Ozon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Cory píše:Ja som ho prefukoval pumpou z auta-teda ja som drzal a kamarat makal :mrgreen:
Ja som po nastriekani auta, prefukal cely karburator 6atmosferami. a Hla hned mal motor stabilne otacky:D xixi

Bol tam asi nejaky sajrajt.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Jelen píše:Ne, je bez ekonomizeru, falesny vzduch neprisava, ma nova tesneni a kdyz jsem ho daval na auto, podmaznul jsem ho jeste trosicku vazelinou. Kdyz zatocim sroubek smesi, take se vesele toci dal. S predstihem nehyba, protoze tam mam stary rozdelovac bez podtlaku.

ale to by nevysvetlovalo cukani za jizdy. Kdyz povytahnu trosicku sytic, tak to prestane, kdyz ho vytahnu vic, tak to znova cuka. Ale podotykam, ze jsem karburator cistil a ani pred cistenim v nem zadna spina nebyla.
Poškubávání má většinou na svědomí zapalování a ne karbec, u něj by to bylo možný jen kdyby teklo málo benzínu což u tebe když jsi ho čistil asi moc nehrozí, spíše špatně nastavený předstih (možná jsi natankoval nějakej míň kvalitní benzín nebo byl kapánek zvodnatělej) vzhledem k palivu, zle nastavený rozdělovač má většinou za následek to, že štelovasí šroubky na karburaci nemají nějaký moc vliv na chod motoru. A na to by ukazoval i ten sitič, obohatíš tim směs a ta pak může chytnout i dřív při udělání potřebné práce v motoru.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Díky, vyzkousim :)
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Cory píše:Ja ju mam tiez a mozem povedat,ze 2.komora sa moze otvorit uz pri 90ke,ked na to slapes,alebo sa nemusi otvorit ani pri 110ke.
Nemohl bys mi prosím poradit, nebo nejlíp vyfotit jak máš udělanou kontrolku druhé komory? Chtěl bych si to taky udělat ale nemám tušení, jak bych to tam nabastlil.
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Jasne :wink: No problema, len musis do mna dobiedzat, aby som na to nezabudol :D Samotnu kontrolku napojis tak, ze vezmes "+" zo spinacej skrinky (aby do toho isla šťava až po zapnuti zapalovania) a minus vezmes z dobastleneho spinaca na karburatore.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mam otazku.Skusal uz niekto z vas prerobit podtlakove otvaranie 2.komory na mechanicke?Len tak ma to napadlo a mozno to vyskusam urobit.Ked som pozeral na Webera a Ozona, tak by sa dali pouzit suciastky z webera.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Tak potom tam můžeš rovnou dát webra, jestli chceš přerubávat ozona na mechanické ovládání, jediná výhoda bude ve spořiči, tj. uzavření benzínu pro brždění motorem, nevíhoda bude v otevření druhé komory i při takovém sacím podtlaku v karburátoru, který nedokáže dodávané palivo účině rozptýlit- využít, takže ti to bude občas odkapávat trubičkou. Když by jsi to chtěl dělat kůli dinamice a výkonu určitě rovnou webra. Za cenu spotřeby paliva.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mam kontrolku na 2. komoru, takze videl by som,kedy by sa mi otvorila.Jednak by som chcel prerobit ozona kvoli ekonomizzeru. A mozno ma ozon na 1. komoru lepsiu spotrebu ako weber.No este uvidim, ze co a ako.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Cory píše:Mam otazku.Skusal uz niekto z vas prerobit podtlakove otvaranie 2.komory na mechanicke?Len tak ma to napadlo a mozno to vyskusam urobit.Ked som pozeral na Webera a Ozona, tak by sa dali pouzit suciastky z webera.
http://ladaklub.com/myso/upravy/ozon_mechanik/index.php
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Takze uz mam karburator "webozo" :) .Na vrch som dal orezany filterbox do 1/2 a 3-kontaktne sviecky. Zrychlenie mojej 1,3ky sa posunulo z 19s na 15s :shock: .Samozrejme si to na 2 komory cuca, ale este prerobim spinac kontrolky 2. komory a myslim, ze s lahkou nohou by sa dala dosiahnut normalna "ozonova" spotreba.A aby som nezabudol, na 2. komore vymenim vzdusnik z 170 na 150 a trysku 162 na 135. 8)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Cory, nějak nevím, jaký je rozdíl v tom, jestli se Ti 2. stupeň otevře naplno mechanickým ovládáním nebo podtlakem. Ta " díra" je pořád stejná, ne? Tedy i efekt, jaký to v motoru v daný moment vyvolá. Možná ta mechanika to otevře o vteřinku dříve. :wink: Jinak ta kontrolka 2. stupně je zajímavá. Že by nová varianta " hladového oka"?
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Ee, podtlakom sa otvori niekde az pri 4000ot, kdežto ja ju mozem hocikedy. Naozaj je to dynamickejsie, ale urcite za cenu spotreby, ale v niektorych kritickych situaciach je to urcite na nezaplatenie.Nikdy som na 4ke tak rychlo nezrychloval v rozmedzi 80-120km/h.
A kontrolka je na to,aby buzerovala :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Jasně, že ti tam poteče víc benzínu, ale jak efektivně se spálí je druhá věc, jestli jsi ti dělal kůli zrychlování pod těma 4tis, tak je to blbost, od čeho by pak vymysleli převodovku, v osumdesáti je to na trojku při akceleraci a ne dusit čtyřku, přijde mne to jako když jsem a dachlu lehce líznul trysky výstružníkem na autogen, taky to jelo jako kráva :lol: , spotřeba mě od toho odradila.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Cory píše:Jasne :wink: No problema, len musis do mna dobiedzat, aby som na to nezabudol :D Samotnu kontrolku napojis tak, ze vezmes "+" zo spinacej skrinky (aby do toho isla šťava až po zapnuti zapalovania) a minus vezmes z dobastleneho spinaca na karburatore.
Tak se připomínám :) . Můžeš mi (nebo kdokoli jiný kdo s tím máte zkušenost) nafotit a popsat, jak vyrobit spínač otevření 2. komory na OZONa? Karburátor půjde ven, tak bych to rád přidělal, páč jinak k tomu je dóóóst blbej přístup.
Díky 8) .
A ještě jeden dotaz: Jak efektivně vyčistit karburátor od bordelu z odvětrání klikovky a dalších usazenin a nečistot? Četl jsem tu něco o vyvaření v octu či co. Poraďte někdo please. Když se to vyvařuje, je nutný ho celý rozebrat, nebo stačí sundat víko s plovákem a vyvařit to jako komplet?
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

No, dobre ze si pripomenul :) Ozon som prerobil na mechanicke otvaranie 2. komory, takze uz to nevyfotim, ale dam tu foto od Mysa:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“