Aha, to bude ono.utia píše:PS: Ted jsem se dival na zapojeni toho pripravku http://www.lpg.cz/prislusenstvi/obrazky.php, neni to nahodou to same co popisoval nedavno Marek na http://forum.ladaklub.com...er=asc&start=15
Montáž LPG v Brně
Moderátor: Moderátoři
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Toto je velmi důležitá a nepostradatelná věc při provozu některých vozidel na LPG. Není to nic nového pod sluncem, existuje to asi stejně dlouho jako LPG samo.Nemo píše:Jak se vám to jeví?
Při provozu na LPG se u některých značek vozů (mnohdy renomovanějších než si myslíte) vyskytuje nepříjemná skutečnost - podpalování sedel výfukových ventilů a následné zaklepávání do hlavy. Tím se po čase projeví nepříjemný fakt - nedostatečné uzavírání ventilů, jejich netěsnost, upalování a konec motoru (= GO hlavy).
Především japonské vozy (nejčastěji Honda a Mazda) a z evropy především Mercedes-Benz a některé BMW při montáži LPG do vozu tuto vymoženost vyžadují (je to nedílnou součástí homologace a bez tohoto doplňkového zařízení vůz neprojde schvalovacím řízením).
V praxi to vypadá jako nádoba umístěná v motorovém prostoru. Z ní je přes škrticí mechanický ventil (klasický šroubek, podobně jako u infúze) nasáván tento přípravek do sacího potrubí motoru (po kapkách). Obsah jedné nádoby s tímto přípravkem vydrží (podle kubatury motoru a seřízení onoho regulačního šroubku) 10 - 30.000 km.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Přiznám se, že mě to taky udivilo, když jsem zjistil, že třeba právě Mercedes-Benz či Honda, což jsou firmy, jejichž motory považuji za jedny z nejlepších na světě, potřebují pro zachování životnosti motoru při provozu na LPG tuto věc a vlastně ji mají jako povinnou součást zástavby. Brácha dělá do LPG osmým rokem a je to borec nad borce, takže tyhle informace mám z první ruky. Dokonce jsem jednou společně s ním montoval LPG do Mercedesu třídy S v kubatuře 4,2 V8 z roku 2004 a tento bazmek jsem tam umišťoval naprosto určitě. Dalším vozem, kam jsme to stoprocentně dávali, byla Honda CRV 2,0 16V z roku 2005.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Podělil bych se o pár poznatků s mým LPG. V létě jsem funkčního stavu dosáhl, až po odstranění přepínače teplého a studeného vzduchu a instalací bavlněného filtru, jinak to dělalo psí kusy, prostě vzduchu se nesmělo ničím bránit. V Zábřehu tento jev nijak nekomentovali, když to tak chodilo, nechalo se tak. V této konfiguraci jsem jezdil, až do teď, nicméně vlivem klesajících teplot prohlubující se problémy s chodem motoru a zvýšená spotřeba LPG, se značně omezeným výkonem nad 4 tis. otáček mě donutilo začít znova do toho rejpat. Neb vstup do filtrboxu z odvětrávání se ucpal máslem nikoliv jen emulzí, až do stavu, kdy se kartr začal odvzdušňovat kolem měrky koleje. Přistoupil jsem k instalaci předehřívání vzduchu a instalaci přepínače s vizí, že to nějak ukoriguju šrouby před rozprašovačem. Překvapilo mě, že zmenšení násosu vzduchu tentokráte nevedlo k udušení motoru, jen k drobné změně na volnoběhu, korigovatelné na reduktoru. Jediné co mě napadá, že za to může změna složení zimního LPG, možná i jiné chování Weberu na kterém jezdím teď oproti Ozónu na kterém jsem učinil většinu letních zkušeností. Vozítko se jako mávnutím kouzelného proutku začalo chovat podstatně dravěji, na trojku táhne téměř konstantně bez děr, až do 7,5 tis. Volnoběh se zdá lepším a očekávám od této změny snad i zlepšení spotřeby. Motor unesl i menší uškrcení šroubů před mixem aniž by tato změna ubrala na výkonu a způsobila obvyklé ohlušující dunění v otáčkách nad 4 tis. , možná to dunění před tím bylo způsobováno právě absencí násosu na filtrboxu, čert ví? Každopádně jediné co je na tom plynu v autě povzbuzující je cena provozu, benzín je benzín .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ano ten "násos"je součástí tzv. tlumiče sání , bez něj to ošklivě duní při vyším výkonu.Koko Loko píše:možná to dunění před tím bylo způsobováno právě absencí násosu na filtrboxu, čert ví?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tak se zdá, že přišla první větší závada, podle všech indícií to vzdala řj. (dáli se to tak nazvat) paliv, vozítko se tedy po manuálním úkonu stalo opět benzínovým. Listujíce papíry ze Zábřehu v seznamu smluvních partnerů v Brně a blízkém okolí je uveden autolpg, tedy pan Čadek, uvidímež, ještě nevím kdy se tam dostanu, ale pak poreferuji.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
HazardereKoko Loko píše:Tak se zdá, že přišla první větší závada, podle všech indícií to vzdala řj. (dáli se to tak nazvat) paliv, vozítko se tedy po manuálním úkonu stalo opět benzínovým. Listujíce papíry ze Zábřehu v seznamu smluvních partnerů v Brně a blízkém okolí je uveden autolpg, tedy pan Čadek, uvidímež, ještě nevím kdy se tam dostanu, ale pak poreferuji.
