Spotřeba

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Spotřeba

Příspěvek od popest »

Dobrý den, vlastním VAZ 2107 r.v. 1989. Bylo by možné i za cenu podstatného snížení výkonu snížit spotřebu tak na 7l a méně kombinovaně? Autem uz jezdím jen po městě a spotřeba je neúnosná 12l/100 (motor je ve špatném stavu, ale opravovat se to nevyplatí - dřívější dotaz na mazíní)
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

jasne da nastavenim vole ventilov(som ich mal nastavene na doraz)a mi to zralo menej ako teraz,rozdelovac musi byt nastaveny.atd
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ale no ludia, prosim vas :roll:

neprestavam zasnut, asi ma nikdy neprestanete udivovat. :?

popest, motor, ktory je v zlom stave, ale neoplati sa opravovat v ziadnom pripade nemoze mat spotrbu 7 litrov, ani keby si sa rozkrajal.

a janci, s takymi "upravami" sa radsej nikde "nechval". Zmensenie ventilovej vole ma za nasledok podpalenie ventilov a pri nastaveni na studenom motore bez vole, velmi rychlo... A aby to znizilo spotrebu to uz je len pekna hovadina :axe:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Petanek2101
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petanek2101 »

janci píše:jasne da nastavenim vole ventilov(som ich mal nastavene na doraz)a mi to zralo menej ako teraz,rozdelovac musi byt nastaveny.atd
:roll: tak toto je dobrej džouk,takovou kravinu jsem dlouho nečetl :lol:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9341
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Majo, vystihl jsi to přesně!

"Starýho psa, novejm kouskům nenaučíš"

A pokud chceš ze svého špatného motoru udělat ještě horší, seřiď si vůle dle Janci :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Re: Spotreba

Příspěvek od popest »

Nelze nějak nastavit karburátor? Slyšel jsem o případu, ale to bylo u Š. 125, něco jako "jezdit na jednu komoru", spotřeba velice nizka, ale do kopce to skoro nejelo.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9341
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak samozřejmě spotřebu velice ovlivníš správným seřízením a těžkou-lehkou nohou na plynu. Blokovat druhou komoru u karburátoru 2107 nemá pražádný význam. Otvírá se ti automaticky podle podtlaku v sacím potrubí a sešlápnutí pedálu plynu. Tudíž pokud budeš jezdit s lehkou nohou, druhá komora se ti vůbec neotevře!
popest píše:"jezdit na jednu komoru"
= jezdit s lehkou nohou
Tudíž bych v první řadě seřídil karburátor, předstih, ventily (na správné vůle!) ... a jezdil s lehoučkou nohou. Moje 2101 má spotřebu po městě taktéž podobně vysokou, na dlouhé trasy však není problém jet za 7,5l/100Km při svižné jízdě.

Pokud tě po seřízení ani tak spotřeba nebude uspokojovat, slyšel jsem třebas o namontování jednokomorového karburátoru ze škody 100 ... auto jezdilo se spotřebou, ale i výkonem jako škoda 100 ... ovšem nevím, jak by to fungovalo na motoru 1500ccm. Osobně bych podobnou blbost nedělal...
Naposledy upravil(a) Vašátor dne sob bře 24, 2007 12:38, celkem upraveno 1 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Majo píše: a janci, s takymi "upravami" sa radsej nikde "nechval". Zmensenie ventilovej vole ma za nasledok podpalenie ventilov a pri nastaveni na studenom motore bez vole, velmi rychlo... A aby to znizilo spotrebu to uz je len pekna hovadina :axe:
mozno som to zle napisal
nastavovanie ventilových voli za studena medzi vackami a vahadlami,ako udava vyrobca a pomocou skarometra tak,ze ten skarometer sa vytahuje z ich zovretia tazsie.

po dobrom nastaveni mne osobne sa snizila spotreba,aj motor bol tichucky(ked bol zohriaty ani ho skoro pocut nebolo)
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Vašátor píše: Tudíž bych v první řadě seřídil karburátor, předstih, ventily (na správné vůle!) ... a jezdil s lehoučkou nohou. Moje 2101 má spotřebu po městě taktéž podobně vysokou, na dlouhé trasy však není problém jet za 7,5l/100Km při svižné jízdě.
Ako aj v meste sa da jazdit aj za 9l, ale vsetci vodici za tebou by ta asi zabili
Naposledy upravil(a) janci dne sob bře 24, 2007 12:40, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9341
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

janci píše: po dobrom nastaveni mne osobne sa snizila spotreba,aj motor bol tichucky(ked bol zohriaty ani ho skoro pocut nebolo)
Píšeš správně "po dobrém nastavení" spotřeba vážně klesne. Ovšem ne nastavením vůlí na těsno ... nedejbože natvrdo.
janci píše: Ako aj v meste sa da jazdit aj za 9l, ale vsetci vodici za tebou by ta asi zabili
To už ale není můj problém ... spotřebu to ovlivní ... Blokování druhé komory rovněž způsobí přesdržku od ostatních řidičů ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Vašátor píše: Píšeš správně "po dobrém nastavení" spotřeba vážně klesne. Ovšem ne nastavením vůlí na těsno ... nedejbože natvrdo.
Hold sorry som to nejasne napisal. ja to nastavujem podla knizky od IVAN Škoda "Ziguli.LADA"
ale ked je motor studeny sa mozem aj roztrhat vzdy to bude 9l

A teraz to mam nastavne podla lasera(nejaky stroj na nastavovanie vole ventilov), a pri urcitych otackach (fakt teraz tipnem) ,,myslim si ze pri 2000-2500 na cca 2sekundy na 4prevodovom stupni je pocut jemny cinkotavy zvuk. Par ludi mi povedalo, že dany zvuk znamena,že je to dobre nastavene.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Nestavalo sa vam,ze ked ste dotiahly poistnu skrutku na vahadle,ze sa vam odmerana vola zmenila?

regulacnou skrutkou som si nastavil skaru podla skarometra a dotiahol som to nasledne poistnou, a danu volu som si znovu pre istotu znova meral a sa mi sem tam zmenila skara,(asi to bude tym,ze medzi klucom a maticou je ista vola,fakt neviem)
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

janci píše:Nestavalo sa vam,ze ked ste dotiahly poistnu skrutku na vahadle,ze sa vam odmerana vola zmenila?
Jo, to se stava. Clovek si s tim musi chvilku hrat, nez to ma nastaveny tak, jak to ma byt.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Střelec VFTS
Příspěvky: 13
Registrován: sob led 06, 2007 18:20
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Střelec VFTS »

Pro Popesta - pokud máš motor ve špatném stavu,nedříve ho pořádně zkus seřídit , ale nějakou velkou usporu pohonných látek si neslibuj- Vašátor má fakt pravdu. :wink: :D
Střelec VFTS
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6514
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

A nebu nejlepsi tomu motoru treba odrezat 1 - 2 valce? nebo z auta zahodit vsechny dvere. bude pak lehci a usetrite palivo.

nez dumat po vecerech, jak motoru priskrtit palivo, tak bych dumal nad tim, jak motor spravne seridit, zajistit, aby se vsechna kola tocila volne atd. a mozna zapremyslet nad stylem jizdy.

dale pak je nutne si uvedomit, v jakem jizdnim rezimu auto provozuju. ono i slovo "po meste" ma ruzny vyznam. je rozdil jezdit "po meste" Brno a "po meste" treba Kromeriz. Po Brne se jede treba aspon 5 km, po Kromerizi se jezdi 1 - 2 km. A pokud je hnusne, zima a jezdim 1 km za pul dne, tak nemuzu cekat, ze motor pojede za 8 litru.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“