Ventilátor kúrenia

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No, nejsem si jitý - už je to pár let co jsem to dělal- ale myslím, že nákres ani není potřeba. Moc si to nepamatuji, ale myslím, že celý takový ten spodní kastlík topení drží na tom vršku za takové plech.svorky (něco na způsob těch co drží vrchní víko rozdělovače), na každé straně dvě, ty se sundají a ten spodek pak myslím jde vyndat a v něm by měl být ten ventilátor. Jen u hranatých typů bude asi dost práce odpojit ty boční vývody co vedou na boky přístrojovky a hlavně je "nacvaknout zpět". Možná tam taky bude trochu vadit nějaký ten bovden na to ovládání zavírání klapek vzduchu do těch bočních vývodů. A také mám pocit že při tom sundavání těch bočních svorek se rád ulamuje ten vrchní díl z bakelitu. No, moc jsem asi neporadil, ale myslím že když se na to člověk podívá tak na to nějak přijde.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Jeee, jak se to pěkně čte co jsem napsal, ale bohužel jsem si dnes osvěžil paměť !!!! Měnil jsem ventilátor u 21044 (jako u 2107) :evil: zatím to mám jen celé rozebrané a nasazený nový ventilátor, dohromady to dám až zítra. Až jsem se podivil kolik vlastně znám neslušných slov, hned zpočátku jsem se zaobíral myšlenkou jestli bych se bez toho ventilátoru neobešel. No, prostě odvolávám to co jsem psal minule , není to tak jednoduché jak jsem popisoval :P
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
zvady
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 05, 2007 11:01
Bydliště: ZVOLEN
Kontaktovat uživatele:

Ventilátor kúrenia

Příspěvek od zvady »

Mám menši problém s ventilátorom kurenia - LADA 2101....ked auto stojí na volnobehu a fuka ventilátor....zapnem svelá a on zníži výkon fukania....ako keby nestačila bateria ale pritom je baterka nanovo nabitá!!!
Kde mám hľadať problém?? nieje niekde zlá káblovačka?ň
Alebo ako je riešené pepojenie elektriny že svetlá uberajú prúd?
Som začiatočník,takže adu nepoznám ale čo to si opraviť viem :wink:
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

mne to dela taky, snad to nebude nejaky problem.-..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Tohle to je jev zcela normální (a nevyskytuje se pouze u Lady).
Příčina je zcela jednoduchá: alternátor ve volnoběhu nedává tolik proudu, aby stačil uživit ventilátor (resp. ventilátor uživí) a při připojení světel aby stačil vykrýt jejich dalších několik (asi tak 130 Watt).
Možná jsem to nevysvětlil dobře - zkusím to ještě na jiném příkladu:
motor neběží, alternátor nedobíjí, baterie je plně nabitá. Ventilátor fouká. Stačí přidat jakýkoli jiný spotřebič (brzdové světlo, blinkr, stěrače, houkačka nebo hlavní světa) a intenzita/otáčky ventilátoru jdou dolů. Proč? Přidal jsem prostě další spotřebič, takže to, co šlo původně jen do ventilátoru se nyní musí rozdělit mezi dva spotřebiče. Čili se to mezi ně rozdělí "rovným dílem". Takže při naběhnutí druhého spotřebiče musí zákonitě dojít k oslabení spotřebiče prvního.
Základy elektriky - 8. ročník ZŠ. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Je to naprosto normální jev, baterka je nabitá naplno, ale jakmile přidáš plyn, auto začne dobijet víc (dává víc, než baterka) a tak se zvednou otáčky ventilátoru právě o to dobijení a můžeš pozorovat i mírný zlepšení svítivosti světel.

