montaž z.tlumičů z nivy a z.pér z vaz kombi na 2103

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Little Red Riding Hood píše:
Yellow01 píše:Mala rada - jestli budeš uřezávat pružiny, uříznutej konec zabruš na plocho, aby na něm nebyl ostrej roh a otoč ho dolu
proč??:.. vždyt na obou stranách jsou seriově neobroušené konce a uložení s něma taky počítá...
To sice jsou, ale ty závěrný závity jsou vinutý tak, aby je váha auta zmáčkla a oni tak sedí po celý ploše. Já jsem prostě uřiznutej konec trochu zabrousil, aby mi to nemlátilo tou ostrou hranou do misky.
A otočení směrem dolu mám vyzkoušený. Mám na léto na zadku zkrácený pružiny a prostě jak jsou kratší, tak nahoře při přejetí větší nerovnosti vypadávaly a při opětovným propružení se zase narážely zpátky na ten trn, což hrozně mlátilo a vrzalo. Když jsem je otočil uříznutým dolu, byl klid.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

na kombika sem zadni pruziny z nivy daval. patrac taky. patrac je zkratil o cca zavit a nestezuje si. co sem zkousel mel to tvrdsi jak ja. kdyz sem svoje daval (nakej mesic po patracovi) tak sem je taky o cca zavit uriz, auto se trochu zvedlo oproti puvodnim vytahanym kombi(o zvednuti mi neslo), bylo to sice tvrdsi nez puvodni, ale porad mekci jak patracovi a nebyli proste to pravy orechovy. pro pohodlny jezdeni ale dobry. mozna ani nerezat nebo jen pul zavitu(u kombika). ted sem si nasadil kombi pruziny s oranzovym pruhem, nerezal sem zatim nic, mam to nakoply, tlumice maji k dorazum 1,5cm. ale vzhledem k tomu ze auto ted stoji pocity z jizdy nemam. ale majo ma ty samy, o neco zkraceny, a myslim, ze si nestezuje :)
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Petan
Příspěvky: 31
Registrován: ned dub 29, 2007 20:31
Bydliště: Boršice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petan »

Zdravím potřeboval bych radu. Mám 2101-ku....ted s plynem.....no a když vemu plnou bombu plynu a neberu do auta 4-5 lidi tak taham prdel pozemi :? .... určitě to někdo znááte...no rachot (zástěrek) jak jak prase :roll: ..... a rozhodl jsme se pro vyměnu akorat nevim jestli koupit origo lada 2101 (jako sedan):
http://www.autodilykrc.cz...338336d542d089d
Bo tam narvat z 2102 (kombíka) :
http://www.autodilykrc.cz...5f4f7782544b18d
znamy měl na 2105 a starší pružinyz kombííka...zdalo se mu že to měl vysoko-no MĚL tak vozil v kufru 2 závažíí aby si auto sedlo :lol: ...... tak ted se právě rozmyšlíím co a jak. nebo ještě někde skusit sehnaz starší z kombííka?
Co myslííte kdo ? dik :shock:
LADA rulles 1200 FOREVER LPG
NEZMAR :D
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Z kombíka bez zkrácení stejně budou moc dlouhý. Ale jsou ze silnějšího drátu, takže budou tužší. Když si je trochu zkrátíš, tak bys měl bejt spokojenej. Dělá to tak většina plynařů.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Yellow01 píše:Z kombíka bez zkrácení stejně budou moc dlouhý. Ale jsou ze silnějšího drátu, takže budou tužší. Když si je trochu zkrátíš, tak bys měl bejt spokojenej. Dělá to tak většina plynařů.
nejen plynari. a taky zalezi jaky koupi. jsou snad tri druhy podle tuhosti. ja bych je hned nezkracoval. nasadil bych je jak sou, neco pojezdil a pak zjistil jesli nechat nebo zkratit a o kolik
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Koko Loko píše:
Little Red Riding Hood píše:zapomněl jsem podotknout že při každe změně vejšky auta je dobre nastavit omezovač..
:idea: Člověče to je ovšem dobrá myšlenka, to mě nenapadlo, dobrý. V knihovně tuším návod je jak si vzpomínám, nicméně popiš to v kostce, normálně bych ti dal za to helpíka.
je mozne ze by to byl duvod proc mam ted totalne nakopane bubny? stalo se to behem mesice kdyz sem mezi zavity koupil ty gumy pro vytvrzeni..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11035
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Co myšlíš tím nakopané? Mě se vytvořily pidikráterky a nachytaly se žmolky na stěnu bubnu, podotýkám, že nic neteče. Loňskou zimu jsem tento problém neměl, tedy to svádím na to "nakopnutí".
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

