Šrouboval som práve to čidlo tlaku oleja. A len som si myslel, že je to čidlo pre teplotu vody.Laďuša píše:ale nepochopil jsem, jak se tě podařilo odj*bať tuto čidlo při šroubování čidla teploty vody Myslíš doufam čidlem na vodu to v hlavě u 4. válce..
Výmena chladiacej kvapaliny
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ahaaa... No tak to nepotěší.. Teda eště ho navíc poslat na věčnost... Tomu se řiká štěstí...miso2087 píše:Šrouboval som práve to čidlo tlaku oleja. A len som si myslel, že je to čidlo pre teplotu vody.Laďuša píše:ale nepochopil jsem, jak se tě podařilo odj*bať tuto čidlo při šroubování čidla teploty vody Myslíš doufam čidlem na vodu to v hlavě u 4. válce..
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
např. šest a půldesítky v českých luzích a hájích..Myso píše:tak tak par desiatok....miso2087 píše:čo to stojí, pár korún?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Já už mám vyměněno ... vody jsem vypustil asi 8 litrů, následoval jeden průplach, po dvou letech byla voda stále průhledná (narozdíl od Šamády) a nalil jsem tam Fridex Eko Extra, v poměru s vodou něco slabě pod 1:1 (5:6?) - vyšlo to napřed asi na 4 litry, potom jsem nastartoval a couvnul (původně čumák trochu z kopce) na místo, kde bylo auto levou přední stranou malilinko nahoru a dolíval. Celkem asi 8 litrů.
Po první jízdě to vypadá, že auto topí a nepřehřívá se (to se uvidí, až pojedu do práglu ).
Po první jízdě to vypadá, že auto topí a nepřehřívá se (to se uvidí, až pojedu do práglu ).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
tak to bysme měli je to odm¨ražený horku vodou,ale ted potřebuji vědet jak se leje fridex?kolik poměr táta není doma aby mi poradil a tak se ptám vás.když naleju do chladiče destilku kolik musím u žíga nalejt fridexu?diky
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Především je potřeba vědět, že chladicí kapalina podléhá opotřebení a po dvou až třech letech je potřeba ji kompletně vyměnit.
Pokud je ve vozidle kapalina neznámé minulosti (tedy neznámého výrobce a bůhvíjak dlouho), musí bez prodlení ven !!!
Moderní chladicí kapaliny jsou velmi kvalitní a při ředění 50:50 s vodou zajišťují bod tuhnutí kolem -30° až -38°C. Výrobci těchto kapalin ani výrobci motorů nedoporučují používat koncentrovanější chladicí kapalinu než 60:40. Potom totiž dochází k opětovnému zvyšování bodu tuhnutí (neředěný Fridex zmrzne na led už při -13°C !!!!!) a navíc kapalina je velmi chemicky agresívní a poškozuje kovové části motoru.
Optimální ředění chladicích směsí s vodou je 50:50 nebo malinko více vody (40:60). Tedy pokud má Lada cca 10 litrů chladicí směsi, je vhodné použít 4 litry nemrznoucí kapaliny a doplnit 6 litry vody.
Pro ředění moderních chladicích kapalin se již nepoužívá destilovaná voda !!! Výrobci běžně povolují použití pitné vody (kvůli elektrické vodivosti - některá čidla v systému potřebují pitnou vodu, destilka je elektricky nevodivá).
Pokud je ve vozidle kapalina neznámé minulosti (tedy neznámého výrobce a bůhvíjak dlouho), musí bez prodlení ven !!!
Moderní chladicí kapaliny jsou velmi kvalitní a při ředění 50:50 s vodou zajišťují bod tuhnutí kolem -30° až -38°C. Výrobci těchto kapalin ani výrobci motorů nedoporučují používat koncentrovanější chladicí kapalinu než 60:40. Potom totiž dochází k opětovnému zvyšování bodu tuhnutí (neředěný Fridex zmrzne na led už při -13°C !!!!!) a navíc kapalina je velmi chemicky agresívní a poškozuje kovové části motoru.
Optimální ředění chladicích směsí s vodou je 50:50 nebo malinko více vody (40:60). Tedy pokud má Lada cca 10 litrů chladicí směsi, je vhodné použít 4 litry nemrznoucí kapaliny a doplnit 6 litry vody.
