SAMARA vs. FAVORIT

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Miči

SAMARA vs. FAVORIT

Příspěvek od Miči »

Potřeboval bych vědět co je z vašeho pohledu lepší: Samara 1,3 48kw, nebo karburační favorit rokem 1990 s 43kw? Co by jste brali vy a jak moc se liší motor v samaře od klasickýho motoru z 2105 (1300)?

btw.: jakou Vmax. má samara v TP? A nemáte někdo vyzkoušený zrychlení z 0-100km se samarou? Jinak předpokládám, že samara má už 5-ti kvalt?
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

motor do samary je proste jiny motor nez v ve 2101 - 2107.

ja bych bral samaru uz jen proto, ze ma tedy vetsi vykon a je to zigul. favorit me prisel takovy cely rozsypaci, samaru ale moc neznam, pusobi bytelneji :-) (hlavne interier mam na mysli).
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Favorit nebrat, za jízdy je slyšet moc plechovej zvuk, nebo když zabouchneš dveře, to je hrůza a vevnitř vržou plasty. Ale zas se moc nesere, je takovej bezudrzbovej, ale samaru neznam.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Jelen píše:Favorit nebrat, za jízdy je slyšet moc plechovej zvuk, nebo když zabouchneš dveře, to je hrůza a vevnitř vržou plasty. Ale zas se moc nesere, je takovej bezudrzbovej, ale samaru neznam.
nerekl bych. znamej to ma neustale v servise. vic to tam stoji nez jezdi :roll: pravda ma to najety pres 300tis km
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Jen tak se ptám.....komu vadí plechovej zvuk zabouchávajících se dveří? Jasan, neni to hezký, ale prostě lup, dveře zavřený a jedu.....
A povrzávání...asi každý starší auto bude vevnitř povrzávat, stejně si na to zvykneš a nebo to přehluší rádio.
Samara je hezčí. Samara je Lada.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

samara je i tridvirko. vypada sportoveji(z bocniho pohledu vypada takova natazenejsi). kdyz se snizi, daj se pekny 15ky nebo 16ky je to fajnovka. a neni videt na kazdym rohu :P
Naposledy upravil(a) Maysner dne ned led 06, 2008 22:05, celkem upraveno 1 x.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Měl jsem teda novějšího Favorita (1,3i) , ale nějaký zvuk dveří mi ani nepřišel. Uvnitř mi nic nevrzalo. Vyloženě nespolehlivé to nebylo ,ale opravy samozřejmě byly - úměrně počtu najetých kilometrů a celkem zanedbadné údržbě (180000km, firemní vůz).
ALE ! Je to prostě takové divné auto. Výhoda je ta, že téměř cokoliv na Favorita se dá sehnat na každé lepší skládce :wink:
Majitelem Samary jsem nikdy nebyl, ale jistý čas jsem Samarou 1,3 3.dv. jezdil a když to tak porovnám s Favoritem tak bych si já osobně vybral tu Samaru. Připadá mi to jako takové nějaké dospělejší auto. Nevím jak to vysvětlit ale měl jsem z té Samary lepší pocit. Ten Favorit je takové divné "ořezávatko" :?
Štěpán

Re: SAMARA vs. FAVORIT

Příspěvek od Štěpán »

Miči píše:Potřeboval bych vědět co je z vašeho pohledu lepší: Samara 1,3 48kw, nebo karburační favorit rokem 1990 s 43kw? Co by jste brali vy a jak moc se liší motor v samaře od klasickýho motoru z 2105 (1300)?

btw.: jakou Vmax. má samara v TP? A nemáte někdo vyzkoušený zrychlení z 0-100km se samarou? Jinak předpokládám, že samara má už 5-ti kvalt?
SAMARA!!!!! Víc ti neporadím. Není co,. Když do ní sedneš a obuješ dobrý gumy, tak ji ani neutrhneš a jezdíš dálku pod 6 a kombinaci za 7 až 7,5.
Pracují ve škodovce, ale proč myslíš, že ani né po 24 hodinach od bouračky jsem chtěl zase samaru. Motor už ani víc bezúdržbovej být nemůže. Ventily se seřizujou po 60 000km a rozvoďák se mění asi po 70 000. Jinak měníš jenom oleje a filtry.
Je měkká a má dobrý jízdní vlastnosti. Trochu drnčí,interiér, ale to se musí dát do pořádku a trochu se to zlepší. Trochu víc se musí šlápnout na brzdu, ale na to se snadno zvykne. Má vysší světlou výšku než kterýkoliv jinný auto, ale zase je celkově nizší, než favorit nebo fabka. A je i relativně bezpečná... viz můj případ. ( a to má punto 4 hvězdičky v NCAP)
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Klasicky favoritacky motor je OHV a samara ma OHC tak uz len preto samaru. Nebude to tolko buchat. :D
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

