Výmena chladiacej kvapaliny

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Nerad odporuji Markovi i známému chemikovi, který mi rozepsal vlastnosti destilované i obyčejné vody na papír A4, ale do auta zásadně používám vodu destilovanou!
Pokud mi výrobce nějakého auta napíše do návodu, že tam mám nalévat obyčejnou (a potom každé 2 roky jezdit s vodním kamenem do servisu, nebo vylévat Nil jako z Wartburga, kam jsem jedno léto doléval z vodovodu) tak to budu dělat. :roll:
-------
miso2087: Pokud Ti z otvoru čidla tekla voda, tak je vše (resp. blok motoru) v tomto místě bez bublin. Někteří odvzdušnují s vyšroubováním čidla, někteří bez. Jestli to tady někde je nahoře, tak jsem tam myslím popisoval i svůj způsob odvzdušnění pomocí zvýšených otáček s vyšroubovaným víčkem chladiče, který se mi maximálně osvědčil.

Co se týče ředění Fridexu, tak se u Žigula držím návodu psaného pro tvrdé severské podmínky a mám to naředěné do -38 oC. Fridex Stabil se pro tuto teplotu ředí v poměru 1:1, tedy tak, jak píše Koko Loko- litr vody na litr Fridexu.
Honza
Osa Praha - Brno
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Honza 21061 píše:Nerad odporuji Markovi i známému chemikovi, který mi rozepsal vlastnosti destilované i obyčejné vody na papír A4, ale do auta zásadně používám vodu destilovanou!
Pokud mi výrobce nějakého auta napíše do návodu, že tam mám nalévat obyčejnou (a potom každé 2 roky jezdit s vodním kamenem do servisu, nebo vylévat Nil jako z Wartburga, kam jsem jedno léto doléval z vodovodu) tak to budu dělat. :roll:
-------
Moderní chladicí kapaliny dle specifikace TL 774C (zelená či modrá, VW tomu říká G11, Fridex zase G48) nebo dokonce TL774F (růžová G12+) mají tu zázračnou schopnost, že vodní kámen v sobě rozpouštějí.

Dokonce mnohdy tak důsledně a kvalitně, že po aplikaci jedné z těchto kapalin chladicí systém začne téci jako kropicí vůz. Proto se klidně používá pitná voda (na destilku se už dávno nehraje).

Navíc pokud použiješ destilku a do ní chladicí kapalinu, jejíž koncentrace je malá (dejme tomu 3:1 nebo 4:1), stává se tato směs velmi agresívní (podobně jako když aplikuješ samotnou destilovanou vodu) a té rzi bych Ti nepřál vidět (za několik dní).................
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Odborník na úpravu vody mě upozornil na fakt, že destilka je hladová a proto má tendenci se obohacovat o cokoliv, takže sama o sobě má tendenci rozpouštět vodní kámen, což může být u letitého VAZu neproduktivní neb může začít téci. Nicméně na některých chladících kapalinách píší zřeďte destilovanou či měkkou vodou, jestli mají na mysli dešťovou nevím :lol: , voda z kohoutku se dá klidně použít ovšem je třeba mít jistotu, že není tvrdá, což už v dnešní době snad ve většině lokalit nehrozí. Řekl bych to takhle, je třeba se řídit tím co píší na obalu neb kapalin je mnoho od různých výrobců, osobně používám destilku a zatím jsem nezaznamenal problém. V létě jsem jezdil na vodu z vodovodu, potom na destilku, kapalina při vypouštění byla vždy čistá, což ovšem nevylučuje ani nepotvrzuje.

Já používám Hekra Flamix Global C (VW TL 774 C - G 11) , výrobce v technickém listu píše toto:

FLAMIX global C je koncentrovaná nemrznoucí kapalina do chladičů všech typů motorů vč. hliníkových.
Po naředění destilovanou vodou slouží jako chladicí medium spalovacích motorů.

Tímto se řídím.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

No... právě proto tam radši liju tu destilku s obyčejným Fridexem- jak píše návod Lada, a žádné rozpouštivé G plus, max a já nevím co ještě, nepoužívám. :lol:
Je fakt, že chladič ještě se starou kapalinou tekl, (a to byla údajně jedna z těch lepších- zřejmě těch specifikací, o kterých píše Marek) tak jsem použil jakýsi modrý gel, který prodává pod svými "křídly" pro mě důvěryhodný podnik Velvana, nalil jsem to tam a úniky zmizely. Neobjevily se ani po výměně kapaliny... dolní komora chladiče je sice na jednom okraji taková "orosená", ale úniky patrné nejsou.
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Tvrdá měkká voda - to vůbec není pravda, tvrdá voda je v celý řadě míst a po pravdě na plzeňsku snad ani neznám obec, kde by měli měkkou vodu.

