Denní světla: zapojení, použití, vyhláška, diskuze
Moderátor: Moderátoři
Co termistor 10R/5A do serie? Mozna nizzsi hodnotu odporu, jde o to pri jak velky teplote je ten odpor tak maly, ze ubytek napeti se na intenzite sviceni uz neprojevi. Ale zase musi byt takovy aby vubec tu spicku dokazal dostatecne snizit. Nevim jak moc velky spicky tam vznikaj.Dusan píše:NO ja som to chcel riesit pomalim nabiehanim napetia pri zapnuti svetiel. Aby sa obmedzil prudovy naraz kym sa nazhavia vlakna... mosfet a kondik to zatial nezvlada a koomplikovat sa mi to nechce....
Termistor pro omezení proudového nárazu se používá např. u výkonových transformátorů, tudíž by neměl být problém ho použít i u rozsvěcování světel. Já pro měkký náběh trafa použil termistor s označením NTC 3.4A -> NTC je označení termistoru u kterého odpor s vzrůstající teplotou klesá. Termistor nijak zvláštně nehřeje, není potřeba ho chladit, ani na něj nějaký chladič přidělávat.
Výběr termistorů třeba zde http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?sada=1&str=2&skupina=-10&klic=ntc&kod=&od=0&do=100000&razeni=Kat_cislo&rozsah=vse2
Výběr termistorů třeba zde http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?sada=1&str=2&skupina=-10&klic=ntc&kod=&od=0&do=100000&razeni=Kat_cislo&rozsah=vse2
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Tak mám na stole tři termistory , dva jsou z impulsních zdrojů 230/12V-20 a 30A a třetí z mikrovlnky musím si přinést baterku z auta páč zdroj mi dá jen 4A . Do neděle dám vědět jak to dopadlo. Žárovka klasika H4 .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Já také. Takže :žárovka H4 , baterie gelová 12V/7,2Ah , termistor NTC 10 , měřák metex M-3850 , teplotní čidlo-termočlánek K-typ , různé kabely .popest píše:Tak tohle me taky zajima. Jsem zvedav, jak to dopadne....
Podmínky: Teplo světlo sucho bezvětří do ouška rádio beat skrátka doma .
Výsledek : Žárovka krásně pomalu nabíhá trvá to cca osum vteřin než termistor ustálí teplotu 140°C !!! Bohužel ale i po zahřátí je na něm úbytek napětí cca1V a na svitu žárovky je to hodně znát . Hodnota odporu za tepla 0,2 ohm se zprvu zdála zanedbatelná ale to by platilo při mnohem vyšším napětí. (I x R)... 5A x 0,2 ohm = 1 V !!!
Jinak : Proud H-4 potkávací 4,43A , Dálková 5,1A napětí při zátěži přesně 12,03V.
Závěr : Do auta v zapojení termistor-žárovka NEPOUŽITELNÉ a to nemluvím o pomalé reakci na přepínání dálková/podkávací . Čekal jsem víc !!!
PS : Znovu jsem se přesvětčil o nutnosti dokonalých (bez přechoďáku)spojů neb to "odskákal" jeden měříci hrot (rostekl se) . Vlivem lidské omylnosti jsem ukoncil život 20ti Amp. pojistce v měřáku (už je přemostěna vhodným drátem) poněvač jsem omylem měřil skratový proud baterie !!! (je velký)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Aká bol nábehový prúd pri H4 stretávacie ?
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Při prvním zapnutí (termistor cca 26°C) 0,46A . Pak divnou paprťálou rychle stoupá. Chtěl jsem dát i graf z něření sle mám nový počítač a tam nepasuje komunikační kabel od metexu.Marek89 píše:Aká bol nábehový prúd pri H4 stretávacie ?
Pokud myslíš bez termistoru tak to jedině výpočtem páč rychlost vzorkování je pro tyto účely malá. (U / R)
PS: vlákno za studena po.0,15 ohm dá. 0,12 (neberte to jako přesné číslo )tyhle malé hodnoty se měří jiným přístrojem (mili ohmetrem)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
nejsem elektromechanik a tento sektor světa je mi cizí, ale co kdyby jste dali ty termistory dva paralerně - jen teoreticky by se snížil počáteční odpor a konečný úbytek napětí by byl také nižší ne ???Saša píše:akže :žárovka H4 , baterie gelová 12V/7,2Ah , termistor NTC 10 , měřák metex M-3850 , teplotní čidlo-termočlánek K-typ , různé kabely .
Podmínky: Teplo světlo sucho bezvětří do ouška rádio beat skrátka doma .
Výsledek : Žárovka krásně pomalu nabíhá trvá to cca osum vteřin než termistor ustálí teplotu 140°C !!! Bohužel ale i po zahřátí je na něm úbytek napětí cca1V a na svitu žárovky je to hodně znát . Hodnota odporu za tepla 0,2 ohm se zprvu zdála zanedbatelná ale to by platilo při mnohem vyšším napětí. (I x R)... 5A x 0,2 ohm = 1 V !!!
Jinak : Proud H-4 potkávací 4,43A , Dálková 5,1A napětí při zátěži přesně 12,03V.
Závěr : Do auta v zapojení termistor-žárovka NEPOUŽITELNÉ a to nemluvím o pomalé reakci na přepínání dálková/podkávací . Čekal jsem víc !!!
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
To máš samozřejmně pravdu a hnedle večer mne to napadlo jak vyzbude čas tak to skusím třeba i s pěti. Zaujal mne ale vávrh popesta na obvod stabilizace napětí možná...pokud zbyde čas - uvidím. . Přeci jen mám auto hodné těhle úprav ve fázi více než totální rozborky.Lada 21053 píše:jen teoreticky by se snížil počáteční odpor a konečný úbytek napětí by byl také nižší ne ???
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Teoreticky: Proud se rozdělí, termistory začnou méně hřát a svůj odpor lehce zvýší a nula od nuly pošla a nebo taky ne Saša je má v packách, třeba to zkusí. Vzdejte to kupte si xenony . Nevím já bych do světel necpal takové věcičky, náhodou se to po nějaké době vyhřívání unaví a o půlnoci zhasnou světla a pošleš to do stromu, navíc ten pomalý náběh při přepínání dálková potkávací, to by jsi musel udělat potkávací vlákno na trvalo. To ty H4 tolik stojí?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107