Vyrobili jí roku 1978, dovezli do Československa, kde si jí za pomoci úplatku a dlouhého čekání, koupil její majitel.
Byla autem vytouženým a milovaným, vozila rodinku na výlety a dovolené, a dostávalo se jí náležité péče. Garáž, pravidelný servis, očista a leštění, nástřiky dutin.... Jak šly roky, došlo i na výměnu blatníků, s ..pravda trochu nekvalitním lakem.
Jednoho dne odešel její majitel z tohoto světa. Pro jeho ženu byla Lada těžko ovladatelná a komplikovaná.
A tak postávala v garáži, a ven se dostala jen občas.
Od loňského září už z garáže nevyjela.
Loni v říjnu začlo do betonové nevětrané garáže střechou zatékat.
Otevřenými okýnky nateklo i do auta.
Střechu sice v listopadu opravili, ale auto zůstalo v nevětrané, vlhké garáži.
A tak začlo dílo zkázy. Šance se chopila plíseň, rozšířila se po kobercích, stropě, rukávu řadící páky......
V březnu jsem se o ní dozvěděl. Nabídka zněla "nechceš starýho žigulíka,nějakou tu patnáctku, nebo co to je, 30 let garážovaný,STK do 2009, za 2tisíce?" No uznejte, na to existuje jen jedna odpověď.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Po otevření garáže se vyvalil těžký zápach starého sklepa, nasednul jsem do auta a zjistil, že poněkud čvachtá koberec, odhrnul jsem plíseň ze zapalovací skříňky a zasunul klíček.
Nedůvěřivě jsem zkusil, jestli se alespoň rožnou kontrolky, a ono jo! Zkusil jsem opatrně otočit, a motor se ochotně převalil. (podotýkám, že baterku od toho září nikdo nenabíjel)
Načerpání paliva, pokus o vytažení sytiče, ale lanko zcela zarezlo v bowdenu, tak jsem ohnul strunu přímo na karbu. Pak jsem otočil klíčkem, a světe div se, motor naskočil, jakoby tam stál odvčera!
Problém přirezlé spojky se vyřešil trochu násilným zařazením zpátečky, a hurá na projížďku.
Až na silný chrčivý zvuk z oblasti kardan/dif/poloosy, se auto zdálo být jizdyschopné, a protože mi kolegové se služební dodávkou udělali servisní doprovod, vyrazil jsem z Turnova k domovu.
Tak, to by jako slohovka pro dnešek stačilo, přidám pár letmých fotek, a další rozpravy někdy příště.