Chladící soustava
Moderátor: Moderátoři
Chladící soustava
Abych to shrnul: Ztrácí se mi fridex pořád a to už od té doby co jsem to koupil(prázdniny 2007). Postupně jsem řešil případné viníky úniku, a to výměnou za nový díly: Vodní pumpa, víčko expanzky, expanzka(už je tam ta nová bez čidla, stará tekla),radiátor topení, pak jsem nalil tu sračku na utěsnění chladiče a radiátoru, projel, aby se motor pěkně zahřál , už se naztrácí tak moc, ale přece po 150km ubyde tak z maxina skoro na tu prostřední rysku v expanzní nádržce.Ještě zkusím vyměnit chladič, a pak už bych to viděl na těsnění pod hlavou nebo nějaký špatný kanálek někde v hlavě.Ikdyž pak je divný, že bych jezdil rok s prasklým těsněním pod hlavou a tlakem by se neprorvalo a voda v oleji není.
Chtěl bych se zeptat, jaké dáváte šance tomu, že by to byla právě ta hlava, nebo těsnění pod hlavou, a jak by se správně měl používat ten přípravek na zatěsnění chladiče?Já jsem ho tam prostě nalil za studena a hned jsem motor nastartoval a jel jsem asi 30 km, a pak po asi hodinový pauze jsem jel 30 km zpátky.Nemá se tam spíš nalít až do zahřátého fridexu?Ale to by asi zase byl problém s otevřením nádobky, tlakem by to mohlo vylítat ven
[ Komentář přidal: zelvotron: ne květen 16, 2010 21:38 ]
edit názvu
Chtěl bych se zeptat, jaké dáváte šance tomu, že by to byla právě ta hlava, nebo těsnění pod hlavou, a jak by se správně měl používat ten přípravek na zatěsnění chladiče?Já jsem ho tam prostě nalil za studena a hned jsem motor nastartoval a jel jsem asi 30 km, a pak po asi hodinový pauze jsem jel 30 km zpátky.Nemá se tam spíš nalít až do zahřátého fridexu?Ale to by asi zase byl problém s otevřením nádobky, tlakem by to mohlo vylítat ven
[ Komentář přidal: zelvotron: ne květen 16, 2010 21:38 ]
edit názvu
Naposledy upravil(a) plavec dne ned kvě 16, 2010 20:38, celkem upraveno 1 x.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: mizí Fridex
Moje zkusenost je nejezdit, nechat na volnobeh ohrat az do sepnuti ventilatoru a az sepne, tak klidne nechat jeste 5 minut bezet. Proste co nejvice chladic ohrat, aby se voda co tece ven odparovala hned jak se ven dostane a neodparene usady aby ucpaly diru.plavec píše: a jak by se správně měl používat ten přípravek na zatěsnění chladiče?Já jsem ho tam prostě nalil za studena a hned jsem motor nastartoval a jel jsem asi 30 km, a pak po asi hodinový pauze jsem jel 30 km zpátky.Nemá se tam spíš nalít až do zahřátého fridexu?Ale to by asi zase byl problém s otevřením nádobky, tlakem by to mohlo vylítat ven
VAZ 2104 1.3 1989
Ak by bola prasknutá hlava, tak je to tak ako píšeš a určite by si všimol vodu v oleji. Ale čo ak je hlava puknutá smerom von a nie do vnútra? A čo ak je takto puknutý blok? Ja by som hľadal únik kvapaliny na mieste a na voľnobehu pri zvýšených otáčkach motora, tak aby vznikol v chladiacej sústave večší tlak. Hľadal by so všade, kade len voda prechádza aj vpredu pod kobercom. Ale toto sú len úvahy v snahe ti pomôcť, lebo takýto zapeklitý problém som nemal. Ešte z vlastnej skúsenosti, ak sa voda stihne odpariť, tak po sebe zanechá stopy.