Luděk byl rychlejší :-)
Uživatelský avatar
zvady
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 05, 2007 11:01
Bydliště: ZVOLEN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zvady »

Luděk Musil píše:Tohle to je jev zcela normální (a nevyskytuje se pouze u Lady).
Příčina je zcela jednoduchá: alternátor ve volnoběhu nedává tolik proudu, aby stačil uživit ventilátor (resp. ventilátor uživí) a při připojení světel aby stačil vykrýt jejich dalších několik (asi tak 130 Watt).
Možná jsem to nevysvětlil dobře - zkusím to ještě na jiném příkladu:
motor neběží, alternátor nedobíjí, baterie je plně nabitá. Ventilátor fouká. Stačí přidat jakýkoli jiný spotřebič (brzdové světlo, blinkr, stěrače, houkačka nebo hlavní světa) a intenzita/otáčky ventilátoru jdou dolů. Proč? Přidal jsem prostě další spotřebič, takže to, co šlo původně jen do ventilátoru se nyní musí rozdělit mezi dva spotřebiče. Čili se to mezi ně rozdělí "rovným dílem". Takže při naběhnutí druhého spotřebiče musí zákonitě dojít k oslabení spotřebiče prvního.
Základy elektriky - 8. ročník ZŠ. L.
Dakujem za výklad fyziky :D ALE!!!čo s tým???dá sa to nejak vyriešiť? Alebo len čakať kedy zdochne baterka? :idea: :idea:
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Nic s tím nedělej, nic se s tím dělat nedá ;-) je to normální jev z výroby, nic se baterce nestane.
Uživatelský avatar
zvady
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 05, 2007 11:01
Bydliště: ZVOLEN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zvady »

Jelen píše:Nic s tím nedělej, nic se s tím dělat nedá ;-) je to normální jev z výroby, nic se baterce nestane.
OK tak LADA moja...len jazdi :lol:

PS? ako som inde písal som začiatočník...takže preto sprosté otázky...a tomu verte že ich ešte bude :-P
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jak jsem psal výše já, ještě to můžeš pozorovat u světel :-)

p.s. diky za helped. :)
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Je to úplne normálne, robia to všetky staršie stroje. Myslím, že pri troche pozornosti by si niečo podobné vypozoroval aj pri Cortine, možno nie tak výrazne, alebo pri zapnutí viacerých spotrebičov. Môžeš byť úplne pokojný.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
zvady
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 05, 2007 11:01
Bydliště: ZVOLEN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zvady »

PROBLEM SA ZMENIL

Prepínač ventilátora sa chová nasledovne: má 3 polohy.
1. nič sa nedeje
2. zatlačím dohora - fuka ventilátor podľa tho kolko prudu ide / to ma už neserie/
3. !!! zatlačím dole ventilátor fuka slabo ...zrazu zosilnie na cca 15 sec..zas zoslabne a ked sa "nasere" zas zosilnie/dookola-nepravidelne/ a to tak, že fuka viac ako v hornej polohe...PREČO??

Poznámka moderátora: Příště to prosím nepřeháněj s těmi efekty písma! Kdo to má potom číst. Děkuji.
Naposledy upravil(a) zvady dne stř led 02, 2008 21:42, celkem upraveno 2 x.
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Horni a dolni poloha muzou bejt jen vzadu fastonama prohozeny a to s tim foukanim a nefoukanim mi snad dela nekdy taky, ale nijak me to netrapi ... :)
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
zvady
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 05, 2007 11:01
Bydliště: ZVOLEN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zvady »

Malda píše:Horni a dolni poloha muzou bejt jen vzadu fastonama prohozeny a to s tim foukanim a nefoukanim mi snad dela nekdy taky, ale nijak me to netrapi ... :)
nechce sa mi to hladať v knihe- ako to má teda fukať?? na 1. polohe, na 2. je vypnuty a 3. ??? tá ma zaujíma...
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

zvady píše:nechce sa mi to hladať v knihe- ako to má teda fukať?? na 1. polohe, na 2. je vypnuty a 3. ??? tá ma zaujíma...
V horni pomalu, prostredni vypnuto, dolni rychle.

Takhle to je v celé kulaté řadě. U hranaté řady je nahoře vypnuto, prostřední pomalu, dolní rychle. H
Naposledy upravil(a) Malda dne stř led 02, 2008 21:52, celkem upraveno 1 x.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“