Ventilátor kúrenia
Moderátor: Moderátoři
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No, nejsem si jitý - už je to pár let co jsem to dělal- ale myslím, že nákres ani není potřeba. Moc si to nepamatuji, ale myslím, že celý takový ten spodní kastlík topení drží na tom vršku za takové plech.svorky (něco na způsob těch co drží vrchní víko rozdělovače), na každé straně dvě, ty se sundají a ten spodek pak myslím jde vyndat a v něm by měl být ten ventilátor. Jen u hranatých typů bude asi dost práce odpojit ty boční vývody co vedou na boky přístrojovky a hlavně je "nacvaknout zpět". Možná tam taky bude trochu vadit nějaký ten bovden na to ovládání zavírání klapek vzduchu do těch bočních vývodů. A také mám pocit že při tom sundavání těch bočních svorek se rád ulamuje ten vrchní díl z bakelitu. No, moc jsem asi neporadil, ale myslím že když se na to člověk podívá tak na to nějak přijde.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jeee, jak se to pěkně čte co jsem napsal, ale bohužel jsem si dnes osvěžil paměť !!!! Měnil jsem ventilátor u 21044 (jako u 2107) zatím to mám jen celé rozebrané a nasazený nový ventilátor, dohromady to dám až zítra. Až jsem se podivil kolik vlastně znám neslušných slov, hned zpočátku jsem se zaobíral myšlenkou jestli bych se bez toho ventilátoru neobešel. No, prostě odvolávám to co jsem psal minule , není to tak jednoduché jak jsem popisoval
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Ventilátor kúrenia
Mám menši problém s ventilátorom kurenia - LADA 2101....ked auto stojí na volnobehu a fuka ventilátor....zapnem svelá a on zníži výkon fukania....ako keby nestačila bateria ale pritom je baterka nanovo nabitá!!!
Kde mám hľadať problém?? nieje niekde zlá káblovačka?ň
Alebo ako je riešené pepojenie elektriny že svetlá uberajú prúd?
Som začiatočník,takže adu nepoznám ale čo to si opraviť viem
Kde mám hľadať problém?? nieje niekde zlá káblovačka?ň
Alebo ako je riešené pepojenie elektriny že svetlá uberajú prúd?
Som začiatočník,takže adu nepoznám ale čo to si opraviť viem
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tohle to je jev zcela normální (a nevyskytuje se pouze u Lady).
Příčina je zcela jednoduchá: alternátor ve volnoběhu nedává tolik proudu, aby stačil uživit ventilátor (resp. ventilátor uživí) a při připojení světel aby stačil vykrýt jejich dalších několik (asi tak 130 Watt).
Možná jsem to nevysvětlil dobře - zkusím to ještě na jiném příkladu:
motor neběží, alternátor nedobíjí, baterie je plně nabitá. Ventilátor fouká. Stačí přidat jakýkoli jiný spotřebič (brzdové světlo, blinkr, stěrače, houkačka nebo hlavní světa) a intenzita/otáčky ventilátoru jdou dolů. Proč? Přidal jsem prostě další spotřebič, takže to, co šlo původně jen do ventilátoru se nyní musí rozdělit mezi dva spotřebiče. Čili se to mezi ně rozdělí "rovným dílem". Takže při naběhnutí druhého spotřebiče musí zákonitě dojít k oslabení spotřebiče prvního.
Základy elektriky - 8. ročník ZŠ. L.
Příčina je zcela jednoduchá: alternátor ve volnoběhu nedává tolik proudu, aby stačil uživit ventilátor (resp. ventilátor uživí) a při připojení světel aby stačil vykrýt jejich dalších několik (asi tak 130 Watt).
