Omezovac otacek

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Omezovac otacek

Příspěvek od Atex »

nevite nekdo neco o tomhle? na nejakem webu sem to nasel i na prodej, stalo to myslim kolem 2-2,5 talire a borci to meli na skodovkach.. nebyl tam zadny popis ani navod k zapojeni
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

No mne sa zda, ze v "komutatore" od bezkontaktneho zapalovania LADA je tiez obmedzovac (cca 6250ot/min, ak sa nemylim). A za taku cenu by si mohol zohnat komplet lada bezkontakt.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Marek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
tak na tohle fakt nebudu odpovidat :-D
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Atex píše:
Marek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
tak na tohle fakt nebudu odpovidat :-D
Napriklad mat obmedzovac na 6000ot na motore s najvyssim vykonm pri 6500 ot je nezmysel. Ine by to bolo s obmedzovacom,ktory sa da nastavit.
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Cory píše:
Atex píše:
Marek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
tak na tohle fakt nebudu odpovidat :-D
Napriklad mat obmedzovac na 6000ot na motore s najvyssim vykonm pri 6500 ot je nezmysel. Ine by to bolo s obmedzovacom,ktory sa da nastavit.
aha to jsem zapomel pripsat, byly tam nastavitelne otacky...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Omezovač otáček je dobrý leda tak pro hluché kteří nemají otáčkoměr nebo pro některé "blon...y" Možná je to dobré pro závodníky jedoucí po šotolině s totálně vyčesaným odhlučněním kastle a helmou a sluchátky na hlavě ale jinak...proč ?
A cena 2ťisíce :shock: to je snad vtip. Počítal jsem rychle , ale tohle zařízení i s možností nastavení + otáčkoměr víjde tak na 150 Kč (materiál) bez otáčkoměru tak na 50 Kč.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Atex píše:
Marek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
tak na tohle fakt nebudu odpovidat :-D
Myslím si,že na otázku Marka by bylo dobré odpovědět . Při překročení max. otáček motoru – zejména při odlehčení kroutícího momentu může dojít k „potkání se“ ventilů s písty ,což má pro motor fatální následky. Je to způsobeno tím ,že ventily se otevírají nuceně vačkou ,ale vracejí se působením pružiny ,která při vysokých otáčkách nestačí ventil vrátit do sedla dříve než doběhne příslušný píst do horní úvrati . Navíc při velmi vysokých otáčkách dochází vlivem pružnosti k odskakování (odrážení se ) ventilů od sedel . Proto mají závodní motory mnohem tvrdší ventilové pružiny ,proto byly vyvinuty víceventilové rozvody (mimo jiné menší hmotnost ventilů) ,proto mají některé vysoce výkonné motory (F1) t..zv. desmodromický rozvod ,kdy jedna vačka ventil otevírá a druhá „natvrdo“ zavírá . Vše je ovšem na úkor životnosti a ceny motoru.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Marek toto jistě ví. I já to vím a moje otázka by zněla naprosto stejně. Kdo přetočí za normální jízdy Ladu tak, že se mu potká ventil s pístem, bude u mě machr. Já např. podržel moji 12-ku na dvojku v podlaze až začala kuckat a dál již nezrychlovala. Tacho na 110Km/h., otáčkoměr padal někde ze 7500ot (koukal jsem až po puštění plynu) a motor se nepotkal. Přičemž motor 1200 nemá (jako ostaní) nedoběh pístu.
Omezovač do vozů Lada mi přijde naprosto zbytečný, protože sériový motor prostě nepřetočíš. A ten, kdo ho přetočí, už musí být fakt hodně velký hovado. Navíc nad určité otáčky již motor stejně tolik netáhne a je lepší přeřadit na vyšší převodový stupeň.

Jinou otázkou je, co se stane, když člověk při vytočeném motoru podřadí - motor se potká. Ovšem toto omezovač otáček stejně nevyřeší.

Toď moj názor. 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

čau Sašo ,
máš perfektní motto ,počítáš rychle ale asi ve starých cenách nebo máš dost "šuplíkových" zásob . Obávám se ,že za 150 Kč bys u dnešních "lupičů" (GM,GES,TESAR) pořídil tak max. krabičku a možná přívodní kablík k tomu omezovači HI .
Oba víme o co jde - měj se fajn .
P.S. proto dnes většina mladých "nebastlí" ,což je obrovská škoda nejen pro ně ,ale pro celou společnost . Učím externě na SPŠE takže vím o čem mluvím .
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Vašátore - nic ve zlém - někdo tam zmiňoval i ho...da a blo....ny ,Myslíš ,že zmínění by nedokázali při "plném plynu" a 110 na dvojku vyšlápnout spojku ?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Zapalovanie od imsoftu ma programovatelne obmedzovacie otacky....
Roman
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Petr HC píše:,počítáš rychle ale asi ve starých cenách nebo máš dost "šuplíkových" zásob
No 12+1 LED , 1x A277 , NE 555 , 1x 1458 , 1x BC337 +asi 10 pasivních součástek a relé tak se tam asi vejdu.
PS: V "šuplíku" toho mám tolik že se nemohu vejít do bytu . Nescháníš něco ? Rád daruji , nebo za :lol: cenu prodám. (třeba A277 mám jich asi 100)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

hm 150kc jo? Saso dam ti 250 :-P
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

a to icko omezuje nekde kolem 6600 :( ja teda tocil zatim jen 6500 :twisted:
a felicii sem kolikrat roztocil k sesti tisicum kde ma omezovac(otackomer ani v jednen nemame :P )
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“