Elektronicke zapalovaní

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Ano ten 7. zarez je nato aby sa to vedelo zosynchronizovat. Ako to presne robi to neviem ale asi to meria dobu medzi jednotlivymi impulzami.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

impulz..zaciname odpocitavanie pre zpozdenie zazehu... ak pride do casu xx (druhy zarez ) impulz treba budit cievku 1-4 inak 2-3
Sender
Příspěvky: 112
Registrován: ned kvě 07, 2006 14:52

Příspěvek od Sender »

OK ,tak mě napadá -Dochází k synchronizaci jen při startu motoru,nebo i při běhu si procesor pořád kontroluje synchronizaci ? Zkoušel někdo ten hall při běhu motoru na chvilku odpojit ? jak se motor chová,chcípne ,nebo opět naskočí ?
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

stale sa procesor riadi impulzami z remenice.. :)
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Neviem ci sa to robi iba pri startovani a potom uz motor nato kasle ale robi to cisto ten zapalovaci modul teda rj vobec nema predstavu otom ze ktora cievka ma davat impulz. Ak odpojis hall na remenici tak rj okamzite prestava davkovat a teda aj hadzat iskru cim sa motor zastavi.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Sender
Příspěvky: 112
Registrován: ned kvě 07, 2006 14:52

Příspěvek od Sender »

To fakt procesor zjišťuje hallem při každý otáčce kdy má pálit první ?
Já to asi budu řešit tak,že dám na rozdělovač tu clonku (bez odstředivý regulace) a nechám na ni jen dvě (naproti sobě),v procáku budu zjišťovat,jestli je vstup H,nebo L.
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Lenze ked tam nechas dva zarezy tak budes mat dva krat 0 a dva krat 1 a to je uz problem alebo nie :scratch:
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Sender
Příspěvky: 112
Registrován: ned kvě 07, 2006 14:52

Příspěvek od Sender »

No ,představuju si to tak,že z řemenice budu snímat impulsy pro přepočet předstihu spoždění.Rozdělovač má (tuším) otáčky proti klice 2:1.Použiju dvě cívky,clonka by vypadyla nějak takhle:
Obrázek

Když bude 0,bude pálit 1 a 4.0 bude 2 a 3.
Nebo se pletu ?
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

lenze tam mas dve nabezne a zostupne hrany. A teda 2 krat prechod z 0 do 1 a dva krat z 1 do 0. A to je problem urcit ze ktory je ktory lebo obidva su rovnako. Ono by to malo vyzerat ako pol mesiac aby si mal mal jeden krat z 0 do 1 a z 1 do 0 a vtedy to bude jasne ze ktora cieka pojde.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

daj si tam svelo-tma svetlo 1-4 tam 2-3 ..troska nevyvazene materialom ale co uz... :) ked je to na retazz nechajte sa inspirovat tovarenskym systemom.... :D
Sender
Příspěvky: 112
Registrován: ned kvě 07, 2006 14:52

Příspěvek od Sender »

Má to výhodu že nebude záležet na přesnosti clonky a na tenhle způsob stačí jednodušší program.Nebudu sledovat na rozdělovači kdy dojde ke změně z 0 ->1 a naopak.Ten stav rozdělovače budu číst v okamžiku kdy dostanu impuls z řemenice.

Pro moji potřebu to bude vyhovovat.

Hall nemám,našel jsem v šuplíku indukční snímač 5V průměr 5mm ,musím zjistit jakou maximální frekvenci je schopen snímat. Zapalko chci postavit z šuplíkových zásob,nebo jen s minimálníma nákladama. Nechci dát za zapalko to ,jakou cenu má celý auto.:-(
Ivan
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 19, 2004 13:33
Bydliště: A.Rudnaya 2/8 Prievidza, Slovensko

Příspěvek od Ivan »

No ja jazdim na zapalovani z T613 a induckou z favorita a mam bezkontaktovy rozdelovac z 2107 s halovym snimacom a nemozem si stazovat.Uz som skusal asi 5typov zapalovani vratane favoritoveho a toto je uplne najlepsie.Iskra ma najvacsiu energiu.Ide mi to uplne bez problemov.
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

zapalko

Příspěvek od Wejra »

ahoj ivan,poslal by si mi navod jak mas udelane to tvoje zaplovaní? třeba nafotil jak to mas udelany,rad bych dal do me 2107 bezkontakt mail Wejra@seznam.cz
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Zdravim,potreboval by som schemu jednoducheho el. zapalovania.nema niekto?mam schemu zap. od Marka,ale neviem co musim zmenit ak by som chcel nahradit tranzistor BUS... tranzistorom BU931
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

:arrow:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“