Z minerálu na polosyntetiku.

Moderátor: Moderátoři

Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Atex píše:no jenze (Ivo vam muze povypravet) muj motor sice slape dovolim si rict na jednicku, ale je proste strasne moc zaneseny, jelikoz mel nalitane 58tkm tak si myslim ze to byl snad jeste origo olej od vyrobni linky. Ten motor je uplne cerny! Byvaly majitel mne sice upozornoval ze s tim nejel nikdy rychleji nez 80km/h ale ocividne ho az takj rad nemel.. Z toho duvodu mam trosku obavy ho tam nalit.. jinymi slovy karbon je svine
Keď to je také zlé tak použi pred výmenou oleja preplachovací olej. My ho používame pred každou výmenou oleja aj keď máme motor čistučký.
V našom VAZe je minerálny olej CASTROL a úplná spokojnosť
Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom007 »

jde to s tim souhlasim,opatrnosti neni nazbyt. Já měl Š105 280000KM jezdila na 6- 8 AD.Jednou jsem sundal viko,a ejhle Karpaty.seřidil ventily tak ,aby něco s pohoři nenapadalo dolu.Stejně napadaly minimalne nanosy z matek ,kdy jsem nasazoval klič.Nasadil viko s1cm napečenim.Motor to ustál,kdybych sem nalil polosynták neobjel bych blok.U 9 Renault D jsem proplach motor asi 20 litry mot oleje vzdy s 0.5 l benzinu pak nekolikrat hydraulikou.Pak polos.Za asi 3t.plna syntetika.Na mineralu po nastartovani zhaslo mazaní s syntetikou až po 7 vteřinach,toho jsem se furt bál.jinak motor na volnoběch ticho ,šel rychle vytočit,vše o moc lepši.Byla to prašivka 370000 a v práci nikdo nevěřil ,že se povede.Ale už bych to nezkoušel,žigulovi je 34 a nerad bych ho nějak nasral
Tom
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Ivo píše:
Atex píše:ale je proste strasne moc zaneseny
to můžu potvrdit. něco takového se nevidí každý den. pokud mi to bude dovoleno, dám sem fotku
jasne dej ji tady..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

tak tady je ta fotka. Ono to možná tak nevypadá, ale je na tom nános černého bordelu. Ještě prozradím, že hlava půjde stejně dolů, tak že se to potom všechno pořádně umyje. Ale bude umytá jenom hlava a všechno co je na ní.
Naposledy upravil(a) Ivo dne ned led 06, 2008 12:48, celkem upraveno 1 x.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

to sem mel taky. i kdyz se olej menil celkem pravidelne(znacka neznama jen vim ze to byl 15W40 :roll: ). zacal sem tam lejt mineral Ekolube Super Tribon Motor Oil a de to k lepsimu a lepsimu
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Jééé a já čekal nějaký špinavý motor - takto vypadal můj motor ve 21044 ,když jsem ji koupil, po půl hodině usilovné mechanické čistící práce :P
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Ještě jedna věc. Vím že Mirek mění olej několikrát ročně, aby se toho bordelu zbavil, ale jak je vidět, tak bez úspěchu.
Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom007 »

nejlepe jsem viděl vymydlený motor po závadě benzin pumpy.Benzin přiředuje olej,pokud je to shodou okolnosti přijatelné procento,máte to jak z fabriky.Jinak u žigula postupnym dlouhodobym přimíchavanim přejdu na nějaky kvalitni minerál. Ručniho čišteni bych bál ,že tam nechám nějake drobky a že to mazaní přicpu.
Tom
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

O olejích tu bylo napsáno již mnoho a "dostal" jsem i písmenkama pozauši . U hodně špinavého motoru bych asi zůstal u toho na co je to zvyklé . Na rozdíl se můžete podívat i sem. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... t=90.Fotky jsou asi v půli stránky.
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

ano olej sem menil co 2-3 mesice, jednou sem ho vymenil dvakrat za tyden a vzdycky z toho vytekla hnusna cerna piiiip ..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Ivo píše:tak tady je ta fotka. Ono to možná tak nevypadá, ale je na tom nános černého bordelu. Ještě prozradím, že hlava půjde stejně dolů, tak že se to potom všechno pořádně umyje. Ale bude umytá jenom hlava a všechno co je na ní.
tak to počkej co objevite ve vaně, tam bude pekná vrstva bahna.. :) osobně bych ji doporučil sundat a vyčistit, jestli s tim motorem hodlá ještě něco do budoucna dělat..

jinak dobře by se asi čitil blok s vapkou a arvou... ale můj problém byl ten že jsem dělal motor nějakej ten týden a než by se mi povedlo dotoho nalit olej a promazat to pořádně, měl jsem strach že by to odnesly pánve atd (takhle jsem se s tim musel trápit štetečkama, hadřičkama a rozpouštědlama.. :ANAL: ).. ale kdybych to dělal v autě tak bych asi neváhal..
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

motor vyndavat nebudu, vana taktez pujde dolu takze se samo vycisti, pak ta hlava a uvidime, nezbyva mi nez pred kazdou vymenou tam nalit ten sajrajt na cisteni, pak to snad bude lepsi
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

ZIMA

Příspěvek od utia »

Nechci zakladat novy tema tak to hodim sem...
Ted v zime mi zacaly problemy ze kdyz chci vyjet se studenym motorem, nekdy mam potize zaradit tyka se to hlavne zpatecky [vcera jsem chvili nemohl zaradit ani jednicku], mnohdy musim "pres zuby" ale u tepleho motoru je vse v poradku. V lete jsem menil olej v prevodovce za novy, kvalitni ktery tam patri. Je to tedy zpusobene olejem? Dela vam to taky?? Nikdy predtim jsem ti toho nevsiml (ale tehdy jsem parkoval v garazi) :roll:
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: ZIMA

Příspěvek od Marek »

utia píše:Nechci zakladat novy tema tak to hodim sem...
Ted v zime mi zacaly problemy ze kdyz chci vyjet se studenym motorem, nekdy mam potize zaradit tyka se to hlavne zpatecky [vcera jsem chvili nemohl zaradit ani jednicku], mnohdy musim "pres zuby" ale u tepleho motoru je vse v poradku. V lete jsem menil olej v prevodovce za novy, kvalitni ktery tam patri. Je to tedy zpusobene olejem? Dela vam to taky?? Nikdy predtim jsem ti toho nevsiml (ale tehdy jsem parkoval v garazi) :roll:

Někdy se to stává. Máš moc hustý olej. Výrobce sice předepisuje SAE 90, ale ze zkušenosti víme, že vhodnější je SAE 80W nebo SAE 80W/90.
Někde jsem kdysi slyšel názor, že do převodovky v Samaře se používá motorový olej (ale co je na tom pravdy, to nemám zdání).
Jestli máš Samaru, mohl bych Ti doporučit jednu zajímavou věc - zkus do převodovky použít ATF pro automatické převodovky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

utia píše:Ted v zime mi zacaly problemy ze kdyz chci vyjet se studenym motorem
Samara je monoblok že jo ? tu neznám ale nebude to olejem ale SPOJKOU která pořadně nevystavuje, nebo se lanela špatně posouvá po dražkované hřídeli a "unáší"
Je to OT tady to nepatří !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“