Z minerálu na polosyntetiku.
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Z minerálu na polosyntetiku.
lidi potreboval bych v tomhle poradit, uz sem slysel ze bylo par nepovedenych pokusu prejit na kvalitnejsi olej, ale mnelo to opacny ucinek... Staci jen proplachnout tou srackou (primes do stareho oleje), nebo snad nejake vetsi pozadavky?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Mno, hlavně nevím, proč zrovna přecházet na polosyntetiku.
Rozhodně neplatí minerál = šmejd, polosyntetika = kvalita! Žigul polosyntetiku vůbec nevyužije, ba co horšího, spíš mu uškodí. Dojde ke snížení mazacího tlaku, atd. Pokud chceš dát kvalitnější olej, tak si vyber kvalitní minerál. Když použiješ specifikaci SJ, nebo SL bude si motor jen chrochtat blahem. Když už polosyntetiku, tak jedině snad u nového, resp. generálkovaného motoru.

-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
záleží na stavu a zanešení motoru, ale je dobre minimálně motor propláchnout, ale stejně se ti ta polosyntetika hned zašvihá a bude chtít ze začátku rychlejší vyměnu...
já mam polosyntetiku ve dvou motorech a zatim OK.. ovšem oba dva jsem měl rozdělané a docela důkladně vyčištěné..
neni však od věci trochu zvednout mazací tlak, nebo si objem držet na maximu...
od věci není jak piše hurikán se zamyslet jestli to má vůbec smysl...
já mam polosyntetiku ve dvou motorech a zatim OK.. ovšem oba dva jsem měl rozdělané a docela důkladně vyčištěné..
neni však od věci trochu zvednout mazací tlak, nebo si objem držet na maximu...
od věci není jak piše hurikán se zamyslet jestli to má vůbec smysl...
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
no jsem cekal ze mi to vsichni "splujete"
jen sem se docetl ze ostra vacka si vyzaduje polosyntetiku, jinak bych ji tam nedaval..

Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Ostrá vačka, stejně jako upravený motor potřebuje kvalitní mazání. Kvalitně mazat dokáže ale i minerál. Osobně bych zvolil nějaký z lepších minerálů, protože takto máš jistotu, že se ti v motoru neuvolní nějaké drobky nánosů a neucpou nějaký mazací kanál.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Dekuji vasatore, tohle mam v planu, jen sem potreboval aby mi to nekdo potvrdilVašátor píše:Ostrá vačka, stejně jako upravený motor potřebuje kvalitní mazání. Kvalitně mazat dokáže ale i minerál. Osobně bych zvolil nějaký z lepších minerálů, protože takto máš jistotu, že se ti v motoru neuvolní nějaké drobky nánosů a neucpou nějaký mazací kanál.

Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Já pořád nechápu, proč si myslíte, že oleje vyrobené na syntetické bázi musejí v motoru něco rozpouštět ???!!!
Co jako by tam měly rozpouštět? To si opravdu všichni myslíte, že olej, který jste celé roky používali, něco v motoru zanechal a teď se to rozpustí? Proč si myslíte, že minerální oleje nechávají v motoru usazeniny? To jsou kraviny jako barák !!! Každý motorový olej bez rozdílu původu do sebe rozpouští uhlíkové a jiné nežádoucí látky vznikající provozem motoru a opotřebením oleje, proto nevím, o čem se tu bavíme.
Pokud jste používali předepsaný kvalitní minerální olej (tedy aspoň dle API SF, ale stačí i SE) a prováděli jste výměnu oleje v předepsaných intervalech, pak v motoru nemůžete mít usazeného vůbec nic.
Já klidně do motoru LADA naleju syntetiku za tisíc korun litr i v případě, že předtím jsem celé roky jezdil na Super Mogul. Nic se totiž nemůže stát. Jedinou otázkou je, zda to má smysl - on totiž kvalitní minerální olej naprosto v pohodě splní (a překoná) naše požadavky. Maličkou výhodou olejů se syntetickou složkou oproti minerálu je lepší tekutelnost v nízkých teplotách, jinou výhodu to v našich motorech nemá.
Proto žádné výplachy, žádné čištění. Prostě se použitý olej vypustí a naplní se olej nový a je úplně jedno, jakého původu je jeho základová složka - zda minerální či syntetická............
Uvedu teď konkrétní příklad: U svého motoru jsem nyní potřeboval dolít asi půl litru oleje. Za necelé tři tisíce km budu olej měnit a nechtělo se mi kupovat celou litrovku na tak krátkou dobu (navíc potom by mi zase půl litru zbylo a co s tím, protože běžně olej nedolévám). V motoru mám syntetický olej Castrol Magnatec SAE 5W/40 a API SM, tedy skutečně asi to nejlepší, co lze koupit. Dolil jsem tam půl litru oleje MOGUL GX, protože tátovi zbyl (dává do motoru v Renaultu jen 3,5 litru) a nepotřeboval ho. A čeho se mám bát??? Oba oleje, které nyní v motoru mám, splňují výrobcem motoru stanovenou specifikaci VW 505.00 a nic jiného mě nezajímá.
Co jako by tam měly rozpouštět? To si opravdu všichni myslíte, že olej, který jste celé roky používali, něco v motoru zanechal a teď se to rozpustí? Proč si myslíte, že minerální oleje nechávají v motoru usazeniny? To jsou kraviny jako barák !!! Každý motorový olej bez rozdílu původu do sebe rozpouští uhlíkové a jiné nežádoucí látky vznikající provozem motoru a opotřebením oleje, proto nevím, o čem se tu bavíme.
Pokud jste používali předepsaný kvalitní minerální olej (tedy aspoň dle API SF, ale stačí i SE) a prováděli jste výměnu oleje v předepsaných intervalech, pak v motoru nemůžete mít usazeného vůbec nic.
Já klidně do motoru LADA naleju syntetiku za tisíc korun litr i v případě, že předtím jsem celé roky jezdil na Super Mogul. Nic se totiž nemůže stát. Jedinou otázkou je, zda to má smysl - on totiž kvalitní minerální olej naprosto v pohodě splní (a překoná) naše požadavky. Maličkou výhodou olejů se syntetickou složkou oproti minerálu je lepší tekutelnost v nízkých teplotách, jinou výhodu to v našich motorech nemá.
Proto žádné výplachy, žádné čištění. Prostě se použitý olej vypustí a naplní se olej nový a je úplně jedno, jakého původu je jeho základová složka - zda minerální či syntetická............
Uvedu teď konkrétní příklad: U svého motoru jsem nyní potřeboval dolít asi půl litru oleje. Za necelé tři tisíce km budu olej měnit a nechtělo se mi kupovat celou litrovku na tak krátkou dobu (navíc potom by mi zase půl litru zbylo a co s tím, protože běžně olej nedolévám). V motoru mám syntetický olej Castrol Magnatec SAE 5W/40 a API SM, tedy skutečně asi to nejlepší, co lze koupit. Dolil jsem tam půl litru oleje MOGUL GX, protože tátovi zbyl (dává do motoru v Renaultu jen 3,5 litru) a nepotřeboval ho. A čeho se mám bát??? Oba oleje, které nyní v motoru mám, splňují výrobcem motoru stanovenou specifikaci VW 505.00 a nic jiného mě nezajímá.
Naposledy upravil(a) Marek dne sob led 05, 2008 20:19, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marku, máš naprostou pravdu. Pokud byl olej pravidelně měněn, musí být motor čistý a není tedy důvod syntetiku nevyužít. Ovšem u tak starých motorů jako je Lada nikdo nezaručí, že se tam nějaká ta usazenina nenajde - pokud nebyla dělaná GO. A sám jistě víš, co vše se dá v motoru najít za sračky ...
Samozřejmě i minerální olej rozpouští případné usazeniny, ovšem ne tak rychle jako syntetika.
Pokud bych dělal GO motoru, klidně pak syntetiku zvolím. Ovšem pro motor, který v rukách nemám od začátku bych to nezkoušel.
Samozřejmě i minerální olej rozpouští případné usazeniny, ovšem ne tak rychle jako syntetika.
Pokud bych dělal GO motoru, klidně pak syntetiku zvolím. Ovšem pro motor, který v rukách nemám od začátku bych to nezkoušel.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
I kdybych měl motor "pochybné" minulosti, jistě už s ním nějaký čas jezdím a tudíž vím, co do něho leju. I kdyby tam tedy z minulosti něco bylo, už to tam dávno není a pokud je, ničemu to neuškodí - maximálně se nový olej rychleji znehodnotí, protože to do sebe rozpustí (ale od toho tam přece ten olej je, ne?).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
no jenze (Ivo vam muze povypravet) muj motor sice slape dovolim si rict na jednicku, ale je proste strasne moc zaneseny, jelikoz mel nalitane 58tkm tak si myslim ze to byl snad jeste origo olej od vyrobni linky. Ten motor je uplne cerny! Byvaly majitel mne sice upozornoval ze s tim nejel nikdy rychleji nez 80km/h ale ocividne ho az takj rad nemel.. Z toho duvodu mam trosku obavy ho tam nalit.. jinymi slovy karbon je svine
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
to můžu potvrdit. něco takového se nevidí každý den. pokud mi to bude dovoleno, dám sem fotkuAtex píše:ale je proste strasne moc zaneseny
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010

Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008

-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
můj názor se Vám asi nebude líbit, ale je to odzkoušeno na mém voze.
Po koupi mého druhého VAZU jsem se rozhodl do něj dát motorový olej 10W40 SL.
Postup:
1. dva měsíce sbírání informací a poslouchání o tom, že vyhazuji peníze oknem a dělám hroznou kravinu, páč žigul je šrot a je pro něj takového oleje škoda
2. první výměna oleje po koupi a zjištění, že je olej humus - brutus
3. výměna oleje po 1.000km - 15W40
4. výměna oleje po 1.000km - 1l 10W40 SL zbytek oleje 15W40
5. výměna oleje po 1.000km - 2l 10W40 SL zbytek oleje 15W40
6. výměna oleje cca. po 5.000km - jen 10W40 SL
7. plná spokojenost - ani mazací tlak neklesl.
Kdo by chtěl postupovat podle tohoto scénáře, tak jen na vlastní riziko, poněvadž opravdu hodně záleží na stavu a znečištění motoru.
V případě motoru v horším stavu totiž zjistíte velmi nemilé věci a ještě Vám to bude olej žrát. Přechod na 10W40 jen u motoru v kondici. Já to v motoru měnil, když měl méně než 50.000km !!!
PS: Nejsem odborník na oleje, plně souhlasím s Markem, ale prostě jsem to udělal jak jsem to udělal. Od lidí, kteří v mém blízkém okolí fandí Ladě se mi totiž dostaly informace, že při přechodu na hodně kvalitnější olej může dojít až k zadření motoru v důsledku moc rychlého rozpuštění všech usazenin v motoru.
Po koupi mého druhého VAZU jsem se rozhodl do něj dát motorový olej 10W40 SL.
Postup:
1. dva měsíce sbírání informací a poslouchání o tom, že vyhazuji peníze oknem a dělám hroznou kravinu, páč žigul je šrot a je pro něj takového oleje škoda
2. první výměna oleje po koupi a zjištění, že je olej humus - brutus
3. výměna oleje po 1.000km - 15W40
4. výměna oleje po 1.000km - 1l 10W40 SL zbytek oleje 15W40
5. výměna oleje po 1.000km - 2l 10W40 SL zbytek oleje 15W40
6. výměna oleje cca. po 5.000km - jen 10W40 SL
7. plná spokojenost - ani mazací tlak neklesl.



Kdo by chtěl postupovat podle tohoto scénáře, tak jen na vlastní riziko, poněvadž opravdu hodně záleží na stavu a znečištění motoru.
V případě motoru v horším stavu totiž zjistíte velmi nemilé věci a ještě Vám to bude olej žrát. Přechod na 10W40 jen u motoru v kondici. Já to v motoru měnil, když měl méně než 50.000km !!!

PS: Nejsem odborník na oleje, plně souhlasím s Markem, ale prostě jsem to udělal jak jsem to udělal. Od lidí, kteří v mém blízkém okolí fandí Ladě se mi totiž dostaly informace, že při přechodu na hodně kvalitnější olej může dojít až k zadření motoru v důsledku moc rychlého rozpuštění všech usazenin v motoru.

majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC
nyní WEBER a 1700 ccm
a od 31.12.2009 ohořelá
od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC




Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Alberte, minerál i syntetika se bez potíží spojí, je to úplně jedno.Hurikán píše:Marku, máš pravdu a souhlasím s tebou. Oba oleje normu splňují.
Jen bych si dovolil trošku polemizovat o dolití minerálu do syntetiky. Mám dojem, že se minerální olej se syntetikou nespojuje. Je to obdoba smíchání aditivovaného oleje M6A a aditivovaného, detergentního M8AD.
Olej M6A je jediným zástupcem olejů, který nesmíme smíchat s olejem řady AD (všechny ostatní na trhu). Ale to sem nepatří.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)