Marku, pokud tam naleješ fridex a tvrdou vodu (kvality vyšuměné minerálky), máš po chvíli chladící kapalinu kvality té, co jsi vypustil, a vůbec jsi jí nemusel měnit.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Já jsem ještě v žádném svojem autě destilovanou vodu do fladícího systému nepoužil a nemám s tím žádné problémy. A vodu vypouštím modrou, nebo zelenou, podle toho, jaký typ chladící kapaliny byl použit.
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Honza 21061 píše:Pokud Ti z otvoru čidla tekla voda, tak je vše (resp. blok motoru) v tomto místě bez bublin. Někteří odvzdušnují s vyšroubováním čidla, někteří bez. Jestli to tady někde je nahoře, tak jsem tam myslím popisoval i svůj způsob odvzdušnění pomocí zvýšených otáček s vyšroubovaným víčkem chladiče, který se mi maximálně osvědčil.
Podobne som to odvzdušňoval aj ja (naštartovaný motor s vyššími otáčkami a otvoreným chladičom). Ale do celej chladiacej sústavy mi vošlo len nejakých 7 litrov. Nie je to málo?
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

miso2087 píše:Podobne som to odvzdušňoval aj ja (naštartovaný motor s vyššími otáčkami a otvoreným chladičom). Ale do celej chladiacej sústavy mi vošlo len nejakých 7 litrov. Nie je to málo?
Není, já jsem tam taky nalil při výměně jen něco přes 8 litrů a zbytek vozím na případné dolévání. Něco tam pokaždé zůstane, pokud člověk ten chladicí systém nerozebere celý já nevím, jak, nebo to nějak speciálně nepostaví... Já jsem při vypouštění stál nepatrně z kopce, tzn, něco mi pravděpodobně zůstalo v bloku pod šroubem směrem dopředu. Vypouštěcí otvor na bloku motoru jsi použil?
Honza
Osa Praha - Brno
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Honza 21061 píše:Vypouštěcí otvor na bloku motoru jsi použil?
Áno, jasné.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Heh, no mě se do chladící soustavy rovněž podařilo nalít pouze 6-7litrů i s vyrovnávací nádržkou. Auto stálo čumákem z kopce, šroub na bloku i na chladiči vyšroubován, topení otevřeno.
S odvzdušněním jsem nikdy problém neměl - napustil jsem vodu, dal plnou dolévací nádobku, autí projel, voda z nádobky klesla a hotovo. Max dolít 1/4 litra.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

dmatej píše:Tvrdá měkká voda - to vůbec není pravda, tvrdá voda je v celý řadě míst...
... a podle jedne nejmenovane reklamy je tvrda voda temer na celem nasem uzemi :D . Nicmene ja, ac pro Ladu pouzivam Fridex G plus, a to z duvodu pomerne dlouhe zivotnosti ji redim zasadne velmi kvalitni destilovanou vodou, vyrabene v laboratornich podminkach na sklenenem destilacnim pristroji. Pouzivam ji i do zehlicky a naparovacky, nebot pouziti pitne vody, ktera je v nasich krajich zelezita a radne sycena chlorem by mi pripadalo barbarske. W.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wolf píše: Pouzivam ji i do zehlicky a naparovacky. W.
¨


Wolfe, a jaké domácí práce ještě vykonáváš ????? :-D :-D :-D
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marek píše:Wolfe, a jaké domácí práce ještě vykonáváš ????? :-D :-D :-D
:oops: Spatne jsem to napsal. Spravne je to "dodavam ji ....."
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Wolf píše:
Marek píše:Wolfe, a jaké domácí práce ještě vykonáváš ????? :-D :-D :-D
:oops: Spatne jsem to napsal. Spravne je to "dodavam ji ....."
To ti tak žerem :lol: .

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt listopad 22, 2007 08:28 ]
Pozn. moderátora: pozor na OT a následné "kamarády"! L.
Já se omlouvat, takové selhání, hluboce se stydím, to je strašné, zasluhuji nejtěžší potrestání :oops: . Ale nemohl jsem jinak :lol: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

vyměna chladicí kapaliny

Příspěvek od jakke »

potřebuju poradit jak mám vyměnit na 1,7 chladící kapalinu co vše uvolnit a jakym postupem
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“