Spotřeba
Moderátor: Moderátoři
Dneska jsem natankoval auto a vyšla mi spotřeba 14L/100km (málem jsem dostal infarkt). Takže jsem natočil plnou a vzal jsem to z Třebíče k Jaderný el. Dukovany. Klasika celou cestu 4 zřídkakdy 3, rychlost 70-90 (občas 100), vyřazování z kopečka, najíždění kopců zavčas a jen s lehkou nohou... prostě ta nejekonomičtější jízda co umím. K jaderce to trvalo cca 30min, z jaderky do Třebíče zhruba taky. Ještě jsem zajel nakoupit a pak rovnou k pumpě. Dotankoval jsem neskutečných 3,5L ! (do plný nádrže, prostě se tam víc nevešlo u toho samýho stojanu). Po spočítání spotřeby mi vyšlo necelých 6L/100km. Nevěřil jsem tomu a spočítal jsem to znovu a opravdu ano. V autě jsem byl jenom já (pouze řidič). Je mi jasný, že zde rozpoutám nekonečnou diskuzi na téma spotřeba... Obvykle se po městě nevejdu do 9-10L, ale na štrece s prázdným autem se zadařilo. Nutno dodat, že auto je po kompletní generálce, má všechny nový ložiska a celej motor je po go atd... takže asi žádnej velkej valivej odpor a motor s novým karburátorem asi taky dělá svoje. No každopádně jsem si to opravdu nevymyslel. Ta silnice je vcelku rovná a taky nebyl žádnej vítr, víc faktorů už mě nenapadá...ale fakt píšu pravdu!
to Jmj: jj chtělo by to, jenomže já nevydržím vyjezdit celou nádrž tímto stylem jízdy - je to strašný pořád hlídat, abych se plynu jen dotýkal, pořád odhadovat, kdy už vyřadit, a kdy zase zařadit...víš co myslím. Navíc nikde jinde na okrese nemáme rovnou silnici (bez kopců) a navíc těch "6L" bylo na DVA starty (ještě teplej motor čili i bez sytiče) a byly to komplet laboratorní podmínky. Jestli se dostanu do Jedovnice (cca 110km), samo to bude normální jízda tak uvidíme kolik si to veme (snad vydržím na tom nestát). Jsem na to celkem zvědavej - jaká bude spotřeba při normální jízdě na "štrece".
když jedu sto kilometrů po kolínský z Prahy ven, tak do 120 km/h na volných úsecích s dodržování max. rychlosti v obcích, tak mám spotřebu pod 8l. Musím dodat, že když už předjíždím, tak vždy na plný plyn na trojku aby se dalo nakrmit všem Šemíkům.
Když se to drtí po dálnici s ručičkou na 140, tak vidím úbytek paliva na palivoměru téměř on-line , takže si to vezme přes deset zcela určitě.
Ale jsem v klidu, měl jsem půjčenou fabii kombi htp 47kW s klima a při 140 s klima na dálnici to ukazovalo na počítači aktuální spotřebu mezi 8 - 12 podle profilu dálnice. Pověstem majitelů HTP o spotřebě 6l při 150 se nedá věřit
Když se to drtí po dálnici s ručičkou na 140, tak vidím úbytek paliva na palivoměru téměř on-line , takže si to vezme přes deset zcela určitě.
Ale jsem v klidu, měl jsem půjčenou fabii kombi htp 47kW s klima a při 140 s klima na dálnici to ukazovalo na počítači aktuální spotřebu mezi 8 - 12 podle profilu dálnice. Pověstem majitelů HTP o spotřebě 6l při 150 se nedá věřit
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Renault Megane II - kombi
nova htp 51kW po dalnici pri 130km/h ma spotrebu kolem 13ltek píše:když jedu sto kilometrů po kolínský z Prahy ven, tak do 120 km/h na volných úsecích s dodržování max. rychlosti v obcích, tak mám spotřebu pod 8l. Musím dodat, že když už předjíždím, tak vždy na plný plyn na trojku aby se dalo nakrmit všem Šemíkům.
Když se to drtí po dálnici s ručičkou na 140, tak vidím úbytek paliva na palivoměru téměř on-line , takže si to vezme přes deset zcela určitě.
Ale jsem v klidu, měl jsem půjčenou fabii kombi htp 47kW s klima a při 140 s klima na dálnici to ukazovalo na počítači aktuální spotřebu mezi 8 - 12 podle profilu dálnice. Pověstem majitelů HTP o spotřebě 6l při 150 se nedá věřit
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Udělejto to jako já!
Naplňte 2 2-litrový PET flašky, a až vám dojde benzín ( úplně sucho v nádrži ), tak tam vylej jednu PET láhev a jeď ustálenou rychlosti po dálnici. Až se ti zastaví auto, tak budeš vědět kolik jsi ujel na 2l benzínu a z toho trojčlenkou zjistíš spotřebu na 100km a při jaký rychlosti!
A těch zbylých 2litry použiješ na dojetí k nejblizší benzínce
Naplňte 2 2-litrový PET flašky, a až vám dojde benzín ( úplně sucho v nádrži ), tak tam vylej jednu PET láhev a jeď ustálenou rychlosti po dálnici. Až se ti zastaví auto, tak budeš vědět kolik jsi ujel na 2l benzínu a z toho trojčlenkou zjistíš spotřebu na 100km a při jaký rychlosti!
