Praskají mi pojistky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Praskají mi pojistky

Příspěvek od Acibuk »

Zdravím, po dlouhé době jsem tu se svým nabořeným supersportem.

Problém mám ten, že mi lupají pojistky - napřed ta, na vnitřní osvětlení vozidla, pak na osvětlení budíků a nakonec klaksou, brzdovky atd.

Regulátor jsem už měnil, reguluje správně, baterka 70ah se těší relativně dobrému zdraví..

V podstatě to začalo od té doby, co se mi ji podařilo vybít úplně do mrtě zapnutými světly, ale nevím, jestli to má nějakou spojitost. Výsledkem je, že co tři dny měním tři pojistky..

Ještě upozorňuju, že elektrika je strašně doprasená, resp. na první pohled ok, ale každý drát je tak 3x nastavovaný..

Tak nevím, jak to mám řešit? Potřebuju, aby auto vydrželo ještě dva týdny svítit, pak ho stejně čeká bůhvíco.
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

vezmi schéma a měřák a proveď kontrolu instalace ve zmiňovaných praskajících okruzích.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Zdravím, po dlouhé době jsem tu se svým nabořeným supersportem.
Nabořeným? :shock:
Co se elektriky týče, pokud jsou nastavované dráty, nikdy to nedělá dobrotu...ať už oxidací zničené spoje nebo probíjející přes špatnou izolaci...Je to daň za to, že do toho vrtáš, když už se do něčeho takového pustíš, aspoň to dělej s někým kdo tomu rozumí :mrgreen:
Je ovšem divné že praskají, jak píšeš, postupně...
Koko dal návod na proměření patřičných okruhů, pokud to ale praská "náhodně" moc to neřekne...
Vzhledem k tomu, že píšeš ýže potřebuješ aby to vydrželo 14dní a statisticky jsi prokázal že na den potřebuješ 1pojistku, bude nejjednodušší koupit 14pojistek a vozit s sebou.

P.S. ještě mne napadlo, zkus vysledovat, zda se tak neděje třebas po sešlápnutí některého pedálu, třebas v kombinaci s otevřenými dveřmi, při pootočení volantu atd...Tipoval bych to na zkrat který se projeví jen při určitých podmínkách(vzpomínám jak mi u Jawy občas praskla pojistka...no po čase sem zjistil, že to udělá nejčastěji když zatočím doleva a zmáčknu spojku-prodřel se bovden a dotkl se svorky u tachometru-jak banální, nicméně nervová záležitost
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ak je to nahodne, tak ostava naozaj iba pokus - poistka, teda zapnut problematicky obvod a hybat s cim sa da. (na Tolede s ktorym so jazdil mi trvalo cca tri roky, kym som zistil, ze zpiatocka vyraza poistky vtedy ked mam plnu nadrzku ostrekovacov - 8litrov - zistil som, ze kablovy zvazok iduci pod nadrzkou je predraty a ked bola plna tak bol pritlaceny na plech a robil skrat :) ). Myslim, ze mas na dva tyzdne o zabavu postarane.
Roman
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Nechci Acibukovi přát hororové scénáře, ale je možné, že se kabely prodřely někde, kde je k tomu špatný přístup a na první pohled není vidět, že tam něco není v pořádku...

Já jsem měl delší dobu na Wartburgu problémy, když při studeném motoru byl v činnosti elektrický předehřev sání- po přidání plynu mi problikávaly diody v teploměru a něco někde prskalo... Když to začalo být neúnosné, rozebral jsem celou palubovku, pojistky, kabely a nic nenašel. Potom jsem čirou náhodou hrábl po hlavním svazku vedoucím od pojistek a napadlo mě rozříznout látkový obal... Celý svazek byl spečený do jednoho tlustého různobarevného žvance a pod ním byl až na kov vypálený pruh laku- svazek vždy za jízdy hořel, ale izolace i nízký přístup kyslíku nedovolily, aby se to rozšířilo... :shock:

