Môj nezmar Albert
Moderátor: Moderátoři
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Môj nezmar Albert
Zdravím všetkých fanúšikov nesmrteľných ruských mašín!
Začiatkom roka 2007 som po mojom dedovi(už nebohom) zdedil žigulika.
Teraz pár informácií o ňom:
r.v.:1974
v roku 1986 menená karoséria z 2106
najazdených:199 932km
Veľkým problémom je korózia.Auto je zhnité úplne na šrot.Neskôr schválne odstránim koberce z podlahy,aby všetci videli proti čomu bojujú.Ja tento boj už nevyhrám.Je neskoro a ja viac menej čakám,kým sa auto samo rozpadne.Dovtedy bude jazdiť,dokiaľ bude schopné sa samo hýbať a ja sa neprepadnem aj so sedačkou na cestu.
Auto je samozrejme bez papierov a momentálne slúži na občasné prevezenie niečoho(zemiaky,drevo,kapusta,repa...).A raz za čas,keď mám viac peňazí a natankujem plnú nádrž,ho poriadne prevetrám po poli aby sa rozchodili všetky kvalty,keďže bežne sa užíva maximálne dvojka.
Asi jediný problém je spotreba,ktorá je ohromujúca.Nalial som 25litrov benzínu a urobil som LEN 56km.
Dosť bolo rečí,teraz fotky:
Začiatkom roka 2007 som po mojom dedovi(už nebohom) zdedil žigulika.
Teraz pár informácií o ňom:
r.v.:1974
v roku 1986 menená karoséria z 2106
najazdených:199 932km
Veľkým problémom je korózia.Auto je zhnité úplne na šrot.Neskôr schválne odstránim koberce z podlahy,aby všetci videli proti čomu bojujú.Ja tento boj už nevyhrám.Je neskoro a ja viac menej čakám,kým sa auto samo rozpadne.Dovtedy bude jazdiť,dokiaľ bude schopné sa samo hýbať a ja sa neprepadnem aj so sedačkou na cestu.
Auto je samozrejme bez papierov a momentálne slúži na občasné prevezenie niečoho(zemiaky,drevo,kapusta,repa...).A raz za čas,keď mám viac peňazí a natankujem plnú nádrž,ho poriadne prevetrám po poli aby sa rozchodili všetky kvalty,keďže bežne sa užíva maximálne dvojka.
Asi jediný problém je spotreba,ktorá je ohromujúca.Nalial som 25litrov benzínu a urobil som LEN 56km.
Dosť bolo rečí,teraz fotky:
Naposledy upravil(a) Majo2103 dne čtv led 08, 2009 23:15, celkem upraveno 6 x.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Karburátor není třeba měnit za 50l/100Km nemůže, spíše jde o jeho nastavení. Pohledej tu v tématech a stáhni si v knihovně na www.ladaklub.com odbornou literatůru, kde vyčteš vše potřebné. Prozkoumej zdali ti nepřibržďují kola, zejména předek a zkontroluj palivovou soustavu, stav hadic (i tu na spodku v zadu u nápravy). Při provozu necítíš pach benzínu? Neděláš při tom měření nějakou chybu?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Pri meraní som postupoval takto:Po tom,ako som ju priviezol domov,svietila kontrolka.Kontrolka svietila už pred tým.Rezerva je 10L(vravel dedo)??.Mohlo tam byť tak 8.Ja som tam vylial tých 25L.Po presne 56km zas začala svietiť(nie poblikávať) kontrolka.
Hadičky som skontroloval.Boli menené pred pár rokmi.Nie všetky,ale boli.Benzín pri jazde necítim.
Zdvihol som Jedno predné koleso(ľavé) a točí sa dosť z tuha.Druhé koleso to isté,takže predpokladám,že to ma značný vplyv na spotrebu.Lenže jak to mám odstrániť?
Hadičky som skontroloval.Boli menené pred pár rokmi.Nie všetky,ale boli.Benzín pri jazde necítim.
Zdvihol som Jedno predné koleso(ľavé) a točí sa dosť z tuha.Druhé koleso to isté,takže predpokladám,že to ma značný vplyv na spotrebu.Lenže jak to mám odstrániť?
Pokud sundáš kolo a rukou dokážeš pootočit diskem bez kola, tak to přibržďování není ještě tak hrozné. Určitě ne tak aby způsobovalo spotřebu 50l/100km. Chyba bude určitě v seřízení karbecu, jak psal Koko Loko.
Zatuhlé brzdy rozhýbeš tak, že sundáš kolo, vyndáš ty dvě tyčky se závlačkami co zajišťují brzdové destičky (pokud se toto dlouho nedělalo tak půjdou ven opravdu těžko), vytáhneš ven brzdové destičky, sundáš prachovky na válečcích co tlačí na brzdové destičky, injekční stříkačkou je pokapeš brzdovou kapalinou a třeba majzlíkem nebo velkým šroubovákem je páčením proti kotouči zatlačíš zpátky. Přitom je dobré si kotouč z druhé strany něčím podložit aby se příliš neohýbal. Pak Ti šlápneš na brzdu (pozor, pouze jednou nebo dvakrát!), váleček by Ti měl vylíst, ty ho opět pokapeš a páčením zatlačíš zpátky. Toto opakuješ dokud váleček nechodí úplně lehce. Analogicky to provedeš i na druhém válečku a na druhé brzdě. Vrátíš prachovky, brzdové detičky, tyčky zajištění destiček, závlačku a je hotovo. Pro kontrolu můžeš vší silou několikrát šlápnout na brzdu a kotoučem by mělo jít otáčet volně, pokud jsi oba válečky rozhýbal dobře. Jak říkám, pokud se toto dlouho nedělalo půjde to opravdu těžko a bude potřeba opravdu hodně fyzické síly. Trochu Ti pomůže natočit si kola, když budeš rozhýbávat brzdy u levého kola natoč si kola úplně doprava, a obráceně. Já to dělám každý půlrok pravidelně a téměř na to nepotřebuju žádné nářadí, vše mi jde povolit a sundat rukou, ale když jsem to dělal poprvé, byl to fakt horor. Snad jsem postup napsal srozumitelně, kdyžtak se ptej kdyby Ti něco nebylo jasné...