S tim zrychlenim - ja to nezkousel ale v manualu pisou neco o 16 sec.
Jinak jsem take pro Samaru. Prijde mi bytelnejsi, krome elektriky s kterou jsem se hodne natrapil v pohode, dovezla me prakticky vsude, ma vyssi podvozek proto je vhodna i tam kde jine auta tezko projedou... Uvnitr je sice uz nemoderni interier, plasty bohuzel casto skripou ale kdyz se clovek snazi prijde na to kde co utahnout a zlepsi se to. Docela pohodlne sedacky. Co mi rikali lidi kteri predtim samarou nejeli - prekvapilo je ze jsou jakoby "vysoko" a dobre hluboke perovani... Osobne to posoudit nemuzu, uz jsem si na ni moc zvykl :lol: ND levne, dostupne - ale to bude u Facka taky...
PS nehlede k tomu ze samaru sezenes i s motorem 1.5 a pokud bude 3dverova - to uz docela zihadlo... Ja mam bohuzel petidverovou a jeste s 1.3 ale nejsem zavodnik, jezdim usporne a na LPG se spotrebou cca 9l jsem spokojeny... (nez si nasetrim na novou Ladu :lol: )
Naposledy upravil(a) utia dne ned led 06, 2008 22:31, celkem upraveno 1 x.
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

utia píše:Uvnitr je sice uz nemoderni interier, plasty bohuzel casto skripou .....
favorit ma uz taky zastaralej interier. skripani plastu je normalnio i ve felicii :P
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Zajímavý téma :-)
Ten Favorit je 135? Nejsem si jistej, jestli už se v roce 1990 dělali.
Výhoda favorita je samozřejmě v rozšířenosti, díly snadno k sehnání a levný, jak už tu pár lidí psalo. Dost rezne, ale to předpokládám, že samara taky. Navíc toho favorita snadno opraví každej klempíř, i nový karosářský díly cenově ujdou (lemy, prahy).

Favorit jezdí poměrně slušně (dlouho sem jezdil se 136, ta je krapet silnější :-D 46kW, ale zase má delší stálej převod), no samara asi bude pohodlnější a bude mít lepší jízdní vlastnosti, přecijen má vpředu příčnej stabilizátor. Ale se samarou sem nejel (jen s 2111 :-D ) takže k tomu nemůžu víc říct.
No co se týká přístrojový desky, asi si nemají navzájem co vyčítat, naopak bych spíš řek, že ten favorit je na tom líp. Navíc do přístrojovky favorita snadno dáš origo otáčkoměr, pokud už tam neni. Favorit má nižší práh kufru.

To, že favorit je OHV je spíš výhoda, u samary je řemen (měnění...). Podle mě je taky výhoda, že u favorita je vodní pumpa hnaná klíňákem narozdíl od samary, kde je řemenem. Navíc samara má seřizování ventilový vůle podložkama, kdežto favorit šroubkama, což je z hlediska údržby jednodušší.
Favorit má automatickej sytič, takže co se týká starování, komfort skoro jako u vstřikování :-) .

No ale především záleží, co od toho auta chceš, takhle je to dost těžký říct, něco má lepší samara, něco favorit.
Pokud bys chtěl jen levně a bezproblémově jezdit, pak asi ten favorit z hlediska dostupnosti dílů atd. bude lepší.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Pan Petr
Příspěvky: 57
Registrován: úte zář 05, 2006 21:47
Bydliště: Voříškova, Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pan Petr »

Já jsem se Samarou nikdy nejel, takže to nemůžu srovnat. Ale když jsem si kupoval auto rozhodoval jsem se mezi 2103 a Favoritem. Nakonec zvitězil žigul - ale hlavně z toho důvodu, že je to stylovější auto a já jsem zase něják moc jezdit nepotřeboval a nepotřebuju - občas na nějákej výlet na prázdniny...

Pokud bych chtěl auto na ježdění - sednout, jezudit, nic neřešit, šel bych do Favorita. Má ho můj otec (5 let v něm tahal cement a zednický nářadí) a teď si bude kupovat dalšího - tenhle je přecejenom už hodně zrezlej. To auto vykonalo neuvěřitelnou práci a je velice spolehlivý.
Flipper Tom
Příspěvky: 403
Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flipper Tom »

poraďte mi jestli je lepší koupit porshe nebo malucha ?

krindy pindy to je zase debata :)
jednou ! jednou v životě jsem si koupil nový auto a to formana 136 vůbec toho nejlepšího co se dal tehdy koupit a prodal jsem ho za čtvrt roku jako největší sračku

samara má vskutku geniální podvozek, skvělej motor, levný díly a o 08 jsem asi rok s úspěchem tvrdil že je to Novější typ tý alfa romeo co jsem mel předtím:)
ondra_brno
Příspěvky: 9
Registrován: pon črc 09, 2007 18:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od ondra_brno »

Půl roku jezdím Samarou 2108 ´89, předtím několik let na Formanovi a Favoritech.

Výhody Samary:
- má živější motor s lepším zvukovým projevem
- délka kufru je větší než u Favorita (ale menší než u Formana)
- tlustší plechy - hnije to trochu pomaleji, a i když něco shnije, tak to ještě nějaký čas drží pohromadě
- míň se sere (za předpokladu, že je vyrobená ve správných letech - tuším tak do roku 1991, ví někdo víc?)
- není tak "profláklá" mezi lidma - oproti Favoritu aspoň nádech východní exotiky

Výhody Favorita:
- snadno dostupné díly a všeobecná známost toho auta mezi řemeslnictvem
- uspořádání (ne velikost) kufru - velikost otvoru vrat, sklon zadního okna, dělená sedadla - po těchto věcech se mi často stýská
- zadní dveře, víc místa na hlavu vzadu
- líp brzdí (nejen síla na pedálu)
- lepší odpružení - v Samaře mám na dálnici D1 obavy kdy se auto rozpadne
- přední sedadla - na spaní pohodlná stejně, ale řídí se líp ve Favoritích

Zrychlení, max. rychlost a spotřeba jsou velmi podobné - Samara má motor živější, ale musí se o trochu víc roztočit - Faker zabírá trochu míň, ale dřív

Věci jako vrzání, vzhled, zvuk zavírání dveří atd. považuju za naprosto bezpředmětné - u obou těchto aut jsou zhruba stejně daleko za opicemi. Nemluvě o bezpečnosti..
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“