Tak to by sedělo, na hlavě je zezadu vidět zaschlý čůrek od fridexu, jen je to hůř vidět, jestli to prolíná hlavou jako takovou, nebo jen těsněním pod hlavou. Myslím vzadu, jako tak, že si lehnu pod auto a koukám na motor zespodu jakoby od KATu. Ale stejně když by tam byla díra, (která se za teplýho a natlakovanýho motoru roztáhne) , tak by se s tím přeci nedalo jezdit rok, protože by se po čase ta dírka změnila ve velkou ďuznu a ztrácelo by se toho fridexu mnohem víc.Dřív se mi ztrácely hrozný kvanta, to je fakt, ale bylo to tou starou expanzní nádržkou- kolem čidla to jen vycmrndávalo ven. Ten utěsňovač chladiče(přípravek) by zapůsobil ve větším množství i na děravou hlavu?rudo. píše:Ale čo ak je hlava puknutá smerom von a nie do vnútra
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
To neviem, ale je to možné, záleží zrejme od veľkosti tej diery. Ale to len uvažujem, lebo s takým prípravkom na upchatie dier chl. systému skúsenosti nemám. Ešte by som skúsil pri nahriatom motore na vyšších otáčkach sa ubezpečiť, že naozaj voda uniká z hlavy, veď by to malo byť aj pri takom množstve uniknutej vody vidieť, ale to len zasa uvažujem. Skrátka si myslím, že by si si mal byť istý, že je to hlava, príp. tesnenie pod ňou.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Ruske stroje jsou unikaty. Hodne zalezi na pracovni nalade montaznich delniku, ale i treba na tom, ze zrovna piskli poledni pauzu . Ja vim sice trochu prehanim, ale byla doba, kdy jsem mel take problemy s unikem chladici kapaliny, byt na koncepcne mnohem starsim stroji, a dospel jsem az ke stavu, kdy se mi ztracela kapalina asi tak v mnozstvi 1dcl za tri mesice. A v teto chvili jsem uz nemohl prijit na mozny unik, protoze nebylo nikde nic patrne. Az jsem si vsimnul, ze na cerpadle je trochu fialova skvrna (pouzivem fridex G plus, ale cerpadlo neteklo. Nikde nebylo nic videt a tak jsem jenom pohmatem zjistil, ze na spodnim hrdle rozbocky (k chladici a k termostatu) na vystupu z hlavy je kapka fridexu. dotazeni hadic nepomohlo, nepomohla ani vymena hadic za nove a tak jsem koupil nove tesneni s tim, ze prirubu pretesnim. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz jsem po demontazi matice z jedne strany priruby, pod kterou byl chycen kabel od baterie zjistil, ze druha matice nekladla zadny odpor , zrejme byla dotazena jenom rukou. Nastesti tu prirubu drzi 2 matice a ta druha byla dotazena. A od te doby nemam zadny ubytek kapaliny . Tim chci jenom rict, ci spise napsat, ze neni treba hned myslet na tesneni pod hlavou, ci prasklou hlavu, ale ze to muze byt nejaka podobna drobna zavada.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
šťastný to člověk,mě se za měsíc z mojí 2110 ztratí běžně přes litr chladící kapaliny,řešit to budu tím,že to dám na Mělník,stejně mi musej dělat rozvody a výměnu olejeWolf píše:se mi ztracela kapalina asi tak v mnozstvi 1dcl za tri mesice
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
nehraj si na to, ze to je "novy" auto a sup s tim na rampuradek mb píše:šťastný to člověk,mě se za měsíc z mojí 2110 ztratí běžně přes litr chladící kapaliny,řešit to budu tím,že to dám na Mělník,stejně mi musej dělat rozvody a výměnu olejeWolf píše:se mi ztracela kapalina asi tak v mnozstvi 1dcl za tri mesice
VAZ 2104 1.3 1989
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
hm,hlavně aby to nebylo šup s tim ze skály vlastně je toho víc,co tam potřebuju udělat,ale nechtěl jsem to psát všechno,Plavec by si myslel,že na tom vlastně neni tak zleJmJ píše:nehraj si na to, ze to je "novy" auto a sup s tim na rampu
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Jo to hůř ještě být může. Stačí jen pomyslet na ŘJ, nebo zapalovací blok a podobné lahůdky, jestli mi to vyjde tak ve čvrtek, si zajedu na diagnostiku, už mi přes týden svítí Check Engine, tak se třeba zase něco převratnýho dozvím.radek mb píše:hm,hlavně aby to nebylo šup s tim ze skály vlastně je toho víc,co tam potřebuju udělat,ale nechtěl jsem to psát všechno,Plavec by si myslel,že na tom vlastně neni tak zleJmJ píše:nehraj si na to, ze to je "novy" auto a sup s tim na rampu
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
To snad aby jsi nechaval stat odemcene a s klickem v zapalovani, pokud by to nekdo ukradl, byla by to jiste pro Tebe vyhraplavec píše:Jo to hůř ještě být může. Stačí jen pomyslet na ŘJ, nebo zapalovací blok a podobné lahůdky, jestli mi to vyjde tak ve čvrtek, si zajedu na diagnostiku, už mi přes týden svítí Check Engine, tak se třeba zase něco převratnýho dozvím.