Nestalo by za to radsi zajet do tech Nedvedic??
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Nedvědice by mi byly bližší, ale nejsou autorizováni na záruční servis, to by už mi vyšlo lépe si to spravit sám nebo rovnou koupit, ta sranda stojí cca. 500 Kč a hrubým odhadem v tom může být elektroniky tak za kilo, jde o to, že když do toho vlezu a zjistím, že něco neidintifikovatelně uhořelo, což se může stát, budu v řiti, internet o schémátku mlčí, takže tak.
Edit. Na internetových stránkách HTS Zábřeh, které poněkud inovovali jsem vyčetl, že Nedvědice s nimi kamarádí, pozjišťuji detaily, bylo by to příjemné neb ačkoliv jsou o 15Km dál, jsou vlastně blíž .
Edit. Na internetových stránkách HTS Zábřeh, které poněkud inovovali jsem vyčetl, že Nedvědice s nimi kamarádí, pozjišťuji detaily, bylo by to příjemné neb ačkoliv jsou o 15Km dál, jsou vlastně blíž .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Takže nakonec vše jinak, nevydržel jsem, vlezl do krabičky, odstranil stuďák a již zase vrčím na LPG. Dokonce jsem našel trimr, kterým se šteluje dávka plynu před startem, takže je tu i vidina zlepšení studených startů. Není úplně košer lézt do věci pod zárukou, ale na návštěvy servisů teď není čas ani nálada.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Koko Loko píše:Dokonce jsem našel trimr, kterým se šteluje dávka plynu před startem, takže je tu i vidina zlepšení studených startů
taky čekám na vejplatu jak na smilování...Koko Loko píše:ale na návštěvy servisů teď není čas
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Koko Loko píše:Na internetových stránkách HTS Zábřeh, které poněkud inovovali jsem vyčetl, že Nedvědice s nimi kamarádí
No ja vim, proto jsem ti to navrhnulKoko Loko píše:Takže nakonec vše jinak, nevydržel jsem, vlezl do krabičky, odstranil stuďák a již zase vrčím na LPG
Fajn, hlavne ze uz jezdis
koukam ze je nas vic...Drobek81 píše:taky čekám na vejplatu jak na smilování...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Zábřeh:
Dobrý den,
Omlouvám se za tuto pozdní odpověď, ale byl jsem v zahraničí a vrátil jsem se až dnes.
Cena montáže do karburátorového vozidla:
s válcovou nádrží - 11 990,- Kč včetně DPH
s toroidní nádrží - 12 990,- Kč včetně DPH
S pozdravem
Luděk Schneider
jednatel společnosti
tel: +420 583 411 071
Dobrý den,
Omlouvám se za tuto pozdní odpověď, ale byl jsem v zahraničí a vrátil jsem se až dnes.
Cena montáže do karburátorového vozidla:
s válcovou nádrží - 11 990,- Kč včetně DPH
s toroidní nádrží - 12 990,- Kč včetně DPH
S pozdravem
Luděk Schneider
jednatel společnosti
tel: +420 583 411 071
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Celkově je s nima super domluva i po mailu, odpovídají rychle, logicky a trpělivě, můžu doporučit.
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.