Možná jsem to nevysvětlil dobře - zkusím to ještě na jiném příkladu:
motor neběží, alternátor nedobíjí, baterie je plně nabitá. Ventilátor fouká. Stačí přidat jakýkoli jiný spotřebič (brzdové světlo, blinkr, stěrače, houkačka nebo hlavní světa) a intenzita/otáčky ventilátoru jdou dolů. Proč? Přidal jsem prostě další spotřebič, takže to, co šlo původně jen do ventilátoru se nyní musí rozdělit mezi dva spotřebiče. Čili se to mezi ně rozdělí "rovným dílem". Takže při naběhnutí druhého spotřebiče musí zákonitě dojít k oslabení spotřebiče prvního.
Základy elektriky - 8. ročník ZŠ. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dakujem za výklad fyziky ALE!!!čo s tým???dá sa to nejak vyriešiť? Alebo len čakať kedy zdochne baterka?Luděk Musil píše:Tohle to je jev zcela normální (a nevyskytuje se pouze u Lady).
Příčina je zcela jednoduchá: alternátor ve volnoběhu nedává tolik proudu, aby stačil uživit ventilátor (resp. ventilátor uživí) a při připojení světel aby stačil vykrýt jejich dalších několik (asi tak 130 Watt).
Možná jsem to nevysvětlil dobře - zkusím to ještě na jiném příkladu:
motor neběží, alternátor nedobíjí, baterie je plně nabitá. Ventilátor fouká. Stačí přidat jakýkoli jiný spotřebič (brzdové světlo, blinkr, stěrače, houkačka nebo hlavní světa) a intenzita/otáčky ventilátoru jdou dolů. Proč? Přidal jsem prostě další spotřebič, takže to, co šlo původně jen do ventilátoru se nyní musí rozdělit mezi dva spotřebiče. Čili se to mezi ně rozdělí "rovným dílem". Takže při naběhnutí druhého spotřebiče musí zákonitě dojít k oslabení spotřebiče prvního.
Základy elektriky - 8. ročník ZŠ. L.
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
PROBLEM SA ZMENIL
Prepínač ventilátora sa chová nasledovne: má 3 polohy.
1. nič sa nedeje
2. zatlačím dohora - fuka ventilátor podľa tho kolko prudu ide / to ma už neserie/
3. !!! zatlačím dole ventilátor fuka slabo ...zrazu zosilnie na cca 15 sec..zas zoslabne a ked sa "nasere" zas zosilnie/dookola-nepravidelne/ a to tak, že fuka viac ako v hornej polohe...PREČO??
Poznámka moderátora: Příště to prosím nepřeháněj s těmi efekty písma! Kdo to má potom číst. Děkuji.
Prepínač ventilátora sa chová nasledovne: má 3 polohy.
1. nič sa nedeje
2. zatlačím dohora - fuka ventilátor podľa tho kolko prudu ide / to ma už neserie/
3. !!! zatlačím dole ventilátor fuka slabo ...zrazu zosilnie na cca 15 sec..zas zoslabne a ked sa "nasere" zas zosilnie/dookola-nepravidelne/ a to tak, že fuka viac ako v hornej polohe...PREČO??
Poznámka moderátora: Příště to prosím nepřeháněj s těmi efekty písma! Kdo to má potom číst. Děkuji.
Naposledy upravil(a) zvady dne stř led 02, 2008 21:42, celkem upraveno 2 x.
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
nechce sa mi to hladať v knihe- ako to má teda fukať?? na 1. polohe, na 2. je vypnuty a 3. ??? tá ma zaujíma...Malda píše:Horni a dolni poloha muzou bejt jen vzadu fastonama prohozeny a to s tim foukanim a nefoukanim mi snad dela nekdy taky, ale nijak me to netrapi ...
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
V horni pomalu, prostredni vypnuto, dolni rychle.zvady píše:nechce sa mi to hladať v knihe- ako to má teda fukať?? na 1. polohe, na 2. je vypnuty a 3. ??? tá ma zaujíma...
Takhle to je v celé kulaté řadě. U hranaté řady je nahoře vypnuto, prostřední pomalu, dolní rychle. H
Naposledy upravil(a) Malda dne stř led 02, 2008 21:52, celkem upraveno 1 x.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One