A těch zbylých 2litry použiješ na dojetí k nejblizší benzínce
Super nápad, akorát nemám dálniční známku , jinak kdy je prosím nejmenší provoz na dálnici u Velkýho Meziříčí? (resp. slabší) A jaký máte zkušenosti s kontrolováním dálničních známek policií čr?Štěpán Getsko píše:Udělejto to jako já!
Naplňte 2 2-litrový PET flašky, a až vám dojde benzín ( úplně sucho v nádrži ), tak tam vylej jednu PET láhev a jeď ustálenou rychlosti po dálnici. Až se ti zastaví auto, tak budeš vědět kolik jsi ujel na 2l benzínu a z toho trojčlenkou zjistíš spotřebu na 100km a při jaký rychlosti!
A těch zbylých 2litry použiješ na dojetí k nejblizší benzínce
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Kontrolují se namátkově a poslední dobou málokdy, ale neriskoval bych to, protože pokuta je ooooppppravvduuuuu vysokánská (cena dvou aut?).
Prostě musíš vydržet tu nádrž. Ono to měření na pet lahve totiž taky není ono - auto se nakloní, v nádrži zůstane ještě deci a už to nepojede. A máš hned odchylku až 10%, což je kolem litru co do spotř. na 100km.
Příklad: Když vyjezdíš aspoň půlku nádrže, dejme tomu 20l. Na pumpě se sekneš o litr. Při najetí dejme tomu 200 km. Odchylka je půl litru, ne víc.
Jinak obvyklej rozdíl při tankování 210x je cca 0,25l - když se naučíš tankovat vždycky do půlky hrdla, je chyba téměř nulová. Další faktor způsobující chybu je, že záleží na každým studeným startu a na každým prudším pohybu pedálu, kdy weber chrstne do motoru benzín.
Zkrátka, pokud pojedeš 10x 1l a pokaždý spočítáš spotřebu, můžou ti ty hodnoty hodně lítat (14, 6, 10, 15, 11, ...). Nejblbější metoda, co člověka může napadnout, je počítat průměr z těchhle čísel - nemá to smysl, protože jedna taková základní matematická poučka říká, že chyby měření se sčítají, tj. pokud vyjde průměr 8, může střední chyba vyjít třeba 2l - to znamená, že ve skutečnosti je spotřeba mezi 6 a 10l.
Na druhou stranu, pokud sečteš natankovaný množství a vydělíš počtem ujetých km, vyjde ti skutečný průměr... pravda, ten opravdu skutečný vyjde, až to vynásobíš koeficientem podle proměřování tachometru, což by u 210X mělo být číslo kolem 1,07 - ale na to si nikdo nehraje (u VŠECH aut je to číslo vyšší než 1,03, ale při počítání spotřeby se to stejně neuvažuje).
Prostě musíš vydržet tu nádrž. Ono to měření na pet lahve totiž taky není ono - auto se nakloní, v nádrži zůstane ještě deci a už to nepojede. A máš hned odchylku až 10%, což je kolem litru co do spotř. na 100km.
Příklad: Když vyjezdíš aspoň půlku nádrže, dejme tomu 20l. Na pumpě se sekneš o litr. Při najetí dejme tomu 200 km. Odchylka je půl litru, ne víc.
Jinak obvyklej rozdíl při tankování 210x je cca 0,25l - když se naučíš tankovat vždycky do půlky hrdla, je chyba téměř nulová. Další faktor způsobující chybu je, že záleží na každým studeným startu a na každým prudším pohybu pedálu, kdy weber chrstne do motoru benzín.
Zkrátka, pokud pojedeš 10x 1l a pokaždý spočítáš spotřebu, můžou ti ty hodnoty hodně lítat (14, 6, 10, 15, 11, ...). Nejblbější metoda, co člověka může napadnout, je počítat průměr z těchhle čísel - nemá to smysl, protože jedna taková základní matematická poučka říká, že chyby měření se sčítají, tj. pokud vyjde průměr 8, může střední chyba vyjít třeba 2l - to znamená, že ve skutečnosti je spotřeba mezi 6 a 10l.
Na druhou stranu, pokud sečteš natankovaný množství a vydělíš počtem ujetých km, vyjde ti skutečný průměr... pravda, ten opravdu skutečný vyjde, až to vynásobíš koeficientem podle proměřování tachometru, což by u 210X mělo být číslo kolem 1,07 - ale na to si nikdo nehraje (u VŠECH aut je to číslo vyšší než 1,03, ale při počítání spotřeby se to stejně neuvažuje).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Mě to asi před čtvrt rokem stálo 2000,-Kčdmatej píše:Kontrolují se namátkově a poslední dobou málokdy, ale neriskoval bych to, protože pokuta je ooooppppravvduuuuu vysokánská (cena dvou aut?).
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Po několika měřeních s různejma ladama, jsem došel k názoru, že je lepší to neměřit, dělá se mi špatně.. naposled lada 2103 motor 1,5 12L/100km skákačka po městě.. mimo sotva pod 10L, svižná (tedy trvale plnej) jízda do Jihlavy 16L/100km.. a rozhašený to není, jen má 130 000km.. naštěstí není moje. Jinak nemáte náhodu pocit, že všechny ostatní auta jezděj na vzduch? V posl.době nemůžu vydejchat majitele fábií a jejich 5L/100km, nebo pitomce s feliciema 1,9d a jejich 4L/100km... prostě buď by mi měli být odebrány všechny zkoušky z matematiky, nebo by se měli někteří ulhaní majitelé fabií UKLIDNIT!!!