Měření kompresních tlaků
Moderátor: Moderátoři
- Marcel
- Příspěvky: 1122
- Registrován: ned led 15, 2006 19:58
- Bydliště: Hajnice u trutnova
- Kontaktovat uživatele:
podivej se na to doma pořadně třeba to maš doma ani o tom neviš
za mnou přišel děda že ten kram na měřeni pneu nejak blbne a ejhle čim to měřil
za mnou přišel děda že ten kram na měřeni pneu nejak blbne a ejhle čim to měřil
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
janci píše:lebo mi to uplne pripada ako tlakomer co mame,Skoro fakt rovnake.
vsak ono to je v podstate to same, akorat ma hranici 15Bar, a ma jiny nastavec.. (jak uz psal Stanley gumovy kuzel) staci lehce pritlacit a otocit bud starterem nebo klikou..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Uz som raz dostal dobru slehu:DHurikán píše:Když to pořádně přitlačíš, tak nikoliv. Nezdá se to, ale zase to není tak šílený tlak. Ještě doporučuju odpojit VN kabel od cívky, aby to případně s tebou nezacvičilo.janci píše:BTW ten tlak vo valci ti to nevytlaci?
No lebo mam na kompresore tlak 8barov.a musim pekne pritlacit,aby som to udrzal.
Inak super vec. NEMUSIM NIC VYMYSLAT
a este sa to pekne zastavi na tej hornej hranici. PARADA.
Btw pri akom tlaku je to na vybrus? Berme do uvahy,ze rozdiely nie su velke medzi valcami.
V knizke mam pisane,ze po prejdeni prvych 50tisic km,klesnu tlaky priblizne o 0,049MPA
tak pri 150 000 by som mal mat aspon 1,053.co asi odpoveda tomu co mi nameral xlapik.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Já si myslím, že motor s kompresním tlakem vyšším než 10 Bar je dobrý. Samozřejmě pokud je tlak ve válcích pod touto hodnotou, motor ztrácí pružnost, má vyšší spotřebu a potřebuje zpravidla jiné seřizovací hodnoty než motor v dobrém stavu.
Měřič komprese, který tu Roman uvádí na obrázku, mám doma taky a musím říci, že pro informativní měření stavu motoru je naprosto dostačující. Používám ho na zážehové motory úplně běžně a nemám problém (pokud nechci měřit tlaky na motoru 1,8i v Ladě 21044 Luďka Musila ).
Samozřejmě naftové motory se tímto měřičem měřit nedají, a to ze dvou zásadních důvodů:
Za prvé - motory mají vysoký stupeň komprese (zpravidla 18:1 - 23:1) a tudíž kompresní tlaky se pohybují kolem 30 - 40 Bar.
Za druhé - při měření takového tlaku již není možné měřič udržet pouhým přitlačením rukou. Je nutné mít pevné závitové spojení (měřič se šroubuje zpravidla do otvoru pro žhavicí svíčku).
Měřič komprese, který tu Roman uvádí na obrázku, mám doma taky a musím říci, že pro informativní měření stavu motoru je naprosto dostačující. Používám ho na zážehové motory úplně běžně a nemám problém (pokud nechci měřit tlaky na motoru 1,8i v Ladě 21044 Luďka Musila ).
Samozřejmě naftové motory se tímto měřičem měřit nedají, a to ze dvou zásadních důvodů:
Za prvé - motory mají vysoký stupeň komprese (zpravidla 18:1 - 23:1) a tudíž kompresní tlaky se pohybují kolem 30 - 40 Bar.
Za druhé - při měření takového tlaku již není možné měřič udržet pouhým přitlačením rukou. Je nutné mít pevné závitové spojení (měřič se šroubuje zpravidla do otvoru pro žhavicí svíčku).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
To janci:
Pro měření kompresních tlaků u Lady je nutné dodržet několik důležitých předpokladů, jinak měření nebude přesné.
1) především je nutné mít správně seřízené vůle ventilů
2) před měřením je nutné motor ohřát na provozní teplotu tak, aby voda i olej v motoru měly teplotu minimálně 80°C (lépe až 100°C). Je tedy potřeba ujet alespoň 30 km vzdálenost běžným stylem jízdy (v zimě až 50 km).
3) ihned po ukončení jízdy je třeba vymontovat všechny zapalovací svíčky
4) následně se provádí měření tlaků v jednotlivých válcích (je k tomu potřeba pomocník). Jeden člověk přitlačí měřič do otvoru svíčky tak, aby pevně a vzduchotěsně dosedal do kruhového otvoru. Pomocník sešlápne plný plyn a klíčkem otočí do polohy START. Startérem roztáčí motor tak dlouho, dokud ručička na měřiči stoupá (zpravidla je potřeba 10 až 15 otáček motoru). Maximální hodnota, kterou měřič ukáže, je hodnota kompresního tlaku válce.
5) stejným způsobem se postupuje u dalších tří válců
- přehnaně důslední lidé si ještě před měřením demontují víko vzduchového filtru, aby motor dostal co možná největší množství vzduchu (ale není to nutné - pokud je vzduchový filtr v pořádku, výsledek to nijak neovlivní).
Mnoho zdaru...............
Pro měření kompresních tlaků u Lady je nutné dodržet několik důležitých předpokladů, jinak měření nebude přesné.
1) především je nutné mít správně seřízené vůle ventilů
2) před měřením je nutné motor ohřát na provozní teplotu tak, aby voda i olej v motoru měly teplotu minimálně 80°C (lépe až 100°C). Je tedy potřeba ujet alespoň 30 km vzdálenost běžným stylem jízdy (v zimě až 50 km).
3) ihned po ukončení jízdy je třeba vymontovat všechny zapalovací svíčky
4) následně se provádí měření tlaků v jednotlivých válcích (je k tomu potřeba pomocník). Jeden člověk přitlačí měřič do otvoru svíčky tak, aby pevně a vzduchotěsně dosedal do kruhového otvoru. Pomocník sešlápne plný plyn a klíčkem otočí do polohy START. Startérem roztáčí motor tak dlouho, dokud ručička na měřiči stoupá (zpravidla je potřeba 10 až 15 otáček motoru). Maximální hodnota, kterou měřič ukáže, je hodnota kompresního tlaku válce.
5) stejným způsobem se postupuje u dalších tří válců
- přehnaně důslední lidé si ještě před měřením demontují víko vzduchového filtru, aby motor dostal co možná největší množství vzduchu (ale není to nutné - pokud je vzduchový filtr v pořádku, výsledek to nijak neovlivní).
Mnoho zdaru...............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
coze?? to slysim poprve teda.. podle mne staci klikou, kdyz de tezko odsroubuju ostatni svicky ne? pokud se pletu tak mne opravte, ale najdu polohu kdy jsou oba ventily zavrene a jednou protocim ee?Hurikán píše: Tak teda nevím, ale to bys musel točit jak vzteklej, abys něco naměřil. Chce to sešlápnout plný plyn a chvíli točit. cca 3-5 vteřin.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn