auta se vstrikiovanim maji taky "sytic". pri studenem motoru to tam dava vic benzinu a ma to vyssi volnobeh. v lete to prestane rychleji v zime delsi dobu. proste nez se to zahrejem.choleva píše:..... Nevím, jestli máte stejný problém, ale na mém vozidle po nastartování studeného motoru to dlouho drží v otáčkách.......
Alternátor - nefunguje
Moderátor: Moderátoři
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Kondik v nabijacom okruhu byt nema ale to plati len o VAz 2101 az 2106 A vsetkom co ma vybracny regler... totiž vplyvom kondiku by mohlo dojst k zvysenemu opalovaniu kontaktov a naslednemu zlepeniu...potom by to dobijalo bud vela alebo malo. NA altikoch s elektronickym reglerom sa kondik nachadza... koli znizeniu rusenia.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nechci zakládat nové téma tak to dávám sem.
Poznatky z měření elektronického regulátoru vozu VAZ 21044i typ 361.3702 14,0V 5A r.v.05.96 .
Ačkoli jsem to nečekal regulátor přestává napájet buzení přesně !!! na 14,02V
V autě mám bateriji (omylem) Varta BLUE DINAMIC která je určena pro vozy s vyšším napájecím napětím (14,8 V ) čili pořád jezdím s "polo" nabitou baterijí.A myslím si že ani u normální bateriji by nezaškodilo vyšší nabíjecí napětí,zvláště při kratších cestách a stálém svícení.
Napadlo mě domluvit regulátoru a přimět ho opustit hranici 14 V . Po10ti minutách skoušení a měření byla úprava na světě. V místě s novým cínem na fotce se spoj přeruší a vloží se tam dioda mezi kostru a vývod regulátoru s úbytkem napětí buď 0,2 nebo 0,7V . Musí snést proud 5A teče přes ní budící proud . A regulátor zvedne ochotně rosah regulace.
Poznatky z měření elektronického regulátoru vozu VAZ 21044i typ 361.3702 14,0V 5A r.v.05.96 .
Ačkoli jsem to nečekal regulátor přestává napájet buzení přesně !!! na 14,02V
V autě mám bateriji (omylem) Varta BLUE DINAMIC která je určena pro vozy s vyšším napájecím napětím (14,8 V ) čili pořád jezdím s "polo" nabitou baterijí.A myslím si že ani u normální bateriji by nezaškodilo vyšší nabíjecí napětí,zvláště při kratších cestách a stálém svícení.
Napadlo mě domluvit regulátoru a přimět ho opustit hranici 14 V . Po10ti minutách skoušení a měření byla úprava na světě. V místě s novým cínem na fotce se spoj přeruší a vloží se tam dioda mezi kostru a vývod regulátoru s úbytkem napětí buď 0,2 nebo 0,7V . Musí snést proud 5A teče přes ní budící proud . A regulátor zvedne ochotně rosah regulace.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Díky! Saša opět nezklamal!
Zrovna jsem poslední dobou nad tím samým problémem přemýšlel. A sice, chci zvýšit trošku nabíjecí napětí, právě někam k hodnotě 14,5 - 14,9V Přece jenom potom světla svítí o chloupek líp. Stejně se po připočtení úbytků na přechoďácích něco ztratí, takže spíš bych to chtěl jako kompenzaci. Teď jen ještě vymyslet, jak tento systém naroubovat na můj alternátor s vestavěným reglerem.
Ještě upřesňující dotaz: úbytek na diodě musí být dodržen přesně? Co se stane, když použiju diodu s úbytkem 0,5-0,6V ? Dle logiky věci by se mělo nabíjecí napětí zvýšit o velikost úbytku na diodě, ne? Nebo platí něco jiného?
Zrovna jsem poslední dobou nad tím samým problémem přemýšlel. A sice, chci zvýšit trošku nabíjecí napětí, právě někam k hodnotě 14,5 - 14,9V Přece jenom potom světla svítí o chloupek líp. Stejně se po připočtení úbytků na přechoďácích něco ztratí, takže spíš bych to chtěl jako kompenzaci. Teď jen ještě vymyslet, jak tento systém naroubovat na můj alternátor s vestavěným reglerem.
Ještě upřesňující dotaz: úbytek na diodě musí být dodržen přesně? Co se stane, když použiju diodu s úbytkem 0,5-0,6V ? Dle logiky věci by se mělo nabíjecí napětí zvýšit o velikost úbytku na diodě, ne? Nebo platí něco jiného?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Přesně tak jak jste napsali tak to funguje.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Koľko V (ideál) na voľnobehu by som mal namerať na baterke a koľko V by mal dávať alternátor pri zapnutých svetlách ? Chcem aby sa mi baterka dobíjala trocha lepšie ale najprv to musím zistiť či tam mám niečo upravovať alebo nie.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Při volnoběhu se neměří dobíjecí soustava. Napětí při volnoběhu velmi kolísá se zátěží a je dané především stavem baterie. páč alternátor je na spodní hranici otáček od kterých začíná dobíjet a sotva stačí (zpravidla ale NE) pokrýt potředy zapalování.Marek89 píše:Koľko V (ideál) na voľnobehu by som mal namerať na baterke a koľko V by mal dávať alternátor pri zapnutých svetlách ? Chcem aby sa mi baterka dobíjala trocha lepšie ale najprv to musím zistiť či tam mám niečo upravovať alebo nie.
Napětí při provozních otáčkách třeba 3000 by mělo být v rosahu13,8-14,2 (měřeno ma bateriji)po delší jízdě cca10km a rosvícená světla na tohle napětí nemají skoro vliv protože altík je schopen pří těchto otáčkách (6000 ot/min páč se točí 2x rychleji díky převodu)pokrýt daleko vyšší odběr.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Saša, skúšal som voľnobeh mam cca 800 ot.min. Voltmeter v aute ukazuje v prvom zelenom poli aj so svetlami, pri cca 1200 - 1300 ot.min už ide ručička na rozhranie zelených polí. Možno som to zle napísal (myslím ten prvý príspevok), kedy zistím, že mi ide viac štavy z baterky a môže vôbec nastať taký stav ?
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!