Omezovac otacek
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Omezovac otacek
nevite nekdo neco o tomhle? na nejakem webu sem to nasel i na prodej, stalo to myslim kolem 2-2,5 talire a borci to meli na skodovkach.. nebyl tam zadny popis ani navod k zapojeni
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
No mne sa zda, ze v "komutatore" od bezkontaktneho zapalovania LADA je tiez obmedzovac (cca 6250ot/min, ak sa nemylim). A za taku cenu by si mohol zohnat komplet lada bezkontakt.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
tak na tohle fakt nebudu odpovidatMarek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
aha to jsem zapomel pripsat, byly tam nastavitelne otacky...Cory píše:Napriklad mat obmedzovac na 6000ot na motore s najvyssim vykonm pri 6500 ot je nezmysel. Ine by to bolo s obmedzovacom,ktory sa da nastavit.Atex píše:tak na tohle fakt nebudu odpovidatMarek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Omezovač otáček je dobrý leda tak pro hluché kteří nemají otáčkoměr nebo pro některé "blon...y" Možná je to dobré pro závodníky jedoucí po šotolině s totálně vyčesaným odhlučněním kastle a helmou a sluchátky na hlavě ale jinak...proč ?
A cena 2ťisíce to je snad vtip. Počítal jsem rychle , ale tohle zařízení i s možností nastavení + otáčkoměr víjde tak na 150 Kč (materiál) bez otáčkoměru tak na 50 Kč.
A cena 2ťisíce to je snad vtip. Počítal jsem rychle , ale tohle zařízení i s možností nastavení + otáčkoměr víjde tak na 150 Kč (materiál) bez otáčkoměru tak na 50 Kč.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Myslím si,že na otázku Marka by bylo dobré odpovědět . Při překročení max. otáček motoru – zejména při odlehčení kroutícího momentu může dojít k „potkání se“ ventilů s písty ,což má pro motor fatální následky. Je to způsobeno tím ,že ventily se otevírají nuceně vačkou ,ale vracejí se působením pružiny ,která při vysokých otáčkách nestačí ventil vrátit do sedla dříve než doběhne příslušný píst do horní úvrati . Navíc při velmi vysokých otáčkách dochází vlivem pružnosti k odskakování (odrážení se ) ventilů od sedel . Proto mají závodní motory mnohem tvrdší ventilové pružiny ,proto byly vyvinuty víceventilové rozvody (mimo jiné menší hmotnost ventilů) ,proto mají některé vysoce výkonné motory (F1) t..zv. desmodromický rozvod ,kdy jedna vačka ventil otevírá a druhá „natvrdo“ zavírá . Vše je ovšem na úkor životnosti a ceny motoru.Atex píše:tak na tohle fakt nebudu odpovidatMarek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
Marek toto jistě ví. I já to vím a moje otázka by zněla naprosto stejně. Kdo přetočí za normální jízdy Ladu tak, že se mu potká ventil s pístem, bude u mě machr. Já např. podržel moji 12-ku na dvojku v podlaze až začala kuckat a dál již nezrychlovala. Tacho na 110Km/h., otáčkoměr padal někde ze 7500ot (koukal jsem až po puštění plynu) a motor se nepotkal. Přičemž motor 1200 nemá (jako ostaní) nedoběh pístu.
Omezovač do vozů Lada mi přijde naprosto zbytečný, protože sériový motor prostě nepřetočíš. A ten, kdo ho přetočí, už musí být fakt hodně velký hovado. Navíc nad určité otáčky již motor stejně tolik netáhne a je lepší přeřadit na vyšší převodový stupeň.
Jinou otázkou je, co se stane, když člověk při vytočeném motoru podřadí - motor se potká. Ovšem toto omezovač otáček stejně nevyřeší.
Toď moj názor.
Omezovač do vozů Lada mi přijde naprosto zbytečný, protože sériový motor prostě nepřetočíš. A ten, kdo ho přetočí, už musí být fakt hodně velký hovado. Navíc nad určité otáčky již motor stejně tolik netáhne a je lepší přeřadit na vyšší převodový stupeň.
Jinou otázkou je, co se stane, když člověk při vytočeném motoru podřadí - motor se potká. Ovšem toto omezovač otáček stejně nevyřeší.
Toď moj názor.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
čau Sašo ,
máš perfektní motto ,počítáš rychle ale asi ve starých cenách nebo máš dost "šuplíkových" zásob . Obávám se ,že za 150 Kč bys u dnešních "lupičů" (GM,GES,TESAR) pořídil tak max. krabičku a možná přívodní kablík k tomu omezovači HI .
Oba víme o co jde - měj se fajn .
P.S. proto dnes většina mladých "nebastlí" ,což je obrovská škoda nejen pro ně ,ale pro celou společnost . Učím externě na SPŠE takže vím o čem mluvím .
máš perfektní motto ,počítáš rychle ale asi ve starých cenách nebo máš dost "šuplíkových" zásob . Obávám se ,že za 150 Kč bys u dnešních "lupičů" (GM,GES,TESAR) pořídil tak max. krabičku a možná přívodní kablík k tomu omezovači HI .
Oba víme o co jde - měj se fajn .
P.S. proto dnes většina mladých "nebastlí" ,což je obrovská škoda nejen pro ně ,ale pro celou společnost . Učím externě na SPŠE takže vím o čem mluvím .
No 12+1 LED , 1x A277 , NE 555 , 1x 1458 , 1x BC337 +asi 10 pasivních součástek a relé tak se tam asi vejdu.Petr HC píše:,počítáš rychle ale asi ve starých cenách nebo máš dost "šuplíkových" zásob
PS: V "šuplíku" toho mám tolik že se nemohu vejít do bytu . Nescháníš něco ? Rád daruji , nebo za cenu prodám. (třeba A277 mám jich asi 100)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
a to icko omezuje nekde kolem 6600 ja teda tocil zatim jen 6500
a felicii sem kolikrat roztocil k sesti tisicum kde ma omezovac(otackomer ani v jednen nemame )
a felicii sem kolikrat roztocil k sesti tisicum kde ma omezovac(otackomer ani v jednen nemame )
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009