ke štělování zadních brzd, nejsem na to expert, vždycky kouknu do knížky, oni na to maj nějakej přípravek... ale je to myslím tak že ta ovládací tyčka by měla být v těsným kontaktu s válečkem omezovače, pak by to asi mělo být OK.. štelování se provádí tak že se povoli ty uchycující šrouby a násilím se omezovač nahýba na stranu na kterou je potřeba, za předpokladu že je funkční by to pak mělo být OK... pak je dobre si pro orientaci vyzkoušet na prašné ceste v jakem pořadí a při jaké síle které kolo a jak brzdí a nebo si prostě zajet do servisu kde na to maj brždenej válec...
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Koko Loko píše:Co myšlíš tím nakopané?
tim myslim to same kdyz se rekne ze mas nakopane kotouce, proste nerovnomerny povrch, nespravne sjete.. z tech bubnu bodou asi vajca (tvar) :-D
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 238
Registrován: sob kvě 13, 2006 23:29
Bydliště: Luže/Chotěboř/MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milda »

Koko Loko napsal:, Zadní tlumiče z Nivy jsou rozměrově stejné jak ze sedanu, jen mají jiné síly pro pohyb pístnice, jak se to projeví na výšce je sporné, tužší to asi bude.

Já mám unavené pružiny, nemám teda LPG, ale stačí jeden člověk (100kg) dozadu a jedu na zástěrkách. Co když dám nové originál zadní pružiny na sedana http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 6d542d089d a zadní tlumiče z Nivy http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 3d27ab308a , to by mohlo být akorát ne? Přední pružiny i tlumiče bych nechal originál.
Lada 2101 = 2003 až 2005
Lada 2107 = 2006 až -
http://milda2107.rajce.idnes.cz/?sort=albumName
Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom007 »

ja jsem si dal na o3 ty tlumiče z nivy dozadu a ty pružiny jsem nepoužil . je to ted trochu tvrši.
Tom
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

K tomu omezovaci. Ano nastavi se lehky dotyk te skrutne tyce na pistek omezovace, ale ono pohnout s nim.... takrka nemozne :) bez odsroubovani brzdovych trubek.
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Atex píše:je mozne ze by to byl duvod proc mam ted totalne nakopane bubny? stalo se to behem mesice kdyz sem mezi zavity koupil ty gumy pro vytvrzeni..
Gumama mezi závitama to neni! já je tam totiž dával taky. To co popisuješ se udělá většinou přez zimu díky soli.. vlhkost se solí "zaleze" do bubnu mezi hliník a tu železnou brzdící plochu, zoxiduje a je to hrbatý. Mě se to stalo loňskou zimu... dokonce sem zjistil že záleží asi nějak na typu bubnu, protože sem měl jeden bez takovýho zasoustružení (asi kvůli roztažnosti nevim) a ten to udělal víc než zasoustruženej.... zkus se mrknout na tohle a uvidíme.

jinak nedokázal by mi někdo říct, jak je to s tim barevným značením??? jaká barva je jaká tvrdost
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

u kombikovych by to melo byt ze cervena stredni piskova(zluta, oranzova) nejtvrdsi. nejmekci nevim
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11035
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vzhledem k tomu, že mne v poslední době začaly zlobit brzdy (jaksi záhadně ztvrdl pedál), šly nezkrácené kombi pružiny pryč. Mám pocit, že to bude asi omezovačem, ale není to ještě stoprocentně potvrzeno. Dal jsem tam zase sedanové ze žlutého, ale jaksi si nemohu zvyknout na to, že to teď sedí jak kačena :mrgreen: . Pružiny zkrátím a půjdou zpět (smozřejmě, tentokrát již omezovač nastavím), otázkou je o kolik zkrátit. Pár údajů:

Sedanové, volná délka 460 mm, průměr drátu cca. 12,5 mm, 9 závitů + cca 10 cm drátu.

Kombi z Autovidu, rudý pruh, volná délka 480 mm, průměr drátu cca. 13,2 mm, bez nějakých 10 cm 9 závitů.

O kolik by jste doporučili zkrátit, o závit? Dále mne pobouřilo, že po tak krátké době vypadají ty pružiny strašně, zatímco 25 let staré jsou rezavé jen na koncích, na zbytku jen místy. Čím to napatlat? Je na takto pracující materiál vhodný komaxit?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“