Zatuhlé brzdy rozhýbeš tak, že sundáš kolo, vyndáš ty dvě tyčky se závlačkami co zajišťují brzdové destičky (pokud se toto dlouho nedělalo tak půjdou ven opravdu těžko), vytáhneš ven brzdové destičky, sundáš prachovky na válečcích co tlačí na brzdové destičky, injekční stříkačkou je pokapeš brzdovou kapalinou a třeba majzlíkem nebo velkým šroubovákem je páčením proti kotouči zatlačíš zpátky. Přitom je dobré si kotouč z druhé strany něčím podložit aby se příliš neohýbal. Pak Ti šlápneš na brzdu (pozor, pouze jednou nebo dvakrát!), váleček by Ti měl vylíst, ty ho opět pokapeš a páčením zatlačíš zpátky. Toto opakuješ dokud váleček nechodí úplně lehce. Analogicky to provedeš i na druhém válečku a na druhé brzdě. Vrátíš prachovky, brzdové detičky, tyčky zajištění destiček, závlačku a je hotovo. Pro kontrolu můžeš vší silou několikrát šlápnout na brzdu a kotoučem by mělo jít otáčet volně, pokud jsi oba válečky rozhýbal dobře. Jak říkám, pokud se toto dlouho nedělalo půjde to opravdu těžko a bude potřeba opravdu hodně fyzické síly. Trochu Ti pomůže natočit si kola, když budeš rozhýbávat brzdy u levého kola natoč si kola úplně doprava, a obráceně. Já to dělám každý půlrok pravidelně a téměř na to nepotřebuju žádné nářadí, vše mi jde povolit a sundat rukou, ale když jsem to dělal poprvé, byl to fakt horor. Snad jsem postup napsal srozumitelně, kdyžtak se ptej kdyby Ti něco nebylo jasné...
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
A nejlepší je, když tě začne pršet za krk
Ale stejně, 50/100.... To snad ani tak rozštelovaný nemůže bejt, ne.... To aby teklo rovnou, bez trysek Spíš bych to viděl, že to někde protejká, ale zase když jsi to kontroloval
Ale stejně, 50/100.... To snad ani tak rozštelovaný nemůže bejt, ne.... To aby teklo rovnou, bez trysek Spíš bych to viděl, že to někde protejká, ale zase když jsi to kontroloval
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Tak to má taky vliv, ale opravdu projdi ještě hadičky a nádrž, prostě všechno kudy teče benzín, při běhu motoru se taky podívej jestli benzín někde kolem neteče, jestli máš opravdu spotřebu 50/100 tak to je fakt divný, tolik benzínu snad ani karbec pobrat nemůže... To musí někde týct proudem mimo motor.
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
S tím rozhýbáváním brzd pozor - pokud je váleček hodně tuhý, může se zkřížit a praskne. Můj první pokus kdysi dopadl zrovna tak
Nádrž - pokud ti v kufru nesmrdí benzín, je ok. Zkontroluj benzínový hadice, předstih (!!!), vůle ventilů (to nech na někom, kdo má měrku a pevný nervy), karbec, trysky a vzdušníky, plovák, akc. pumpičku a sytič. Něco z toho to bude
Jo a rezerva je 6-8 litrů, u každý 210x trochu jinak.
Nádrž - pokud ti v kufru nesmrdí benzín, je ok. Zkontroluj benzínový hadice, předstih (!!!), vůle ventilů (to nech na někom, kdo má měrku a pevný nervy), karbec, trysky a vzdušníky, plovák, akc. pumpičku a sytič. Něco z toho to bude
Jo a rezerva je 6-8 litrů, u každý 210x trochu jinak.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Takto velká spotřeba, to fakt není možný. To musí téct někde mimo, motor by to nepobral.
Podívej se na palivovou hadici mezi palivovým čerpadlem a karburátorem a přitom pumpuj ručně benzín na paliv. čerpadlu. Může být v některém místě steřelá a benzín by tak prosakoval pouze za jízdy.
Rovněž mrkni na karbec a membránu akcelerační pumpičky - jak psal JmJ.
Předpokládám, že karbec je původní a tudíž na něm žádné úpravy dělané nebyly - tudíž i kdyby byl sebevíc rozštelovaný, nemůže spápnout toliko benzínu - a navíc by to mělo problémy při jízdě a startech.
Podívej se na palivovou hadici mezi palivovým čerpadlem a karburátorem a přitom pumpuj ručně benzín na paliv. čerpadlu. Může být v některém místě steřelá a benzín by tak prosakoval pouze za jízdy.
Rovněž mrkni na karbec a membránu akcelerační pumpičky - jak psal JmJ.
Předpokládám, že karbec je původní a tudíž na něm žádné úpravy dělané nebyly - tudíž i kdyby byl sebevíc rozštelovaný, nemůže spápnout toliko benzínu - a navíc by to mělo problémy při jízdě a startech.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/