Měření kompresních tlaků

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Pozri si ten obrazok :twisted: , budik je do 16 a do valca to strkas tym gumenym konusom. Je to merak kompresie, Marek mal na zraze aj lepsi, ten zapisoval aj hodnoty, ale taky za 3kila nekupis. Toto sa vyraba uz aspon tridsat rokov a meria sa s tym kompresia vo valcoch!!!, nie tlak v pneumatikach.
Roman
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

OKI OKI:D
lebo mi to uplne pripada ako tlakomer co mame,Skoro fakt rovnake.
BTW ten tlak vo valci ti to nevytlaci?
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Marcel
Příspěvky: 1122
Registrován: ned led 15, 2006 19:58
Bydliště: Hajnice u trutnova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel »

podivej se na to doma pořadně třeba to maš doma ani o tom neviš
za mnou přišel děda že ten kram na měřeni pneu nejak blbne a ejhle čim to měřil :lol:
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS :)
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Marcel píše:podivej se na to doma pořadně třeba to maš doma ani o tom neviš
za mnou přišel děda že ten kram na měřeni pneu nejak blbne a ejhle čim to měřil :lol:
Ten je isto na pneu:D lebo s tym meram tlaky. Ale vyzera na 90%rovnako.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

janci píše:lebo mi to uplne pripada ako tlakomer co mame,Skoro fakt rovnake.

vsak ono to je v podstate to same, akorat ma hranici 15Bar, a ma jiny nastavec.. (jak uz psal Stanley gumovy kuzel) staci lehce pritlacit a otocit bud starterem nebo klikou..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

janci píše:BTW ten tlak vo valci ti to nevytlaci?
Když to pořádně přitlačíš, tak nikoliv. Nezdá se to, ale zase to není tak šílený tlak. :wink: Ještě doporučuju odpojit VN kabel od cívky, aby to případně s tebou nezacvičilo. :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ked mas slusnu kompresiu nestaci "lehce pritlacit" , musis poriadne pritlacit :D
Roman
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Atex píše:...nebo klikou..
:shock: :shock: Tak teda nevím, ale to bys musel točit jak vzteklej, abys něco naměřil. :D Chce to sešlápnout plný plyn a chvíli točit. cca 3-5 vteřin.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Roman
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Hurikán píše:
janci píše:BTW ten tlak vo valci ti to nevytlaci?
Když to pořádně přitlačíš, tak nikoliv. Nezdá se to, ale zase to není tak šílený tlak. :wink: Ještě doporučuju odpojit VN kabel od cívky, aby to případně s tebou nezacvičilo. :D
Uz som raz dostal dobru slehu:D
No lebo mam na kompresore tlak 8barov.a musim pekne pritlacit,aby som to udrzal.
Inak super vec. NEMUSIM NIC VYMYSLAT :D
a este sa to pekne zastavi na tej hornej hranici. PARADA.

Btw pri akom tlaku je to na vybrus? Berme do uvahy,ze rozdiely nie su velke medzi valcami.

V knizke mam pisane,ze po prejdeni prvych 50tisic km,klesnu tlaky priblizne o 0,049MPA

tak pri 150 000 by som mal mat aspon 1,053.co asi odpoveda tomu co mi nameral xlapik.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já si myslím, že motor s kompresním tlakem vyšším než 10 Bar je dobrý. Samozřejmě pokud je tlak ve válcích pod touto hodnotou, motor ztrácí pružnost, má vyšší spotřebu a potřebuje zpravidla jiné seřizovací hodnoty než motor v dobrém stavu.


Měřič komprese, který tu Roman uvádí na obrázku, mám doma taky a musím říci, že pro informativní měření stavu motoru je naprosto dostačující. Používám ho na zážehové motory úplně běžně a nemám problém (pokud nechci měřit tlaky na motoru 1,8i v Ladě 21044 Luďka Musila :wink:).


Samozřejmě naftové motory se tímto měřičem měřit nedají, a to ze dvou zásadních důvodů:

Za prvé - motory mají vysoký stupeň komprese (zpravidla 18:1 - 23:1) a tudíž kompresní tlaky se pohybují kolem 30 - 40 Bar.
Za druhé - při měření takového tlaku již není možné měřič udržet pouhým přitlačením rukou. Je nutné mít pevné závitové spojení (měřič se šroubuje zpravidla do otvoru pro žhavicí svíčku).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To janci:

Pro měření kompresních tlaků u Lady je nutné dodržet několik důležitých předpokladů, jinak měření nebude přesné.

1) především je nutné mít správně seřízené vůle ventilů
2) před měřením je nutné motor ohřát na provozní teplotu tak, aby voda i olej v motoru měly teplotu minimálně 80°C (lépe až 100°C). Je tedy potřeba ujet alespoň 30 km vzdálenost běžným stylem jízdy (v zimě až 50 km).
3) ihned po ukončení jízdy je třeba vymontovat všechny zapalovací svíčky
4) následně se provádí měření tlaků v jednotlivých válcích (je k tomu potřeba pomocník). Jeden člověk přitlačí měřič do otvoru svíčky tak, aby pevně a vzduchotěsně dosedal do kruhového otvoru. Pomocník sešlápne plný plyn a klíčkem otočí do polohy START. Startérem roztáčí motor tak dlouho, dokud ručička na měřiči stoupá (zpravidla je potřeba 10 až 15 otáček motoru). Maximální hodnota, kterou měřič ukáže, je hodnota kompresního tlaku válce.
5) stejným způsobem se postupuje u dalších tří válců

- přehnaně důslední lidé si ještě před měřením demontují víko vzduchového filtru, aby motor dostal co možná největší množství vzduchu (ale není to nutné - pokud je vzduchový filtr v pořádku, výsledek to nijak neovlivní).


Mnoho zdaru...............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Můj motor má 7-8,5 a jezdí jako ďas :twisted:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

dmatej píše:Můj motor má 7-8,5 a jezdí jako ďas :twisted:

Si představ, jak by jel, kdyby měl 13.......................... :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Hurikán píše: :shock: :shock: Tak teda nevím, ale to bys musel točit jak vzteklej, abys něco naměřil. :D Chce to sešlápnout plný plyn a chvíli točit. cca 3-5 vteřin.
coze?? to slysim poprve teda.. podle mne staci klikou, kdyz de tezko odsroubuju ostatni svicky ne? pokud se pletu tak mne opravte, ale najdu polohu kdy jsou oba ventily zavrene a jednou protocim ee?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“