rozvody
Moderátor: Moderátoři
Řetěz stojí u nás v ČR kolem 300kč. Výměna řetězu je dost složitá, před měsícem mi ji prováděl Marek, nestačí vyměnit jen řetěz, ale musí se vyměnit i 3 ozubená kola přes která řetěz chodí, takže musí jít ven chladič, přední víko motoru, horní kryt, pokud má řetěz už hodně velkou vůli tak bude poškozený napínák... Víc by Ti určitě řekl Marek Jinak cena materiálu na výměnu rozvodů počítej maximálně 1000kč , tak si to přepočítej na SK, nevím jaký je kurz.
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
No a potom všem co popsal Pajas (čili rozborka):
- než řetěz sundáš, nastav si značky na vačce proti sobě - což znamená značka na řemenici 0° - čili HU 1 a 4 válce.
- potom sundej řetěz, ale do polohy motoru už nedrbej. Nasaď nový řetěz i s novými rozvodovými koly tak, aby značky opět odpovídaly. Pozor - značky musí odpovídat až při došponovaném řětězu! Čili řetěz při nasazování šponuj ze strany tlumiče kmitů řetězu, nikoli ze strany napínáku řetězu. Po nasazení řetěz došponuj napínákem, skontroluj značky jak na vačce, tak i na řemenici 0° a pokud sedí, můžeš kompletovat
- než řetěz sundáš, nastav si značky na vačce proti sobě - což znamená značka na řemenici 0° - čili HU 1 a 4 válce.
- potom sundej řetěz, ale do polohy motoru už nedrbej. Nasaď nový řetěz i s novými rozvodovými koly tak, aby značky opět odpovídaly. Pozor - značky musí odpovídat až při došponovaném řětězu! Čili řetěz při nasazování šponuj ze strany tlumiče kmitů řetězu, nikoli ze strany napínáku řetězu. Po nasazení řetěz došponuj napínákem, skontroluj značky jak na vačce, tak i na řemenici 0° a pokud sedí, můžeš kompletovat
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pravdepodobne to budem robit ja. Ako dlho by trvala oprava,ak by bola vopred stiahnuta remenica a zhodeny chladic s vekom vntilov a prsiami? Retazovy motor som este nerobil, remenaky ano.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Pokud bude vše dopředu rozdělané, motor bude správně nastaven na značkách, výměna zabere cca 30minut.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Ano, samozřejmě. Když už se rozvody dělají, tak vyměnit vše najednou. Řetěz, kola, napínák, tlumič. U napínáku si dejte pozor na kvalitu. U některých bývá velmi mizerná. Někdy jsou špatné i svary, příp.nesedí úplně tvarování. Tímto nechci strašit, ale radši si vyberte z více kusů. Nejlepší by bylo sehnat někde díl ze starých zásob.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
aky mas motor? na 1200 a 1300 je k dispozicii toto http://www.ladaklub.com/myso/shop/detail.php?item_id=34
Roman