Pro ředění moderních chladicích kapalin se již nepoužívá destilovaná voda !!! Výrobci běžně povolují použití pitné vody (kvůli elektrické vodivosti - některá čidla v systému potřebují pitnou vodu, destilka je elektricky nevodivá).
Naposledy upravil(a) Marek dne ned lis 18, 2007 13:15, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Té nenaředěné, nemrznoucí směsi by jsi měl mít aspoň 4,5l
Nejdřív si namíchej tak půl litru směsi pro expanzku, pak hrkni všechnu nenaředěnou, nemrznoucí kapalinu do auta a dolij to vodou, nakopni motor, pomačkej hadice a průběžně dolívej mizící hladinu z chladiče, zavíčkuj to a dolij expanzku, pak s tím trošku pojezdi a zase dolej expanzku. Podrobnější postup zaplavení soustavy máš na začátku topicu, hlavně otevři i topení.
Nejdřív si namíchej tak půl litru směsi pro expanzku, pak hrkni všechnu nenaředěnou, nemrznoucí kapalinu do auta a dolij to vodou, nakopni motor, pomačkej hadice a průběžně dolívej mizící hladinu z chladiče, zavíčkuj to a dolij expanzku, pak s tím trošku pojezdi a zase dolej expanzku. Podrobnější postup zaplavení soustavy máš na začátku topicu, hlavně otevři i topení.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Já to dolíval tentokrát takhle - expanzka prázdná, otevřený chladič - ten jsem nalil do plna, nastartoval, a průběžně chladič dolíval, až už to nešlo. Pak jsem ho zavřel a dolil expanzku.
Přeparkoval jsem tak, aby byl "levý přední blatník" malinko výš (stačí fakt malinko).
Pak začaly hodně rychle utíkat bubliny a dolíval jsem dál expanzku, během toho jsem zapnul topení. Dolíval jsem do úplnýho ohřátí, asi 10-15 minut.
A ani jsem nemusel nikam jezdit, po asi 10 km je v expanzce pořád stejně, topí to, chladí to.
Je to přesně jak Marek, pokud někdo tvrdí něco jinýho, kecá - max. dobu, po který se voda má vyměnit, si přečteš na obalu. Např. Fridex Eko Extra má 5 let, většina ty 2-3 roky. Jinak s tímhle Fridexem trošku experimentuju, až na obalu jsem se dočetl, že se nemá uchovávat v pozinkovaných nádobách, kapka na chladiči udělala zelenej flek, tak nevim, co z toho vyleze. Můj chladič stejně za moc nestojí, tak se uvidí, zatím je to dobrý.
Chladící kapalina stárnutím ani tolik neztrácí schopnost odvádět teplo, ale ztrácí ochranný účinek proti korozi a taky se jí snižuje bod varu.
Voda - je to skoro jedno, ale pokud máte moc "tvrdou" vodu (tj. hodně minerálů, kdo doma pere, bude vědět ), radši bych koupil destilku.
Přeparkoval jsem tak, aby byl "levý přední blatník" malinko výš (stačí fakt malinko).
Pak začaly hodně rychle utíkat bubliny a dolíval jsem dál expanzku, během toho jsem zapnul topení. Dolíval jsem do úplnýho ohřátí, asi 10-15 minut.
A ani jsem nemusel nikam jezdit, po asi 10 km je v expanzce pořád stejně, topí to, chladí to.
Je to přesně jak Marek, pokud někdo tvrdí něco jinýho, kecá - max. dobu, po který se voda má vyměnit, si přečteš na obalu. Např. Fridex Eko Extra má 5 let, většina ty 2-3 roky. Jinak s tímhle Fridexem trošku experimentuju, až na obalu jsem se dočetl, že se nemá uchovávat v pozinkovaných nádobách, kapka na chladiči udělala zelenej flek, tak nevim, co z toho vyleze. Můj chladič stejně za moc nestojí, tak se uvidí, zatím je to dobrý.
Chladící kapalina stárnutím ani tolik neztrácí schopnost odvádět teplo, ale ztrácí ochranný účinek proti korozi a taky se jí snižuje bod varu.
Voda - je to skoro jedno, ale pokud máte moc "tvrdou" vodu (tj. hodně minerálů, kdo doma pere, bude vědět ), radši bych koupil destilku.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).