem obdržel od jednoho moooc hodného pána. ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jezděte klidně bez tlumiče.

Já jsem tak jezdil řadu let. Tlumič je tam prakticky řečeno k ničemu. Pouze v případě, že řetěz je nedostatečně napnutý, brání tlumič jeho vibracím směrem ven motoru (aby řetěz nedřel o stěnu hlavy). Pokud je však řetěz správně napnutý, nesmí docházet ke kontaktu řetězu a tlumiče !!!

Ale my jsme správní a důslední majitelé a rozvodový řetěz máme vždycky správně napnutý, jeho napnutí kontrolujeme pravidelně a tudíž nám takový tlumič neposlouží k ničemu a vozíme ho zbytečně :wink: .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:... rozvodový řetěz máme vždycky správně napnutý, jeho napnutí kontrolujeme pravidelně ...
což mi připomíná: asi nebude vše s řetězem na mé 1,7i v pořádku, když jsem pro jeho napnutí musel navařit "čepičku" na napínák řetězu ? Podotýkám, že auto má najeto slabých 54 kkm. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Ja bych řekl že nebude :wink: i když je možné, že bude napinak špatny :roll:. Ja měl po snižení oba problemy, kratkej a ke všemu špatnej :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

já bych naopak řekl, že to svědčí i po tak krátkém kilometrovém proběhu o nadměrném opotřebení řetězu, takže bych asi měl navštívit naši salonní prodejnu .... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“