Ano, byla to práce na týden, postupně od sebe vodiče odřezat tak, abych je nepřeřezal, nahradit izolaci a spoustu drátů natáhnout nových... Bylo to něco hrozného. :roll:
Sázím na to, že tady bude něco podobného, také jsem měl ve Wartburgu neskutečně předělávanou elektřinu a dost dlouho jsem ji dával dohromady. Ve služebním Peugeotu je to něco podobného a s obojím byly a jsou problémy... :?
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Všechny smotávané spoje, napojované dráty a pod. nemilosrdně vyházet. Nemají tam co dělat.
Po té se zamyslet, který že to okruh je vlastně špatný, v jakém případě se pojistka spálí, měřit měřit, měřit, rozdělávat, kontrolovat ...
pokud je zkrat stálý je to v poho - postupným odpojováním spotřebičů, kabelů...ůze krásně přijít na to, proč hoří pojistka.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Když "hoří" pojistky je to zlé ale ještě horší je když to dělá nepravidelně !
A teď malá rada která ušetří nervy při hledání. místo pojistky která se přepaluje dejte žárovku (H3) a můžete se pustit do hledání . Když je tam skrat nic neshoří jen se rozsvítí žárovka a nyní můžete beztrestně odpojovat různé spotřebice tahat za dráty skratovat atd. až závadu objevíte (zmizí skrat) žárovka zhasne nebo výrazně poklesne její jas. Když je přes ní napojeno ještě něco.
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

To Saša: Very, very good idea!! :idea: :thumbleft:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Pool

Příspěvek od Pool »

respect Saša :lol: :idea:
chleba
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 10, 2007 19:27
Bydliště: Piešťany

Příspěvek od chleba »

stala sa mi takato vec, jak tak idem zrazu zacitim smrad, zbadam dym s prepinacov svetiel, kukam nato nechapem, potom zistim ze ze ziarovka stetavaceho svetla je cierna a poistky su setky v poiadku, trochu otopeny bol jeden kabel, jak to ze sa poistkam nic nestalo ale izolacia na kabli sa mi topi? poistky boli nove
moc casto sem nechodim takze ak neodpisujem treba mi napisat na emajl: sikma.skorica@gmail.com
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Na kontaktech přepínače nebo v konektorech došlo k takzvanému "studenému spoji" (je to nedokonalé propojení kontaktů) důsledkem opotřebení nebo špínou dojde v místě špatného spoje k vývinu tepla,když tudy protéká proud.Pojistky s tímhle nemají nic společného a nemůžou tomu zabránit.
chleba
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 10, 2007 19:27
Bydliště: Piešťany

Příspěvek od chleba »

ale ja mam dojdem ze to sposobilo to svetlo, zarovku som vymenil a setko je v poratku, ten prepinac som nedavno kupoval
moc casto sem nechodim takze ak neodpisujem treba mi napisat na emajl: sikma.skorica@gmail.com
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

chleba píše:ale ja mam dojdem ze to sposobilo to svetlo, zarovku som vymenil a setko je v poratku, ten prepinac som nedavno kupoval
Řeknu to jednoduše - v celém okruhu NAPŘÍKLAD (+ baterie , pojistka , přepínač , žárovka , kostra ) "teče" stejný proud - třeba 10A a pojistka je na 15A .
Při skratu žárovky se proud MNOHO násobně zvětší a PŘERUŠÍ se to v nejslabším místě ! ! ! ! ! což bývá pojistka páč je tak konstruovaná , Pokud jsi tam měl pojistku předepsané hodnoty a klidně i o 100% "silnější měla !!! se pojistka přerušit.
Pokud se nepřepálila je jasné že nejslabší místo bylo jinde .A ve Tvém případě to byl přepínač.
Skontroluj stav kontaktů + konektorů a podívej se jestli místo pojistky tam nemáš "hřebík nebo dvacku.
PS: Když hřejou nějaké spoje (konektory přepínače atd.)je to známka nedokonalého spojení vzniká tam úbytek napětí (proto to hřeje) a dřív nebo pozdějí to v tom místě spůsobí problém a může mít až fatální následky . Třeba požár !
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

kontakty jsem prostříkal konkorem a utřel, na Žigulovi jsem je měl taky zelený - dálkový se dokonce už ani nerozsvítily. Potom bylo vše ok ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“